Citroën C4 Picasso (2007–2013 m.) vienatūrio apžvalga

Citroën C4 Picasso (2007–2013 m.) vienatūrio apžvalga

Citroën C4 Picasso – tai vienas iš populiariausių šeimyninių vienatūrių, kuris Lietuvoje žinomas kaip praktiškas ir patikimas pasirinkimas. Ankstesni modeliai išsiskyrė tvirtais pardavimais, o C4 Picasso – lengvai atpažįstamas dėl išskirtinio dizaino, erdvaus salono bei dėmesio šeimos poreikiams.

Bendras vaizdas

Citroën C4 Picasso įkūnija inovacijų ir praktiškumo derinį šeimos automobilių segmente. Tai penkiavietis modelis, kuris dydžiu šiek tiek nusileidžia platesniam Grand Picasso, tačiau siūlo daug vietos visiems keleiviams ir lanksčiai pritaikomą bagažinę – galinės sėdynės slankioja pirmyn ir atgal pagal poreikį. Automobilio dizainas išsiskiria modernumu, dideli langai užtikrina gerą matomumą, nors dėl jų pastebimas didesnis vėjo triukšmas važiuojant greičiau.

Važiuojamoji dalis sureguliuota taip, kad būtų komfortiška, o minkšta pakaba puikiai sugeria kelio nelygumus. Posūkiuose automobilis šiek tiek svyruoja, o vairo mechanizmui galėtų trūkti jautrumo, tačiau kasdienėms kelionėms tai nesudaro didelių nepatogumų.

Komfortas ir vidaus detalės

C4 Picasso salono išplanavimas pasižymi erdve, apgalvotomis smulkmenomis ir universaliomis galinėmis sėdynėmis, leidžiančiomis keisti bagažinės tūrį arba keleivių kojų erdvę. Visgi kai kurie pirkėjai pastebi, jog vidaus apdailos medžiagos ir surinkimo kokybė galėtų būti aukštesnė, ypač lyginant su pagrindiniais konkurentais.

Važiuojant mažesniu greičiu automobilio pakaba gali pasirodyti kiek kietesnė – nelygumai jaučiami labiau nei vairuotojas norėtų. Be to, dalis vairuotojų atkreipia dėmesį į EGS pavarų dėžės veikimą, kuri reikalauja labiau priprasti prie jos darbo specifikos.

Eksploatacinės išlaidos ir taršos mokestis

C4 Picasso eksploatacinės sąnaudos priklauso nuo modelio, variklio tipo ir komplektacijos. Dyzeliniai varikliai pasižymi itin gera ekonomija – jų suvartojimas svyruoja vidutiniškai tarp 5,1–5,6 l/100 km, o benzininių vidurkis siekia apie 8,1 l/100 km. Automobilio draudimo įmokos yra konkurencingos savo klasėje.

Lietuvoje automobiliams taikomas taršos mokestis priklauso nuo anglies dvideginio (CO₂) emisijos normos, kuro tipo ir pirmos registracijos metų. Dyzeliniai modeliai su mažesne emisija dažniausiai apmokestinami mažiau, tačiau visiems verta pasitikslinti konkretaus automobilio parametrus prieš perkant.

Citroën automobiliai įprastai nuvertėja šiek tiek sparčiau nei kai kurie kiti prekių ženklai, bet C4 Picasso dažnai išlaiko vertę geriau dėl universalumo. Dalies modelių vis dar galioja gamyklinė garantija, kas yra papildomas privalumas perkant naudotą automobilį.

Kokį modelį verta rinktis?

Šios klasės automobiliuose ekonomiškiausi įprastai būna dyzeliniai varikliai. 1.6 l, 81 kW (108 AG) dyzelinis variklis tinka kasdienėms kelionėms bei ilgesniems atstumams, nes pasižymi geru našumu ir taupumu. Stipresnis 2.0 l, 101 kW (138 AG) dyzelis verta rinktis tik jei kaina nedaug didesnė – skirtumas kasdienėse kelionėse nėra itin jaučiamas.

Benzininiu atveju patikimas pasirinkimas – 1.8 l variklis, kurio dinamika panaši į didesnio 2.0 l, tačiau sąnaudos išlieka racionalios. Vertėtų pasvarstyti apie aukštesnės komplektacijos (SX, VTR+ ar Exclusive) automobilius, nes pradinės (LX) versijos dažnai yra skurdžiai sukomplektuotos – gali nebūti net oro kondicionieriaus. Aukštesnėse komplektacijose dažniau rasite lengvojo lydinio ratlankius, automatinį klimatą ir parkavimo jutiklius.

Automatinė EGS pavarų dėžė leidžia perjungti pavaras svirtelėmis prie vairo, tačiau jos veikimas gali pasirodyti neįprastas – švelnesniam pavarų perjungimui reikia priprasti. Jei ieškote paprastesnio ir tradiciškesnio varianto, galima rasti modelių su mechanine pavarų dėže, tačiau jos veikimas nėra itin tobulas.

Kokios alternatyvos?

Lietuvos rinkoje Citroën C4 Picasso dažnai lyginamas su Ford S-Max, Renault Scenic ar Opel Zafira. Kiekvienas šių modelių siūlo savitą komforto, ekonomiškumo ir patikimumo balansą. Renkantis naudotą vienatūrį svarbu įvertinti ne tik automobilio būklę, bet ir suplanuotas eksploatacines išlaidas bei galimą taršos mokestį, taikomą pagal Lietuvoje galiojančią tvarką.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *