Elektromobilių bumas: netikėtai įsiplieskė

Elektromobilių bumas: netikėtai įsiplieskė

2023 metų gruodį kilo didelė kritika, kai tuometinė vyriausybė praktiškai iš karto nutraukė elektromobilių subsidijas, ir tai lėmė, kad jų pardavimai smuko. Nuo to laiko iš daugelio puslių reikalaujama vėl pradėti remti elektromobilių pirkimą. Tačiau atrodo, kad nėra didelio poreikio vėl skirti milijardus mokesčių mokėtojų pinigų rinkai paremti, nes situacija, atrodo, reguliuojasi pati.

Balandį naujų elektromobilių registracijų skaičius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, padidėjo 54 procentais. Buvo užregistruoti 45 535 nauji elektromobiliai, o jų dalis bendroje registracijų rinkoje padidėjo iki beveik 19 procentų. Palyginimui, net 2022 metų balandį, kai dar buvo mokama visa subsidija iki 9 000 eurų, elektromobilių registracijų skaičius nebuvo net pusė tokio.

Kodėl tai vyksta? Peržiūrėjome naujų registracijų statistiką ir radome keletą atsakymų, kodėl Vokietijos automobilių pirkėjai vis labiau domisi elektromobiliais.

1. Daugiau prekių ženklų

Į rinką įsiliejus Kinijos gamintojams ir žinomų prekių ženklų BEV modelių pristatymams, Vokietijoje elektromobilių prekių ženklų skaičius išaugo iki daugiau nei 40. Tai svarbu: tie, kurie randa vietinį pardavėją arba netoliese esantį, dažniau išbando automobilį, nei keliauja pas tolimą atstovą. Jei vietinis automobilių pardavėjas, veikiantis dešimtmečiais, staiga ima prekiauti nauju prekių ženklu, tai sukuria papildomą pasitikėjimą.

2. Platesnis pasirinkimas

Nuo didelės klasės ir SUV iki mažų modelių: dabar elektromobilių galima rasti kone kiekviename segmente, o didelė BEV įvairovė net ir vieno ženklo asortimente pritraukia vis daugiau klientų.

3. Geresnė technologija

Variklių ir ypač akumuliatorių technologijos vystosi sparčiai. Tai lemia didesnes nuvažiuojamas distancijas ir trumpesnį įkrovimo laiką; įvedama patobulinta 800 voltų technologija vis dažniau naudojama modeliuose, dar labiau pagreitina įkrovimą (ir ateityje bus naudojama daugiau masinių modelių).

4. Didesnis priėmimas

Vis daugiau vairuotojų turi savo patirties su elektromobiliais: jau atliko bandomąjį važiavimą, važiavo elektra varomu taksi ar nuomotu automobiliu. Asmeninė patirtis su netechniniu, ramiu ir dažnai itin galingu važiavimu yra geriausia BEV pardavimo skatinimo priemonė ir padeda pašalinti senus išankstinius nusistatymus. Prie to prisideda plečiama įkrovimo infrastruktūra su vis naujomis „nakties įkrova“ asmeninėse zonose.

5. Mažesnės kainos ir pardavimų akcijos

Svarbus punktas: daugelis elektromobilių jau siūlomi už kainą, lygią ar net mažesnę nei panašūs automobiliai su tradiciniu varikliu. Parduodant akcijas ir nuolaidas tiek perkant, tiek nuomojant, jie skatina prekybos centrus.

Kaip šie aspektai ir visų pirma pardavimų skatinimas daro įtaką, matėme balandį, pavyzdžiui, VW: ši bendrovė užėmė pirmąsias tris vietas su savo modeliais. Nepaisant populiaraus SUV segmento (ID.4), lyderiai buvo du „reguliarūs“ automobiliai, ID.3 ir pirmą vietą užėmęs ID.7. Dėl dabartinių nuolaidų iki 6 000 eurų, ID.3 dabar gali būti įsigytas žemiau 30 000 eurų, o ID.7 – mažiau nei už 50 000 eurų.

Kinijos gamintojų rinkoje taip pat pradėjo vykti pokyčiai. Iki šiol MG buvo vienintelis Kinijos ženklas su gerokais registracijos skaičiais – dabar BYD su kainų mažinimu, keitimo premijomis ir pradinio modelio BYD Atto 2 pristatymu atkreipė dėmesį. Vien balandį BYD pardavė Vokietijoje daugiau nei 1 000 elektromobilių, aplenkusi MG. Net Tesla pardavė mažiau. Bet tai jau kita istorija.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *