BMW 4 serijos Gran Coupé (nuo 2021 m.) apžvalga

BMW 4 serijos Gran Coupé (nuo 2021 m.) apžvalga

BMW 4 serijos Gran Coupé yra automobilis, kuris sujungia dviejų modelių privalumus – patogaus 3 serijos sedano ir elegantiško 4 serijos kupė. Tokia kombinacija leidžia mėgautis sportišku dizainu ir praktiškumu, kurie reti šioje klasėje. Nors naudotų modelių kainos išlieka aukštos, šis automobilis sugeba pasiūlyti daug privalumų tiek kasdienai, tiek ilgesnėms kelionėms.

Stilius ir vairavimo įspūdžiai

4 serijos Gran Coupé išsiskiria grakščiomis linijomis ir dinamiškomis proporcijomis. Tai automobilis, kuriam netrūksta sportiškumo nei išvaizdoje, nei kelių elgsenoje. Vairuotojas akimirksniu pajunta tikslią vairavimo kontrolę ir puikų balanso pojūtį. Net važinėjant miestų gatvėmis ar ilgesniais maršrutais automobilis džiugina stabilumu bei aštriu posūkių įveikimu.

Pagrindinis kompromisas – pakaba. Ji yra kietesnė nei daugumos konkurentų, tad nelygumus jausite labiau nei, pavyzdžiui, „Audi A5 Sportback“. Vis dėlto komfortas lieka pakankamas kasdienai, o versijos su adaptyvia pakaba užtikrina dar didesnį lankstumą.

Varikliai ir našumas

Pagrindinis benzininis modelis – 420i, turintis 2,0 litro variklį (181 AG). Šis automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,5 sekundės ir kasdienai siūlo pakankamai dinamikos. 430i versijos galia siekia 241 AG, o iki 100 km/val. pagreitėja per 6,2 sekundės, tačiau skirtumas nebus drastiškas.

Tikras sportiškumo pojūtis – M440i šešių cilindrų benzininė versija su 369 AG, kuri 100 km/val. pasiekia per 4,5 sekundės. Tiems, kurie dažnai keliauja ilgesniais atstumais, patiks 420d dyzelinis variklis – jis pajėgus sparčiai išvystyti momentinę galią net esant žemiems sūkiams.

Interjeras ir praktiškumas

Vairuotojo pozicija yra sportiška – sėdima žemai, o vairo bei sėdynės reguliavimas labai plataus diapazono. Bendras salono kokybės lygis nenusileidžia didžiausiems konkurentams: medžiagos palieka solidų įspūdį, plastikas sudėtas apgalvotai.

Priekinių sėdynių erdvė pakankamai dosni ir aukštesniems keleiviams. Daug naudingų dėtuvų – didelė pirštinių dėtuvė, talpi niša po porankiu, puodelių laikikliai, vieta telefonui bei erdvios durų kišenės. Galinėse sėdynėse daugiau vietos nei klasikinėje 4 serijos kupė – patekti lengviau dėl galinių durelių, o vietos galvai ir kojoms padaugėja, nors aukštesni žmonės gali liesti lubas.

Bagažo skyrius siekia 470 litrų – tai 30 litrų daugiau nei dviejų durų kolegos ir daugiau nei konkurentai „Audi A5 Sportback“ ar „Mercedes CLA“. Į jį lengvai tilps vežimėlis ar didesnis savaitės apsipirkimas. Kadangi tai hečbeko tipas, krovinį patogu pakrauti.

Komplektacijos ir įranga

Visi 4 serijos Gran Coupé modeliai pasižymi gausia įranga. Net bazinis M Sport turi 18 colių lengvojo lydinio ratlankius, automatiškai paslankius veidrodėlius, adaptyvius LED žibintus, tempomato sistemą, jutiklius priekyje ir gale bei didelį 10,3 colių multimedijos ekraną.

M Sport Pro Edition versijoje rasite 19 colių ratlankius, sportiškesnę išvaizdą, trijų zonų klimato kontrolę ir adaptyvią M pakabą. Įrangos sąrašu su šia komplektacija beveik susilygina ir sportiškiausias M440i modelis.

Pirkimo ir eksploatacijos kaštai

2021–2022 metų 420i M Sport modelis naudotų automobilių rinkoje kainuoja apie 33 930 eurų. Norint įsigyti M Sport Pro Edition arba 420d versiją, reikės turėti apie 3 510 eurų daugiau. 430i modelio kaina siekia 40 950 eurų, o sportiškiausio M440i – beveik 46 800 eurų ar net daugiau. 2023–2024 metų automobiliai kainuos dar brangiau.

420i oficialus benzino sunaudojimas – apie 6,8 l/100 km; 420d dyzelio – apie 5,3 l/100 km. 430i modelis suvartoja 7,1 l/100 km, o M440i – apie 8,0 l/100 km.

Metinė kelių mokesčių suma – 222 eurai, o antraisiais–šeštaisiais metais papildomai mokama 479 eurų prabangių automobilių mokesčio dalis, mat visi modeliai nauji kainuoja virš 46 800 eurų.

Draudimo grupė svyruoja nuo 30 (420i M Sport) iki 40 (M440i) pagal 50 balų skalę. Tai gana įprasta, nors kainos šiek tiek didesnės nei kai kurių konkurentų. BMW serviso darbai dažnai kainuoja brangiau nei populiarių ar kitų prestižinių gamintojų. Pavyzdžiui, už du 2022 m. pagaminto 420i M Sport aptarnavimus oficialiame servise teks sumokėti apie 1 094 eurus.

Patikimumas ir aptarnavimas

Vairuotojai dažniausiai giria 4 serijos Gran Coupé patikimumą, tačiau pasitaiko pasikartojančių elektronikos gedimų – ypač susijusių su davikliais ir prietaisų skydeliu, dėl kurių neretai tenka kreiptis į servisus. Serviso kokybė dažniausiai vertinama gerai, o dauguma problemų sėkmingai šalinamos garantiniu laikotarpiu, nors pasitaiko uždelstų remonto atvejų dėl trūkstamų dalių laukimo.

Kurį modelį rinktis?

Didžiausią kainos ir kokybės santykį siūlo bazinė 420i M Sport versija. Dažniausiai būtent šio modelio pakanka daugeliui pirkėjų. Visgi jei prioritetas – ekonomiškumas ilgose kelionėse, verta atkreipti dėmesį į 420d. Norintiems maksimalaus pajėgumo ir sportiškumo tiks M440i.

M Sport Pro Edition modelis su adaptyvia pakaba rekomenduotinas, jei važinėjate nesutvarkytais keliais – komforto skirtumas bus juntamas.

Kokie yra pagrindiniai alternatyvūs modeliai?

„Audi A5 Sportback“ pasižymi minkštesne pakaba ir prabangesniu salonu, taip pat dažniausiai randamas už žemesnę kainą – pavyzdžiui, 2020 metų modelis kainuoja apie 23 400 eurų. Vis dėlto vairavimo malonumo jis nesuteikia tiek, kiek BMW.

„Mercedes CLA“ taip pat pranašesnis komfortu ir kainuoja pigiau, tačiau yra mažesnis ir ne toks praktiškas bei ne toks smagus vairuoti.

Turint ribotą biudžetą, galima svarstyti ir BMW 3 serijos sedaną ar dvidurį 4 serijos kupė. Palyginimui – 3 serijos naudoto modelio kaina bus apie 9 360 eurų mažesnė, o dvidurio kupė – maždaug 2 340 eurų pigesnė už Gran Coupé. Tačiau Gran Coupé nustebina tuo, kaip skirtingų modelių savybės čia suderintos – patrauklumas neabejotinas, net jei tai atsispindi kainos ženkle.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *