BMW X4 – išskirtinis pasirinkimas tiems, kurie nori ne tik premium klasės SUV pojūčio, bet ir sportiško dizaino. Šis modelis sukurtas perkeliant žinomo BMW X3 pagrindą į dar išraiškingesnį, žemesnį kėbulą, todėl X4 atrodo žymiai dinamiškiau. Panašiai, kaip gamintojas transformavo X5 į X6, taip ir čia iš galingo miesto visureigio sukurtas kupė bruožų turintis automobilis.
Bendra apžvalga
Ieškantiems greito, prabangaus ir malonų vairavimo pojūtį suteikiančio SUV, naudotas BMW X4 gali būti puikus pasirinkimas. Jis išsiskiria patikimu valdymu ir pažangia multimedijos sistema, tačiau pralaimi praktiškumu tokiems modeliams kaip BMW X3 – dėl sportiškos formos bagažo skyriaus talpa šiek tiek mažesnė, o išskirtinis dizainas ne visus sužavės.
Komplektacijos ir varikliai
Visuose naudotuose X4 montuota keturių varančiųjų ratų pavara. Variklių gama pakankamai siaura – daugiausia siūlomi dyzeliai bei vienas benzininis variantas. Populiariausias – keturių cilindrų 20d (gali būti su šešių laipsnių mechanine arba aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže). Galingesnės versijos – tik su automatine: šešių cilindrų 30d ir 35d. Sportiškiausias – M40i, turintis 3,0 l šešių cilindrų benzininį variklį su 262 kW.
Automobilių komplektacijos SE, xLine ir M Sport buvo pagrindinės. Standartinėje SE jau rasite dviejų zonų klimato kontrolę, kruizo kontrolę, pažangią BMW iDrive sistemą, navigaciją, Bluetooth, šildomas sėdynes ir parkavimo jutiklius. xLine papildomai siūlo didesnius lengvojo lydinio ratlankius, chromuotas detales, sportinę pavarų dėžę ir sėdynes. M Sport skirta ieškantiems dinamiškos išvaizdos ir valdymo – čia montuojami 19 colių ratlankiai, sportinė pakaba, aerodinaminis kėbulo paketas. M40i – gerokai patobulinti sportiniai elementai ir variklis.
Važiavimo savybės
20d versija nestokoja veržlumo – iki 100 km/h šis modelis įsibėgėja per 8,0 sekundės. 30d pasižymi ypatingu lankstumu, nestokoja galios ir aukštose apsukose, o 35d – tikra retenybė tarp dyzelinių SUV, nes iki 100 km/h šauna vos per 5,2 sekundės. Galia perduodama per greitą ir tolygiai veikiančią automatinę dėžę, kuri puikiai prisitaiko prie skirtingų važiavimo režimų. Visgi, nei vienas iš dyzelių nepasižymi ypatingai švelniu darbu – 30d skleidžia žemes baritono garsą, o 20d – labiau girdimas mechaninis bildesys.
Posūkiuose X4 maloniai stebina – stipriai laikosi kelio, vairo mechanizmas tvirtas ir informatyvus. Važiavimas komfortiškas, ypač su adaptyvia elektronine pakaba, kuri „Miestas/Komfortas“ režime efektyviai sugeria kelio nelygumus, o „Sport“ režime automobilį sustandina ir sumažina kėbulo svyravimus posūkiuose.
Salonas ir erdvė
Vairuotojo vieta parinkta patogiai, tačiau matomumą riboja siauresni langai. Interjeras atpažįstamas – naudojamos kokybiškos medžiagos, ergonomiškas BMW valdymo pultas bei vienas maloniausių rinkoje iDrive valdiklių. Priekyje ir gale vietos kojos bei galvai netrūksta dviem keleiviams, tačiau trečias galinėje sėdynėje jausis ankštai. Bagažinė talpi, bet mažesnė nei X3 – už stilingą siluetą tenka šiek tiek susimokėti erdve.
Išlaikymo kaštai
Kainos ir ko tikėtis už savo biudžetą
Pirmoji pažintis su naudotu BMW X4 kainuos nuo maždaug 18 720 eurų už 2015–2016 metų modelį su didesne rida. Ieškant mažesnės ridos automobilio, reikėtų planuoti bent 21 060 – 23 400 eurų, o naujesnių, 2017 metų – 23 400 – 25 740 eurų. Už 2018 metų modelį galima tikėtis mokėti nuo 29 250 eurų.
Eksploatacinės išlaidos
Efektyviausias pagal degalų sąnaudas – 20d dyzelinis modelis, kurio deklaruojamos vidutinės sąnaudos – 5,4 l/100 km (Sport komplektacijoje). CO₂ emisija siekia apie 142 g/km, tad priklauso nuo šių rodiklių taršos mokestis Lietuvoje skaičiuojamas pagal variklio tipą, emisiją ir pirmos registracijos metus – kuo naujesnis ir efektyvesnis modelis, tuo tarifas palankesnis.
Jei automobilis dar neturi penkerių metų, jis gali būti aptarnaujamas pagal gamintojo originalią programą. Priešingu atveju, periodinė patikra oficialiame BMW servise kainuoja apie 175 eurų už smulkų aptarnavimą bei apie 410 eurų už didesnį. Paprastai techninės priežiūros intervalas apie 2 metus arba 29 000 km – kai kurie servisai siūlo paslaugų planus, kurie leidžia lanksčiai paskirstyti mokėjimus.
Ką rinktis ir kokios alternatyvos?
Kuris BMW X4 variantas naudingiausias?
Paprasčiausias ir optimaliausias pasirinkimas – X4 20d. Šis dyzelinis variantas gana ekonomiškas ir pakankamai dinamiškas kasdienai. Rekomenduojama rinktis SE komplektaciją – joje rasite svarbiausias komforto ir saugumo funkcijas.
Ką rinktis šalia BMW X4?
- Porsche Macan – vienas sportiškiausių SUV, pasižymi precizišku valdymu ir puikiu salonu, tačiau galinėje eilėje vietos – mažiau, nei norėtųsi šeimai.
- Prabangesnės Range Rover Evoque versijos stiliumi ir greitumu nedaug atsilieka nuo X4, tačiau vairavimo dinamika šiek tiek kuklesnė, o patikimumo klausimai ir aukšta antrinės rinkos kaina gali atbaidyti.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.