BMW ir Stellantis naudoja galingus eilės šešių cilindrų turbo variklius, kurie užtikrina aukštą našumą jų automobiliuose. Nors BMW S58 ir Stellantis Hurricane 3,0 l eilės šešių cilindrų varikliai demonstruoja panašius galios rodiklius, juos skiria keli techniniai aspektai.
Techninės panašumai
Abu varikliai sukurti pagal eilės šešių cilindrų konstrukcijos principą, kuris išsiskiria švelniu veikimu ir efektyvumu. Šie varikliai turi panašias technines savybes:
- Darbinis tūris: 2 993 cm³
- Cilindro skersmuo ir stūmoklio eiga: 84 mm x 90 mm
- Degimo sistema: aukšto slėgio tiesioginis įpurškimas (350 barų)
- Cilindrų galvutė ir blokas: pagaminti iš aliuminio
- Turbinų slėgis: abu varikliai naudoja dviejų turbinų sistemą; BMW S58 galingiausiose versijose pasiekia iki 1,7 baro slėgį, o Stellantis Hurricane HO versijoje – iki 1,8 baro.
Abiejuose varikliuose sumontuotos kalamos alkūniniai velenai, pagerinantys jų patvarumą esant didelėms apkrovoms. Dar vienas skirtumas – kuro reikalavimai: Hurricane veikia naudodamas įprastą benziną (91 oktano), o BMW S58 būtinas ne mažesnis nei 95 oktanų benzinas.
Galia ir sukimo momentas
Čia, nors abu varikliai siūlo panašius galios rodiklius, skiriasi apsukų potencialu bei sukimo momentu:
- BMW S58:
- Galia: nuo 480 AG M3 modelyje iki 550 AG M4 CSL
- Sukimo momentas: nuo 550 iki 650 Nm
- Suskaitinimo laipsnis: 9,3:1 iki 10,0:1
- Aukščiausios apsukos: S58 pasiekia iki 7 200 aps./min.
- Stellantis Hurricane:
- Galia: nuo 420 AG (SO versija) iki 540 AG (HO versija)
- Sukimo momentas: nuo 636 iki 706 Nm
- Suskaitinimo laipsnis: 9,5:1 iki 10,4:1
- Aukščiausios apsukos: maksimaliai 5 800 aps./min. (SO versija), 6 100 aps./min. (HO versija)
BMW S58 pasižymi didesniu apsukų diapazonu, todėl tinka sportiškesniam vairavimui didesniais greičiais. Tuo tarpu Hurricane variklis generuoja daugiau sukimo momento, todėl puikiai tinka automobiliams, kuriems reikia didelės traukos, pavyzdžiui, Ram 1500 ar Jeep Wagoneer.
Variklių pritaikymas
BMW S58 dažniausiai montuojamas sportiniuose M serijos modeliuose, tokiuose kaip M3, M4 ar X3 M, kuriuose didelis dėmesys skiriamas dinamiškumui ir aukštiems apsukoms. Stellantis Hurricane naudojamas didesniuose automobiliuose – Ram 1500, Jeep Wagoneer ir Dodge Charger, kurie orientuoti į didelę apkrovą ir trauką. Hurricane variklis gali būti pasirinktas standartinėje (SO) arba didelio našumo (HO) versijoje, pastaroji montuojama galingesniuose modeliuose.
Kuro reikalavimai ir sąnaudos
Kitas esminis šių variklių skirtumas – naudojamo kuro reikalavimai. Hurricane veikia su paprastu benzinu, o BMW S58 reikalauja aukštesnės kokybės (95 oktanų) degalų, kad pasiektų maksimalią galią. Tai turi tiesioginę įtaką transporto priemonių eksploatacinėms išlaidoms, ypač vairuotojams, stebintiems degalų kainą ir sunaudojimą.
Pagrindiniai abiejų variklių duomenys:
- BMW S58 (M3, M4, X3 M):
- Galia: 480–550 AG
- Sukimo momentas: 550–650 Nm
- Suskaitinimo laipsnis: 9,3–10,0:1
- Maksimalios apsukos: 7 200 aps./min.
- Stellantis Hurricane (Ram 1500, Jeep Wagoneer):
- Galia: 420–540 AG
- Sukimo momentas: 636–706 Nm
- Suskaitinimo laipsnis: 9,5–10,4:1
- Maksimalios apsukos: 5 800–6 100 aps./min.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.