BMW X3 (2010–2018) apžvalga

BMW X3 (2010–2018) apžvalga

Antrosios kartos BMW X3, gamintas nuo 2010 iki 2018 metų, pasižymi gerokai aukštesne kokybe ir važiavimo savybėmis nei jo pirmtakas. Pirmoji X3 karta buvo kritikuojama dėl keistos išvaizdos, standžios pakabos ir vidaus apdailos trūkumų, tačiau į antrąją kartą BMW įdėjo žymiai daugiau pastangų – rezultatas natūraliai įvertintas rinkoje ir išlaikė populiarumą iki trečiosios kartos pasirodymo. Šis modelis vis dar stebina erdviu ir patogiu salonu, gausia standartine įranga bei išskirtinai smagiu valdymu.

Bendra apžvalga

Antros kartos BMW X3 ištaisė visas pirmtako klaidas – naujo modelio interjeras žymiai erdvesnis ir kokybiškesnis, važiavimo komfortas pastebimai pagerintas, o technologiniai sprendimai ir valdymo malonumas – išskirtiniai tokio dydžio SUV segmente. Visgi vertėtų paminėti, kad šiai kartai trūksta septynviečio versijos, o M Sport modifikacija pasižymi standžia pakaba, kuri gali netikti ieškantiems maksimalaus komforto.

Varikliai ir transmisijos

Pirkti naudotą X3 antrąją kartą galima su dyzeliniais varikliais: 2,0 litrų keturių cilindrų (18d, 20d) ir 3,0 litrų šešių cilindrų (30d, 35d). Silpniausi variantai – ekonomiškiausi, tačiau šešių cilindrų agregatai suteikia daugiau galios ir rafinuotumo, tačiau yra brangesni tiek perkant, tiek eksploatuojant. Nuo 2012 metų atsirado dar ekonomiškesnė 18d versija su galiniais varančiais ratais. Po atnaujinimo abu 2,0 litrų varikliai išvysto 148 AG (18d) ir 187 AG (20d).

Visų variklių versijos gali būti komplektuojamos su automatine (rekomenduojama dėl komforto) arba mechanine pavarų dėže (pastaroji pasižymi kiek nepatogiu sankabos valdymu).

Važiavimas ir komfortas

BMW X3 žavi balansavimu tarp sportiško valdymo ir kasdienio komforto. SE komplektacijoje automobilis itin komfortiškas ir tylus, o M Sport versijoje – standesnis, tad mėgstantiems sportiškesnį stilių patartina ieškoti variantų su adaptyvia pakaba. Visgi net su įprasta pakaba šis SUV lengvai konkuruoja su analogiškais modeliais dėl malonaus valdymo ir standžios kėbulo konstrukcijos.

Komplektacijos ir įranga

Iki 2014 metų X3 gamintas SE ir M Sport lygio versijose. Standartiškai gaunama tokia įranga kaip oda aptrauktos sėdynės, dviejų zonų klimato kontrolė, galiniai ir priekiniai parkavimo davikliai, 17 colių ratlankiai, 6,5 colių multimedijos ekranas. M Sport priduria sportiškesnį dizainą, sportines sėdynes, sportinių nustatymų važiuoklę, 18 colių ratlankius, papildomus žibintus. Po 2014 metų pasirodė papildoma xLine komplektacija su pagerintomis apdailomis, o SE nuo tada jau turėjo šildomas priekines sėdynes, elektra valdomą bagažinę ir naują navigaciją. M Sport versijose nuo šiol montuojami didesni (19 colių) ratlankiai.

Salonas ir praktiškumas

Antros kartos X3 interjeras kur kas erdvesnis už pirmtako – čia patogiai tilps keturi suaugusieji, o bagažinėje tilps daug bagažo. Penktam keleiviui centrinė sėdynė bus siauresnė, grindyse – iškilimas, tačiau su tokiu sprendimu susiduria ir konkurentai kaip Volvo XC60, Audi Q5 ar Range Rover Evoque.

Vairuotojui čia ypatingai patogu – pakelta sėdėsena, daug vietos ir aukštos kokybės, tvirtai surinktas salonas. Visuose modeliuose naudojama BMW iDrive sistema, pasižyminti intuityviu valdymu ir išsamiomis funkcijomis.

Saugumas

2011 metais šį BMW X3 Euro NCAP įvertino maksimaliu penkių žvaigždučių balu. Standartinėje įrangoje – šešios oro pagalvės, du Isofix tvirtinimo taškai galinėse sėdynėse ir stabilumo kontrolės sistema.

Eksploatacijos kaštai

Naudoto X3 kaina

BMW X3 vertė laikosi pakankamai stabiliai. Ankstyvo leidimo 20d modelis su daugiau nei 160 000 km rida gali kainuoti nuo 7 020 eurų. Jei biudžetas siekia 9 360–11 700 eurų, galima ieškoti atnaujinto, 2014 metų ar naujesnio, modelio su patobulintu 2,0 litro dyzeliu ir mažesne rida (iki 160 000 km). Už šešių cilindrų dyzelį vidutinė kaina prasideda nuo 10 530 eurų, o geros buklės 2014–2018 metų X3 kainuos maždaug 11 700–23 400 eurų, priklausomai nuo variklio ir įrangos.

Sąnaudos

  • Ekonomiškiausia – 18d versija su galiniais varančiais ratais ir mechanine dėže – jos vidutinės gamintojo deklaruotos sąnaudos siekia 5,1 l/100 km.
  • Populiariausias 20d modelis su visais varančiais ratais ir automatine pavarų dėže vidutiniškai sunaudos 5,6 l/100 km.
  • 30d ir 35d (abi su šešių cilindrų varikliais) vidutiniškai sunaudoja atitinkamai 6,0 l/100 km ir 6,1 l/100 km.

CO₂ emisijos ir taršos mokestis

Nuo modelio gimimo iki atnaujinimo (2014 m.) X3 buvo „nešvaresnis“ – prieš atnaujinimą 18d emisijos siekia 135 g/km, po atnaujinimo – 124 g/km. 20d modeliai į atmosferą išskiria nuo 149 g/km iki 138 g/km (priklausomai nuo sezono ir komplektacijos), šešių cilindrų variantai: 30d – 159 g/km, 35d – 162 g/km (atnaujinti modeliai atitinkamai 156 g/km ir 157 g/km). Šios reikšmės lems taršos mokestį Lietuvoje, kuris skaičiuojamas pagal CO₂ lygį, kuro tipą ir pirmos registracijos metus – ekonomiškesnis automobilis visada reiškia mažesnį mokestį.

Priežiūra ir patikimumas

Jaunesni X3 egzemplioriai dar gali būti su galiojančia gamintojo priežiūros programa. Kitais atvejais, priklausomai nuo variklio, nedidelė priežiūra kainuos apie 175 eurus (18d, 20d), didesnė – apie 410 eurų. 30d ir 35d modeliams atitinkamai 187 eurai ir 468 eurai. Serviso intervalai kinta, tačiau dažniausiai automobilis reikalauja dėmesio bent kas dvejus metus arba nuvažiavus apie 29 000 km.

Patikimumo klausimu naudoto X3 nuomonės išsiskiria – dažniausiai minimos elektros, variklio, informacinės sistemos, akumuliatoriaus ar degalų sistemos gedimai. Teigiama, kad įgalioti BMW servisai dažnai kompetentingai juos pašalina, tačiau tam tikri modeliai linkę kartoti gedimus.

Ką rinktis?

Geriausias BMW X3 pasirinkimas

Rekomenduojama rinktis ekonomišką ir tobulai subalansuotą xDrive20d SE modelį, ypač jei jis pagamintas po 2014 metų atnaujinimo. Tai pasirinkimas, kuriame optimaliai suderinta sąnaudų ir komforto pusiausvyra.

Galimos alternatyvos

Tarp naudotų SUV X3 antroji karta ilgą laiką buvo segmento lyderė dėl praktiškumo ir dinamiškumo. Tarp rimtesnių konkurentų – Volvo XC60 (didelis komfortas, daug vietos, nors mažiau įtraukiantis vairavimas), senesni Land Rover Freelander (geresnis pravažumas, daugiau erdvės, mažesnis patikimumas), pirmos kartos Range Rover Evoque (išvaizda, manevringumas, bet mažesnis dydis ir abejotinas patikimumas), Audi Q5 (aukšta vidaus kokybė, bet mažiau sportiškas charakteris). Didesnės šeimos turėtų atkreipti dėmesį į septynvietį Land Rover Discovery Sport, bet verta žinoti apie jo patikimumo iššūkius.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *