Kaip sužinoti, ar jūsų transporto priemonėje nutekėjo antifrizas

Kaip sužinoti, ar jūsų transporto priemonėje nutekėjo antifrizas

Jei išjungę variklį pastebėjote keistą, saldų kvapą, sklindantį iš automobilio, gali būti, kad nutekėjo antifrizas. Antifrizas vaidina pagrindinį vaidmenį užtikrinant, kad variklis veiktų tinkamai, todėl svarbu žinoti, ar jis nesandau.

Jei jūsų transporto priemonėje nuteka antifrizas, problemą reikia nedelsiant pašalinti, kol ji nesukels daug didesnių ir brangesnių problemų.

Nepaisant savo pavadinimo, antifrizas padeda ne tik apsaugoti jūsų automobilio radiatorių nuo užšalimo žiemą. Tai yra jūsų automobilio aušinimo sistemos dalis, kuri kontroliuoja variklio temperatūrą, kad jis tinkamai veiktų ir neperkaistų.

Jūsų variklio radiatorius iš tikrųjų užpildytas vadinamuoju aušinimo skysčiu, 50–50 antifrizo ir vandens mišiniu. Variklyje esantis siurblys cirkuliuoja aušinimo skystį per radiatorių, variklį ir šildytuvą ir užtikrina, kad variklis veiktų tinkamoje temperatūroje ir neperkaistų, nepaisant lauko temperatūros. Jei variklyje mažai aušinimo skysčio, jis gali veikti per karštas, o tai sumažins našumą ir degalų sąnaudas. Dar blogiau, kad jūsų variklis gali perkaisti ir patirti brangių ir galbūt galutinių pažeidimų.

Jei jūsų transporto priemonėje netenka aušinimo skysčio, turite nustatyti, iš kur jis nutekėjo ir kaip greitai jis nuteka, o tada pataisyti arba sutvarkyti. Variklio aušinimo sistema yra sudėtinga ir turi daug dalių. Aušinimo skysčio nuotėkis gali būti taip pat pigus ir paprastas, kaip priveržti laisvą spaustuką vienoje iš kelių sistemos žarnų – ką galite padaryti patys. Arba taisyti gali būti taip sudėtinga ir brangu, kaip pakeisti sugedusį vandens siurblį. Esant tokiai svarbiai problemai, reikės techniko įgūdžių, kad galėtų ją diagnozuoti, ir parduotuvės, pilnos įrankių jai pataisyti.

Užuominos, kad nutekėjo antifrizas

  • Saldus aromatas, kurį pastebite iš transporto priemonės išorės, sklindantis iš transporto priemonės jau pavažiavus. Galbūt užuosite ir už vairo.
  • Pastačius automobilį po automobiliu yra žalios, oranžinės, rožinės arba melsvai žalios balos. Antifrizo gamintojai naudoja šias dažų spalvas, kad atskirtų aušinimo skystį nuo kitų automobiliuose naudojamų skysčių. Variklio alyva yra auksinė arba juoda (kai nešvari), o transmisijos skystis tamsiai raudonas.
  • Automobilis pradeda įkaisti arba perkaisti.

Kaip rasti nuotėkį

  • Norėdami rasti nuotėkį, pirmiausia važiuokite automobiliu, kol jis visiškai sušils, tada pastatykite jį ant švarios, sausos šaligatvio dalies – jei įmanoma, važiuojamosios dalies.
  • Išjunkite ir leiskite atvėsti. Atsargiai: Kai automobilis visiškai įšyla, aušinimo skystis verda ir yra slėgis. Nenuimkite regeneravimo bako dangtelio arba radiatoriaus dangtelio, kol variklis pakankamai neatvėsęs. Jie yra po gaubtu. Toliau pateiktoje iliustracijoje parodyta radiatoriaus ir permatomo plastikinio regeneravimo bako dangtelių vieta. Dauguma regeneravimo bako dangtelių yra pažymėti simboliu, panašiu į parodytą. Kai kurie automobiliai neturi radiatoriaus dangtelio.
  • Kai automobilis stovės 15 minučių, pažiūrėkite, ar po juo nėra šviežios antifrizo spalvos skysčio balos. Jei nėra balos, bet užuodžiate saldų antifrizo aromatą, atsiklaupkite ir nuskaitykite automobilio apačią ir pažiūrėkite, ar matote nieko, kas šlapia ar padengta lašeliais. Pastaba: oro kondicionavimo sistemose dažnai susidaro kondensatas, kuris gali nutekėti ant žemės, tačiau iš jų laša grynas, skaidrus vanduo.
  • Jei po automobiliu šalia automobilio priekio susidaro nedidelė bala ar aušinimo skysčio dėmė, pakelkite variklio dangtį ir pradėkite dairytis į variklio skyrių. Taip pat tinkamas metas tiesiogine prasme pauostyti, kad pamatytumėte, iš kur gali kilti antifrizo kvapas.
  • Ieškokite aušinimo skysčio nuotėkio požymių – šviesios spalvos likučių ar dėmių – aplink radiatoriaus dangtelį, ant viso variklio skyriaus žarnų (patikrinkite galus, kur jie yra prispausti prie kitų komponentų) ir ant paties radiatoriaus. Jei atrodo, kad šalia spaustuko teka žarna, pabandykite priveržti spaustuką atsuktuvu. Jei nematote jokių akivaizdžių nuotėkio požymių, nuskaitykite visą variklio skyrių; nuotėkis gali kilti iš kažkur kitur po gaubtu.
  • Jei jūsų automobilio viduje kvapas stipresnis nei išorėje, problema gali būti šildytuvo viduje. Šildytuvai naudoja nedidelę į radiatorių panašią „šerdį“, kad šildytų salono orą. Jei kilimas drėgnas arba atrodo, kad langai lengvai rasoja, gali tekėti šildytuvo šerdis. Šildytuvo šerdies nuotėkį sunku aptikti ir dar sunkiau pašalinti, nes šildytuvas yra oro kondicionavimo sistemos dalis, kuri yra už prietaisų skydelio. Jei taip yra, nebent puikiai mokate veržliarakčius, kreipkitės į techniką.

Jei negalite rasti nuotėkio

Jei nerandate nuotėkio, tai nereiškia, kad jo neturite. Kai variklis visiškai atvės, patikrinkite automobilio aušinimo skysčio lygį stebėdami, kiek skysčio yra jūsų automobilio aušinimo skysčio surinkimo bake. Aušinimo skysčio lygio indikatorius yra permatomo plastikinio bako šone. Dauguma cisternų turi aiškius minimalaus ir didžiausio žymėjimo ženklus. Aušinimo skysčio lygis turi būti tarp „min“ ir „max“ ženklų. Jei bakas pilnas, tai, ką jaučiate, tikriausiai nėra antifrizo nuotėkis. Jei bako lygis yra žemiau minimalios žymos arba jis yra sausas, greičiausiai turite problemų ir laikas pasikonsultuoti su ekspertu techniku. Jie gali naudoti aušinimo sistemos slėgio matuoklį, kad sužinotų nuotėkio šaltinį.

Vairavimas su antifrizo nuotėkiu

Kiek laiko galima važiuoti su antifrizo nuotėkiu? Rekomenduojame kuo greičiau ją sutvarkyti. Aušinimo sistemos problemos savaime neišnyksta ir gali greitai pablogėti. Nenorite būti įstrigę prie kelio, nes nepaisėte ankstyvų antifrizo nuotėkio požymių.

Jei esate toks, kuris skatina jų sėkmę ir turite nedidelį (lėtą) aušinimo skysčio nuotėkį, o dabar vasara, tikriausiai galite važiuoti kelias dienas, papildydami aušinimo sistemą vandeniu, kai tik jo pritrūksta. Tačiau visada geriausia aušinimo sistemą papildyti tinkamu antifrizo ir vandens mišiniu santykiu 50–50, ypač žiemą. Paprastas vanduo, sėdintis variklyje šaltą žiemos naktį, virsta ledu ir plečiasi. Dėl tokio išsiplėtimo gali lengvai sprogti radiatorius, suskaidyti aušinimo sistemos žarnos ir net įtrūkti variklio blokas ar cilindro galvutė – tai sugadintų jūsų variklį. Antifrizas sumažina aušinimo skysčio užšalimo temperatūrą iki maždaug minus 2 laipsnių C, kad nebūtų padaryta žala. Vėlgi, daug geriau kuo greičiau apžiūrėti savo automobilį, kad išvengtumėte rimtesnių ir brangesnių variklio pažeidimų.

Galiausiai skirtingiems automobiliams reikia skirtingų tipų antifrizo. Yra trys pagrindiniai antifrizo tipai: senesnio tipo etilenglikolis (žali dažai); propilenglikolis (oranžinis arba geltonas dažiklis); ir naujausia hibridinių organinių rūgščių technologija (geltona, žalia, rožinė, mėlyna, violetinė arba oranžinė). Negalima maišyti skirtingų tipų. Norėdami sužinoti tinkamą pakeitimo tipą, žr. savininko vadovą arba kreipkitės į pardavėją.

Svarbu: Etilenglikolio antifrizas yra labai toksiškas prarijus. Dėl saldaus kvapo ir nemalonaus skonio jis yra rimtas pavojus vaikams ir naminiams gyvūnėliams.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *