BMW 4 serijos kabrioletas puikiai iliustruoja, kaip kartais verta grįžti prie patikrintos klasikos. Nors ankstesnis šio modelio variantas pasižymėjo metaliniu sulankstomu stogu, naujausias 4 serijos kabrioletas pasirinko tradicinį minkštą drobinį stogą.
Pagrindiniai pokyčiai: daugiau vietos ir mažiau svorio
Perėjimas prie audinio stogo davė daug privalumų – sumažėjo automobilio masė, todėl pagerėjo valdymas, pagreičio dinamika, degalų sąnaudos. Be to, kai stogas nuleistas, bagažinė užima kur kas mažiau vietos. Tai reiškia, kad, priešingai nei 2014–2020 metų modelyje su metaliniu stogu, dabar visuomet liks solidus bagažo skyrius pagal šio segmento standartus.
Vairavimas ir kasdienis patogumas
Naujoji 4 serijos versija sujungia aukštą kasdienių poreikių komfortą ir aštrų, precizišką valdymą. Daugelis tipinių kabrioletams būdingų minusų čia išspręsti. Vairavimas išlieka malonus, o automobilio standumas ir tvirtumas – pranašesnis nei daugumos konkurentų.
- Pilnavertis vairavimo malonumas net ir nuėmus stogą
- M440i versija išsiskiria įspūdingu greičiu ir charakteriu
- Salone pakankamai daug vietos (pagal klasės standartus)
- Pavėjui ir padangų triukšmas gali būti juntamas
- Kietoka pakaba – rinkitės adaptyvią, jei norite daugiau komforto
- Dalis konkurentų kainuoja mažiau
Varikliai ir dinaminės savybės
Pasiūla prasideda nuo 420i modelio – 2,0 litro, 181 AG benzininis variklis leidžia iki 100 km/h įsibėgėti per 8,2 sekundės. Dyzelinis 420d su panašia galia pagreitėja dar greičiau ir pasižymi dar stipresniu sukimo momentu. 430d užtikrina dar aukštesnius rezultatus su 3,0 litrų dyzeliu.
430i (2,0 l, 241 AG) iki 100 km/h įsibėgėja per 6,4 s, o geriausius rodiklius demonstruoja šešių cilindrų M440d dyzelis (335 AG) ir M440i benzinas (369 AG) – abu turi 3,0 litrų variklius ir keturių varančiųjų ratų pavarą. M440d iki 100 km/h spurtuoja per 5,0 s, o M440i – per 4,9 s.
Verta paminėti, kad kupė kėbulo 4 serijos modeliai su tais pačiais varikliais paprastai yra dar šiek tiek greitesni, nes jie lengvesni.
Važiavimo savybės ir komfortas
Kai dauguma kabrioletų praranda dalį kėbulo standumo, BMW 4 serijos kabrioletas šioje vietoje lenkia savo konkurentus. Retkarčiais galinio vaizdo veidrodėlis gali kiek virpėti, tačiau net ir didesnės kelio duobės labai stipriai nestebina nei vairuotojui, nei keleiviams.
M Sport Pro komplektacijoje ar M440 modeliuose įdiegta adaptyvi pakaba leidžia keisti važiavimo standumą. Komforto režimas puikiai susidoroja net su didesniais kelio nelygumais, o tokiose sąlygose jis labiau tinka kasdienai nei sportinis režimas. Net su dideliais 19 colių ratais automobilis išlieka pakankamai patogus ir puikiai subalansuotas tarp kontrolės ir komforto. Bazinė pakaba išlaiko standumą, tačiau važiavimas vis tiek nėra sunkiai pakeliamas.
Salono erdvė ir funkcionalumas
Viduje BMW montuoja aukštos kokybės medžiagas: tai jaučiama tiek sėdynėse, tiek apdailos detalėse, nors pavienių kietų plastikų bei sidabrinių mygtukų pasitaiko. Multimedijos sistema – stipri automobilio pusė. Visose versijose montuojamas 10,3 colių ekranas, kurį valdyti galima ranka arba mygtukais tarp priekinių sėdynių. Tai mažiau blaško nei vien tik liečiamas ekranas. Standartiškai įdiegti Android Auto, Apple CarPlay, DAB radijas bei navigacija.
Priekyje erdvės daug – tiek galvai, tiek kojoms. Galinių sėdynių pasiekiamumas – ribotas, tačiau tai būdinga visiems tokio tipo automobiliams. Kuomet įsitaisai gale, vietos kojoms pakaks, bet aukštesni keleiviai važiuodami ilgiau gali pasijausti kiek ankštai. Bagažinė šiek tiek mažesnė nei kupė, tačiau ilgesnė, aukštesnė ir platesnė nei „A5“ kabrioleto. Į ją telpa 6 rankinio bagažo lagaminai.
Įrangos pasirinkimai
Bazinė M Sport komplektacija iškart aprūpinta 18 colių lietais ratlankiais, odinėmis (priekyje šildomomis) sėdynėmis, kruizo kontrole ir trijų zonų klimato kontrole. Vertėtų ieškoti modelio su reguliuojama juosmens atrama ir M Sport Pro paketu, kuris suteikia adaptyvią pakabą.
M Sport Pro Edition siūlo adaptyvią pakabą, 19 colių ratus, atsiranda daugiau išskirtinių spalvų. Galingiausias M440i aprūpintas turbokompresoriumi ir šešių cilindrų benzininiu varikliu, taip pat įranga atitinka M Sport Pro Edition lygį.
Naudoto BMW 4 serijos kabrioleto kainos
Ankstyvi 420i ar 420d modeliai geros būklės rinkoje kainuoja nuo 30 420 eurų. 430i vertė kyla iki 32 760 eurų, o galingi M440i bei M440d – atitinkamai apie 37 440 eurų ir 38 610 eurų. Už 2023 arba 2024 metų 4 serijos kabrioletą prireiks mažiausiai 35 100 eurų.
Eksploatacinės išlaidos ir aptarnavimas
Degalų sąnaudos pagal gamyklos duomenis: 420i – 6,8 l/100 km, 420d – 4,9 l/100 km, 430i – 7,0 l/100 km, M440i – 8,0 l/100 km, M440d – 6,2 l/100 km.
Jei automobilis registruotas po 2017 m. balandžio, kasmet mokėsite 228 eurų kelių mokestį. Draudimo grupė svyruoja nuo žemųjų 30-ųjų iki 40-ųjų (pagal 50 balų skalę), todėl draudimo įmoka priklauso nuo pasirinktos versijos.
Aptarnavimo paslaugos įprastai brangesnės lyginant su pagrindiniais konkurentais. Pavyzdžiui, 2021 metų 420i komplektacijos BMW aptarnavimas (2 paslaugos) kainavo 1 095 eurus.
Patikimumas ir remontas
Remiantis vartotojų apklausomis, 4 serijos kupė pasirodo patikimai, tačiau kartais pasitaiko elektros gedimų – dažniausiai juntami sensoriai ir prietaisų skydelio ekranai, kuriems sutaisyti tenka kreiptis į atstovybes. Didžioji dalis savininkų vertina greitą ir profesionalų atstovybių darbą, nors kai kurie susidūrė su ilgais laukimo terminais dėl detalių trūkumo.
Kurią versiją rinktis?
Nors 420i nėra išskirtinai dinamiškas, tačiau šis variklis yra praktiškas ir dažniausiai prieinamas naudotų automobilių rinkoje. Jeigu norite daugiau galios ir rinkoje yra tinkamų pasiūlymų, 430i būtų puikus pasirinkimas. M440i išlieka smagiausias vairuoti ir galingiausias modelis (neskaičiuojant M4), tačiau jo kaina atbaido nuo kasdienio pasirinkimo.
Dyzeliniai varikliai, ypač važiuojant mieste ar prie žemų apsukų, atrodo taupesni ir dinamiškesni nei benzininiai analogai. Kuris tipas geriau tinka, priklauso tik nuo jūsų poreikių.
Beveik visais atvejais rekomenduojame rinktis M Sport įrangą su reguliuojama juosmens atrama ir M Sport Pro paketu dėl adaptyvios pakabos.
Mūsų favoritas: 420i M Sport.
Pagrindiniai konkurentai
Tarp stipriausių alternatyvų – Audi A5 Cabriolet. Tai solidus, stilingas automobilis su gera įranga ir komfortu, ypač pasirinkus 40 TFSI variklį bei Sport įrangos lygį. Tiesa, važiuojant jis ne toks emocionalus kaip BMW 4 serija, bet puikiai subalansuotas.
Mercedes C klasės kabrioletas – dar vienas dėmesio vertas pasirinkimas su gausia standartine įranga. Tačiau komfortas čia kiek prastesnis nei Audi A5, praktiškumas kiek ribotas, o vairavimo pojūčiai – ne tokie ryškūs kaip BMW 4 serijoje.
Šiuo metu Audi A5 ir Mercedes C klasės kabrioletų modeliai rinkoje siūlomi ilgiau nei BMW 4 serijos kabrioletas, todėl jų kainos dažnai palankesnės.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.