Kiekvienais metais, nutirpus sniegui, mūsų keliuose atsiranda duobių. Kol kelių tarnybos jas lopys, mes jums pasakysime, kaip tokias kliūtis įveikti.
Kai ratas, ar net du ar keturi, atsitrenkia į tokius nelygumus, nukenčia važiuoklė ir padidėja avarijos rizika. Beje, padangų ir ratų pažeidimai tokiais atvejais priskiriami eismo įvykiams. Todėl patartina išmokti iš „nelygių“ kelių situacijų išsisukti su mažiausiais nuostoliais.
Važiuojame per nelygumus
Veiksmingas būdas saugiai važiuoti per nelygumus yra vadinamasis skrydis per kliūtį. Jį naudoja ralio vairuotojai, važiuodami bekele dideliu greičiu. Pagrindinė užduotis – važiuoti taip, kad ratai probleminėje zonoje tik lengvai liestųsi su asfaltu arba būtų kuo labiau atlaisvinti nuo automobilio svorio. Abu būdai veikia tuo pačiu principu – pakrauti ir iškrauti reikiamą automobilio dalį, įjungiant inercines jėgas. Tai galima pasiekti paspaudus dujų ir stabdžių pedalus ir (arba) vairą. Pavyzdžiui, jei važiuodamas staigiai paspausite stabdžių pedalą, automobilis „įkands“, tai yra, priekinės spyruoklės susispaus, o galinės spyruoklės atitinkamai išsikraus. Esant stipriam dujų tiekimui, atsitiks priešingai – automobilis pritūps, tai yra „ištirps“ priekinius amortizatorius. Staigiai pasukus vairą, pavyzdžiui, į kairę, automobilis apkraus dešinę pusę.
Norint išvengti negilių skylių ar nedidelių išsipūtimų, nėra prasmės smarkiai iškrauti vieną ar kitą automobilio pusę. Čia veikia principas – kuo pavojingesnė kliūtis, tuo daugiau iškrauname atitinkamus ratus ar ašis. Tačiau bet kuriuo atveju, norint efektyviai taikyti aprašytus metodus, reikia nuolat treniruotis. Tačiau vidaus keliuose yra daug kliūčių.
1 METODAS: DIDELIU GREIČIU
Keli metrai prieš duobę (priklausomai nuo greičio) staigiai spaudžiame stabdžių pedalą, apkrauname priekinę pakabą.
Prieš pat duobę atleidžiame stabdžių pedalą, kuris sumažina priekinės pakabos ir automobilio smūgio apkrovas.
2 METODAS: MAŽU GREIČIU
Prieš duobę spustelime gazo pedalą – pakyla mašinos nosis.
Automobilio priekis pereina per nelygumą su mažiausia ašies apkrova.
Perskridęs duobę, automobilis apkrauna priekinius amortizatorius, taip prieš kliūtį iškrauna galinius.
3 METODAS: TEKIMO
Dešinysis automobilio ratas važiuoja į duobę. Pirmas judesys – pasukti vairą į kairę (counter-shift), tada automobilį dešiniuoju ratu nukreipiame link duobės. Neapkrautas ratas važiuoja nelygiu paviršiumi.
Jūs negalite to padaryti
Važiuojant per nelygumus, nereikėtų spausti stabdžių – padidėja priekinės automobilio pakabos apkrova. Iškart prieš kliūtį reikia atleisti stabdį.