Mercedes-Benz M113 variklis išliks atmintyje kaip vienas legendiškiausių visų laikų našių variklių. Šis nuostabus Mercedes V8 kūrinys buvo pavadintas „Geriausio našumo varikliu“ 2003 m. ir, kaip parodė laikas, jis buvo nusipelnęs. Jei ieškote Mercedes su M113 varikliu, jums tikrai patiks.
M113 buvo įvairaus darbinio tūrio nuo 4,3 l iki 5,4 l, o galia svyravo nuo 279 iki 641 arklio galių. Jame buvo aliuminio variklio blokas su aliuminio galvute ir 3 vožtuvais kiekviename cilindre. Kad jis būtų beveik neperšaunamas, „Mercedes“ įrengė M113 su įtrūkimais suskaidytais kaltiniais plieniniais strypais, vientisu liejiniu skirstomuoju velenu, magnio įsiurbimo kolektoriumi, geležimi dengtais stūmoklių gaubtais ir nuoseklia degalų įpurškimo sistema.
Dažnos Mercedes-Benz M113 variklio problemos
Svarbu pažymėti, kad kai kurios toliau nurodytos problemos dažniausiai kyla dėl naudotojo ir dėl prastos priežiūros. Jei kada nors būtų variklis, kuriame galėtume teigti, kad jis yra beveik be defektų, M113 būtų tai. Be kai kurių mažesnių problemų, tai yra toks pat patikimas, kokio galite tikėtis iš V8.
M113 K – Kompresoriaus tarpinio aušintuvo siurblio gedimas
Kaip matyti iš pavadinimo, ši problema turi įtakos tik M113 variklio versijai su kompresoriumi Kompressor V8. Tokiuose automobiliuose kaip SL 55 AMG, S 55 AMG ir kituose to meto 55 AMG sutinkamas M113 K variklis turi tarpinius aušintuvus, kurie atvėsina kompresoriaus suslėgtą orą.
Sugedus tarpinio aušintuvo siurbliui, padidinta įsiurbiamo oro temperatūra (IAT) išjungs kompresorių, todėl automobilis jausis bejėgis. Tai daroma siekiant išvengti tolesnių rimtų variklio pažeidimų.
Tarpinio aušintuvo siurblio keitimas nėra brangus (~ 200 eur) ir tai gana paprasta procedūra. OEM tarpinio aušintuvo siurblys visada pakeičiamas patikimesniu, atnaujintu Bosch 010 tarpinio aušintuvo siurbliu. Jei planuojate modifikuoti M113 K, taip pat yra daugybė antrinės rinkos variantų, kurie geriau atvėsins variklį su padidinta galia.
Uždegimo žvakių gedimai
Tai viena iš tų problemų, su kuriomis dažniausiai susiduria neatsargūs savininkai. Nereguliarus variklio darbas ir M113 variklio uždegimas dažniausiai yra senų uždegimo žvakių pasekmė.
Jos turėtų būti keičiamos kas 80 000 km ir taip, tai nėra pats pigiausias dalykas, bet tai reikia padaryti. Senos uždegimo žvakės taip pat linkusios įstrigti variklyje, todėl jas atsargiai išimkite.
Galinio pagrindinio sandariklio pablogėjimas
Šie automobiliai sensta, to negalima paneigti. Laikui bėgant, visi guminiai tarpikliai ir plastikiniai komponentai linkę pablogėti ir gali nutekėti alyva. Visų tarpinių keitimas gali siekti net 500 eurų.
Yra žinoma, kad M113 visuose varikliuose nuteka alyva iš galinio pagrindinio sandariklio. Šis guminis sandariklio tarpiklis užsandarina alkūninį veleną transmisijos jungtyje. Patyręs mechanikas neturės problemų nustatydamas šį nuotėkį, todėl rekomenduojame pasirūpinti, kol nepablogės.
Tai nėra pats pigiausias remontas, tačiau jį reikia atlikti tik kartą per 15 metų, todėl tai tikrai nėra didelė problema. Jei perkate Mercedes su M113 varikliu, rekomenduojame prieš perkant automobilį patikrinti šios plombos būklę. Tai geras ženklas, kad automobilis buvo gerai aptarnaujamas, jei sandariklis jau buvo pakeistas, o jei ne, turite gerų svertų sumažinti automobilio kainą.
Variklio alsuoklio dangtelio alyvos nuotėkis
Kita dažna šio variklio alyvos nutekėjimo priežastis yra variklio alsuoklio dangteliai, esantys abiejose variklio pusėse, tiesiai po variklio dangčiu. Dėl sandariklio nusidėvėjimo šie alyvos nutekėjimai gali atsirasti net nuvažiavus mažą ridą. Šiuose dangteliuose nenaudojamos guminės ar metalinės tarpinės, tinkamas sandariklis turi būti užteptas ant visiškai švaraus paviršiaus švirkštu.
Šių dangtelių valymas ir sandarinimas yra gana pigus 50 – 80 eurų, ir tai galima lengvai padaryti patiems.
Prateka vožtuvo dangtelio tarpinė ir alyvos bako nuotėkis
Pasiliekant temos nuotėkiuose, pirkdami automobilį su M113 varikliu, būtinai nuimkite plastikinį variklio gaubtą ir apžiūrėkite sritį aplink vožtuvų gaubtus. Alyvos prasiskverbimas šioje srityje nėra neįprastas dalykas, ypač naudojant kompresorių M113 K 55 AMG variklį. Šiuos dangčius pakeisti yra gana nebrangu ir paprasta.
Sudėtingiau ištaisyti yra alyvos padėklo nuotėkį, kuris taip pat žinomas. Norint pasiekti alyvos kasetės tarpiklį, reikia nuleisti visą priekinį rėmą, kad gautumėte tinkamą prieigą. Dėl to visas procesas yra daug sudėtingesnis ir daug laiko reikalaujantis.