BMW 3 serijos Touring (nuo 2019 m.): apžvalga

BMW 3 serijos Touring (nuo 2019 m.): apžvalga

BMW 3 serijos universalas (Touring) turi įdomią atsiradimo istoriją – pirmasis tokio tipo modelis gimė, kai BMW inžinierius paėmė 3 serijos sedaną, pailgino jo stogą ir gale įrengė dangtį – taip buvo sukurtas praktiškesnis variantas. Vėliau šią idėją BMW vadovai pavertė tikru serijiniu modeliu. Šiandien ieškant naudoto BMW 3 Touring, galite rinktis iš daugybės jau gamykloje pagamintų automobilių, todėl savarankiškai kūrybiškumo demonstruoti nebūtina.

Apžvalga

Jei universalas jums aktualus tik dėl papildomos talpos, bet ieškote kompaktiško, manevringo automobilio – BMW 3 Touring gali būti puikus pasirinkimas. Modelis pasižymi vairavimo malonumu, dideliu komfortu ir gebėjimu patenkinti įvairius poreikius dėl plataus rinkoje siūlomų variklių pasirinkimo. Tiesa, dyzelinių variklių patikimumas šioje kartoje skiriasi – kai kurie modeliai patikimesni už kitus.

Valdymas ir važiavimas

BMW 3 Touring vairavimas palieka sportiškumo įspūdį – automobilis labai tiksliai kontroliuojamas posūkiuose ir pajėgia išlaikyti stabilumą, net važiuojant dinamiškai. Lyginant su Volvo V60 ar Audi A4 Avant, 3 serija pasižymi gerokai didesniu vikrumu ir maloniu valdymu. Vairas – preciziškas, o sukibimas posūkiuose – aukšto lygio, todėl norimas posūkio kampas pasiekiamas be didelių pastangų.

Didelį įspūdį daro ir akustinis komfortas – net važiuojant greitai, triukšmas salone minimalus, jeigu tik renkatės ne pačius didžiausius 19 colių ratlankius.

Variklių gama

BMW 3 Touring siūlomas su daugybe benzininio, dyzelinio bei plug-in hibridinio tipo variklių. Tarp dyzelių – bazinis 318d (148 AG), populiaresnis 320d (187 AG), galingas šešių cilindrų 330d (261 AG) ir ypač sportiškas M340d (335 AG) – pastarasis galingiausias dyzelinis modelis.

Benzininių variklių paletę atidaro 318i (154 AG), po jo – 320i (181 AG) bei 330i (254 AG). Galingiausias benzinas – 3 litrų, šešių cilindrų M340i (369 AG), pasižymintis įspūdingomis dinaminėmis savybėmis. Norintiems aplinkai draugiškų sprendimų verta atkreipti dėmesį į 330e plug-in hibridą (288 AG): čia naudojamas tas pats 2 litrų variklis kaip kituose benzino modeliuose, tik papildomas elektra leis važiuoti apie 60 kilometrų vien elektra (naujausiuose modeliuose).

Komplektacijos ir įranga

Standartinė SE komplektacija pasitinka automatinio avarinio stabdymo sistema su pėsčiųjų atpažinimu, automatiniais žibintais bei lietaus jutikliais, priekiniais ir galiniais parkavimo jutikliais, atbulinės eigos kamera, LED žibintais, trijų zonų klimato kontrole, DAB radiju bei 17 colių lengvojo lydinio ratais.

Vidutinio lygio Sport komplektacijoje rasite odinius sportinius priekinius sėdynių apdailas bei šildymą, o M Sport versijos turi sportines važiuokles, efektyvesnius stabdžius ir pažangesnę multimedijos sistemą su „Professional Connected“ paketu.

Tarp papildomų paketų išsiskiria „Premium pack“ su reguliuojama juosmens atrama ir elektra valdomomis atminties funkciją turinčiomis sėdynėmis. Technologijų mėgėjams patiks „Technology pack“ su „Harman Kardon“ garso sistema, belaidžiu krovimu ir projekciniu ekranu. O „Laserlight“ paketui priklausantis apšvietimas – dvigubai ilgiau šviečiantys tolimieji žibintai nei LED žibintai.

Salonas ir praktiškumas

BMW 3 Touring interjeras derina skaitmeninius ekranus ir fizinius valdymo mygtukus – tai ypač patogu vairuojant, nes norimas funkcijas pasiekti lengviau nei Audi A4 modelyje, kuriame dominuoja du lietimui jautrūs ekranai. Vairuotojo padėtis patogi, tik pedalai kiek pasislinkę į šoną, kas gali trikdyti kai kuriuos vairuotojus.

Galinių sėdynių erdvė šiame universale šiek tiek didesnė nei sedane, ypač jei pasirinksite be panoraminio stiklo stogo. 40/20/40 padalijamas galinių sėdynių atlošas leidžia lengviau kombinuoti keleivių ir didesnių daiktų vežimą.

Bagažinė galėtų būti didesnė, o sparnų arkos šiek tiek sumažina plotį atskirose vietose – todėl masyviems pirkiniams vietos gali pritrūkti. Vis dėlto, galima atskirai atidaryti tik bagažinės stiklą, kuris leis patogiai iškrauti mažus pirkinius ir siaurose stovėjimo vietose.

Kiek kainuoja naudotas 3 serijos universalas?

2019 metų BMW 3 Touring kainos prasideda nuo maždaug 17 550 eurų, o atsižvelgiant į komplektaciją ir metus, 2020 metų automobiliai kainuos apie 21 060–28 080 eurų. Už 2022 metų modelius kainos svyruoja nuo 22 230 iki 29 250 eurų. Retesni šešių cilindrų variantai, kaip 330d, vertinami 23 400–26 910 eurų, o sportiškiausias M340i – nuo 26 910 eurų. Naujausi, 2023–2024 metų automobiliai paprastai kainuos virš 35 100 eurų.

Išlaikymo ir eksploatacijos kaštai

Kuro sąnaudos

Visi 3 serijos universalai pasižymi gana ekonomišku kuro naudojimu. Galingiausias M340i benzininis variklis vartoja vidutiniškai 8,0 l/100 km (pagal WLTP), o 318i ir 320i modelių sąnaudos siekia 6,7 l/100 km. 330i kiek ryja daugiau – 6,9 l/100 km. Elektrinis–hibridinis 330e pasižymi ypač mažu – vos 1,2 l/100 km rodikliu (jei bent dalį maršruto važiuojate įkrautu akumuliatoriumi), o elektra galima nuvažiuoti 55–60 km.

Labiausiai pravažiuojantiems dyzelinę 3 serijos versijai bus logiškesnis pasirinkimas – 318d sudegins apie 4,8 l/100 km, 320d ne xDrive – 4,9 l/100 km, xDrive versija – 5,2 l/100 km. Galingesnis 330d sunaudoja apie 5,6 l/100 km, M340d – apie 6,3 l/100 km.

Kelių mokestis ir aptarnavimas

Šios kartos BMW 3 Touring daugeliui kainuos 222 eurus per metus (arba 210 eurų už hibridinę versiją), brangesni, viršijantys 46 800 eurų ribą, kasmetiniam mokesčiui taikomas papildomas 480 eurų priedas.

Techninė priežiūra BMW kainuoja kiek daugiau nei Audi A4 – kas mėnesį už BMW mokėsite apie 29 eurus, kai tuo tarpu Audi – apie 23 eurus, o Mercedes-Benz C klasės aptarnavimas gali kainuoti ir virš 41 euro/mėn.

Patikimumas

BMW 3 Touring savininkai dažniausiai džiaugiasi patikimumu, tačiau kai kurie klientai susidūrė su nežymiais multimedijos sistemos trikdžiais. Taip pat pasitaiko nemažai pastabų dėl aukštos aptarnavimo kainos oficialioje atstovybėje. Kai kuriems nepatiko ir trumpa – vos trejų metų – garantija, kuri, jų nuomone, galėtų būti ilgesnė.

Kurią BMW 3 Touring versiją rinktis?

Jei daugiausia važinėjate mieste ir trumpais atstumais, benzininis 320i gali būti praktiškiausias, bet universaliausias pasirinkimas daugumai – 320d dyzelinis modelis: jis ekonomiškas, turi pakankamai galios ir išlieka patikimas. Labiausiai rekomenduojamas – 330e plug-in hibridas, nors dėl mažesnio jų kiekio rinkoje, šis modelis dažnai kainuoja daugiau.

Sport komplektacija – optimalus variantas, nes šiame pasirinkime gausiai įranga ir išvengiama pernelyg kietos M Sport važiuoklės.

Alternatyvos

Renkantis alternatyvas BMW 3 Touring, verta dėmesio šie modeliai: Volvo V60 – gerokai praktiškesnis universalas su gausia saugumo įranga, kokybišku interjeru ir patogumu kelionėse, tačiau vairuoti nėra toks smagus, o variklių pasiūla siauresnė nei BMW.

Audi A4 Avant – kitas puikus pasirinkimas ieškantiems rafinuoto interjero bei išskirtinio vairavimo komforto. Šiame modelyje kokybiškos medžiagos jaučiamos net smulkiausiose detalėse, o valdymas – tylesnis ir dar patogesnis ilgose kelionėse nei BMW ar V60.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *