Naujas „Cupra Terramar“: sportiškas ir šeimai pritaikytas vidutinio dydžio SUV

Naujas „Cupra Terramar“: sportiškas ir šeimai pritaikytas vidutinio dydžio SUV

Cupra sėkmės istorija turbūt nustebino net pačią Seat. Sportiški ispanų automobiliai parduodami puikiai, o jų stipraus prekės ženklo įvaizdis įsitvirtina pirkėjų galvose. Natūralu, kad šis sėkmingas pasirodymas išnaudojamas, pristatant naujus modelius.

Cupra terramar dydžiai: dar pakankamai kompaktiškas

Šalia naujoko elektrinio Tavascan į Cupra salonus atkeliauja ir dar vienas SUV – Terramar. Nors jis, kaip ir VW Tiguan, priklauso kompaktiškam SUV segmentui, Terramar per visus matmenis šiek tiek didesnis už Formentor (+7 cm ilgio, +3 cm pločio, +7 cm aukščio). Dėl to ir vietos viduje daugiau nei broliškame modele. Šeimos dažnai renkasi automobilį atsižvelgdamos į bagažinės talpą: Formentor bagažinė talpina 450 litrų, o Terramar gali talpinti 540 litrų. Vis dėlto, įtraukus įkraunamą hibridą, bagažinė sumažėja iki 450 litrų. Nepaisant to, Terramar nėra automobilių kaip BMW X3 ar X5 masto.

Terramar interjero nuotraukos

Žmones, kurie sėda į abiejų modelių salonus, pastebi, kad Terramar jis gerokai erdvesnis nei Formentor, o atlošą galima ne tik padalinti į tris dalis, bet ir stumti išilgai.

Cupra SUV sportiškumas

Cupra modeliuose svarbiausia yra sportiškumas. Skirtingai nei įprastas Tiguan, Cupra modelis pasižymi labiau agresyvia išvaizda su tamsesnėmis spalvomis ir viduje bei išorėje akcentuojamomis vario spalvos detalėmis. Automobilio prietaisų skydelis labiau dinamiškas bei dreifuoja link sportiškumo. Važiuoklės reguliavimai orientuoti į dinamiškumą, net jei tai reiškia mažesnį komfortą nei Tiguan. Sportinė važiuoklė pažeminta 10 mm, kas gali būti traukos taškas tiems, kurie mėgsta adrenalino, tačiau ne visada patiks komforto mėgėjams.

Jei norisi daugiau komforto, yra galimybė įsigyti adaptacinę važiuoklę, kuri leidžia vairuotojui keisti nustatymus nuo komforto link sportiškumo. Šią sistema testavimų metu paliko gerą įspūdį.

Vairavimui taip pat skirta didelė dėmesio dalis. Lankstus ir tiksliai pasiekiamas vairas teikia malonumą vairuoti. Su tinkama važiuoklės reguliacija sportiškumas jaučiamas, bet nėra pernelyg išreikštas, tai išlieka SUV automobilis, o ne lenktyninis automobilis.

Cupra terramar su galingais varikliais

O kaip su varikliais? Dauguma jų atitinka lūkesčius, išskyrus bazinį 1,5 litro mildhybridą su 150 AG ir priekiniais ratais, kuris kasdienėje eksploatacijoje atliks funkcijas, bet nesukels didelių emocijų. Bazinis komplektas suteikia dar du benzininiai varikliai: 2.0 TSI 4Drive (visų ratų varoma) su 265 AG ir 1.5 eHybrid su 272 AG.

ADAC jau išbandė abu variklius. 2.0 TSI, veikiantis tik benzinu, pasižymi energija, kiekvieną akceleravimo impulsą paverčia veiksmais nedelsiant, kartu su DSG pavarų dėže užtikrina greitą važiavimą ir išvengia tramdymo jėgų.

Sport režimas suaktyvintas, variklis reaguoja jautriau, nors iš garsiakalbių sklinda dirbtinis garsas, sukuriantis sportiško vairavimo įspūdį. 0-100 km/h įsibėgėjimas per 5,9 sekundės ir maksimalus greitis 243 km/h kalba patys už save.

1.5 eHybrid su 272 AG nesiekia tokių rezultatų (0-100 km/h per 7,3 sekundės, maksimalus greitis 215 km/h), tačiau jis pakankamai stiprus ir niekada nesijaučia, kad trūksta jėgos. Nors hibrido tikslas yra energijos taupymas ir elektrinis važiavimas. Šiam tikslui įrengtas 19,7-kWh akumuliatorius, kuris leidžia važiuoti vien elektra 110–120 kilometrų, tikroje aplinkoje galima tikėtis bent 100 kilometrų miesto ar priemiesčio keliais.

Akumuliatorius gali būti greitai įkrautas nuolatinės srovės stotelėse iki 50 kW galios, o alternatyvinoje srovėje iki 11 kW.

Valdymas per didelį jutiklinį ekraną

Cupra turi unikalias savybes ir įrangą: LED matricų žibintus, projekcinį ekraną, indukcijos įkrovimo vietą, dvi maitinimo spalvas ir Sennheiser garso sistemą su 12 garsiakalbių bei 390 vatų galia.

Valdymas primena naujausius VW automobilius su dideliu jutikliniu ekranu, kurio vaizdas yra aiškus, piktogramos didelės ir lengvai valdomos.

Pažymėtina, kad ekrano apačioje ir viršuje yra „fiksuotos“ juostos greitam klimato kontrolės ir kitų nustatymų valdymui. Išmaniojo telefono karta ras šį valdymą intuityvų, tačiau kiti gali prireikti šiek tiek laiko įprasti.

Cupra terramar: varikliai, duomenys, kainos

Trūkumų nelabai yra, nebent kaina. Sportinių versijų kaina prasideda nuo 55 000 eurų – galbūt kai kurie pagalvos apie bazinį modelį, kurio kaina siekia 43 000 eurų. Kita vertus, e-Hybrid „America’s Cup Limited Edition“ kaina prasideda nuo 59 945 eurų.

Vokietijoje Terramar jau galima užsakyti su trimis varikliais, o 2024 metų gruodį bus pristatyti daugiau variklių. Naujas Terramar yra gaminamas ne Ispanijoje, o Audi gamykloje Vengrijoje, kur gaminami elektriniai Q6 e-tron varikliai.

Štai galimi techniniai ir specifikacijų duomenys:

Techniniai duomenys CUPRA Terramar 1.5 eTSI DSG (nuo 12/24) CUPRA Terramar 2.0 TSI VZ 4Drive DSG (nuo 12/24) CUPRA Terramar 1.5 e-HYBRID VZ DSG (nuo 12/24)
Variklio tipas Benzininis (Mild-Hybrid) Benzininis PlugIn-Hybrid
Darbinis tūris (cm³) 1.498 1.984 1.498
Maksimali galia (kW) 110 195 200
Maksimali galia (AG) 150 265 272
Sukimo momentas (Nm) 250 400 400
Maksimali galia prie (aps./min.) 5.000 5.300 5.500
Varantieji ratai Priekiniai Visi Priekiniai
Pagreitėjimas 0-100 km/h 9,3 s 5,9 s 7,3 s
Maksimalus greitis 205 km/h 243 km/h 215 km/h
Reichweite (elektrinis) 120 km
CO2 emisija (WLTP) 139 g/km 191 g/km 10 g/km
Suvartojimas (WLTP) 6,1 l/100 km 8,4 l/100 km 0,4 l/100 km
Energijos suvartojimas (WLTP) 17,6 kWh/100 km
Akučio talpa (bruto) kWh 25,8
Akučio talpa (neto) kWh 19,7
Krovimo galia (kW) AC:11,0 DC:50,0
Bagažinės talpa normali 540 l 540 l 450 l
Tuščias svoris (ES) 1.638 kg 1.750 kg 1.904 kg
Maksimali apkrova 542 kg 540 kg 516 kg
Priekabos svoris neapkrautas 750 kg 750 kg 750 kg
Priekabos svoris apkrautas 12% 1.800 kg 2.200 kg 2.000 kg
Garantija (transporto priemonė) 5 metai iki 150.000 km (pirmieji dveji metai be ridos limito) 5 metai iki 150.000 km (pirmieji dveji metai be ridos limito) 5 metai iki 150.000 km (pirmieji dveji metai be ridos limito)
Ilgis x plotis x aukštis 4.519 mm x 1.869 mm x 1.586 mm 4.519 mm x 1.869 mm x 1.586 mm 4.519 mm x 1.869 mm x 1.586 mm
Bazinė kaina 43.020 eurų 54.880 eurų 56.310 eurų

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *