Sveiki atvykę į „Porsche 718 Cayman GT4 RS“ – kitaip žinomą kaip automobilį, kurio daugelis manė, kad „Porsche“ nedrįs sukurti. Kodėl? Na, jau seniai kilo įtarimas, kad „Porsche“ sulaikė savo „Cayman“ sportinį automobilį, kad jis neliptų ant brangesnės 911 serijos pirštų.
Galų gale, jis yra lengvesnis, mažesnis ir jam nereikia kovoti su fizikos dėsniais dėl įprastesnio vidurinio variklio išdėstymo. Jaučiate, kad jei „Porsche“ tikrai to norėtų, „Cayman“ galėtų priartėti prie savo didžiojo brolio. Taigi dabar, galbūt viename iš paskutiniųjų benzinu varomų Porsche sportinių automobilių, jie būtent tai ir padarė. Rezultatas? Nuspėjamai pribloškiantis.
Perskaitykite visą mūsų „Porsche 718 Cayman GT4 RS“ apžvalgą…
Kuo jis skiriasi nuo 718 Cayman GT4?
Pradedant nuo išvaizdos, RS „įprastas“ GT4 atrodo neabejotinai sumenkintas, nepaisant didelio sparno ir įleidimo angų. NACA oro įsiurbimo angos yra ant lengvo variklio dangčio ir užtikrina stabdžių aušinimą netrikdydami pasipriešinimo, keturiais kryptimis reguliuojamas priekinis difuzorius padidina priekinę prispaudžiamąją jėgą, apatiniai deflektoriai pagerina galinę prispaudžiamąją jėgą, o ratų arkos (pirmą kartą pastebėtos 911 GT3 RS) neleidžia pakelti priekinės ašies. – Aero priedų ir gudrybių sąrašas ilgas ir išsamus.
Tačiau nė vienas iš jų nėra taip iš karto pastebimas kaip galinis sparnas su gulbės kakleliu. Pirmą kartą matytas 992 911 GT3, vien jo buvimo pakanka, kad parodytų GT4 RS ketinimus. Reguliuojamas trimis skirtingais etapais, jo CFRP konstrukcija ir aliuminio statramsčiai atrodo kaip Le Mano 24 val. „Porsche“ teigia, kad kartu su likusia aerodinaminio rinkinio dalimi ji yra verta papildomų 25 % pritraukiamosios jėgos, palyginti su GT4.
Ir tai tik pradžia. Gerai, todėl GT4 RS negauna dvigubos svirties priekinės pakabos nustatymo iš 911 GT3, tačiau remiantis dabartiniais įrodymais, yra rimtas argumentas, kad jam to nereikia. Palyginti su GT4, kėbulas buvo nuleistas 30 mm, priekinė ir galinė vėžė yra atitinkamai 6 mm ir 8 mm platesnės, o galinės ašies pakrypimas padidintas ketvirtadaliu laipsnio.
Tuo tarpu reguliuojama „Porsche Active Suspension Management“ (PASM) važiuoklė ir „Porsche Torque Vectoring“ (PTV) yra standartinė, taip pat buvo pristatyti RS specifiniai spyruoklių dažniai ir amortizatorių derinimas. Jo bendras svoris taip pat sumažintas 35 kg iki 1415 kg, o didesni standartiniai stabdžiai (taip pat pasirenkama keramika) padeda stabdyti. Galimi „Clubsport“ ir „Weissach“ atnaujinimo paketai, kuriuose siūlomos viliojimo dienos trasoje, pavyzdžiui, šešių taškų diržai, sportinė išmetimo sistema iš titano ir kaltiniai magnio ratai.
O kaip su 4.0 RS varikliu?
Prisimenate tą šedevrą – 4,0 litrų atmosferinį šešiakampį, kurį „Porsche“ įstrigo 911 GT3? Na kažkaip jie įvedė jį į Kaimanų salą, išlaikė galią beveik tą pačią ir suvienodino garsiau. Tai 493 AG esant 8400 aps./min., kai didžiausias variklio sūkių skaičius yra 9000 aps./min. Etaloninis sprintas 0–62 mylių per valandą užtrunka 3,4 sekundės, 0–120 mylių per valandą pasiekiamas per 10,9 sek., o didžiausias greitis pasiekia 196 mylių per valandą.
Skaičiai neabejotinai stulbinantys, tačiau pasirodymą pavagia didžiulis triukšmas. Oro įsiurbimo angos pakeičia du šoninius galinius langus ir nukreipia orą tiesiai į centrinę oro dėžę, o tai reiškia, kad automobilio keleiviai mėgaujasi visu siaubingo įsiurbimo garso spektru, sklindančiu tiesiai į ausis. Net ir užsidėjus šalmą, tai beveik GT3 lenktyninis automobilis. Apsukos kyla stulbinančiai greitai, o beveik audringas garso sklidimas užtemdo viską, ką patyrėme kelyje važiuojančiame Kaimanų saloje. Mes vis dar girdime tai kelias dienas po vairavimo…
Nors, tiesą sakant, tai taikoma daugeliui GT4 RS aspektų. Droselio atsakas yra toks pat aštrus kaip vieno iš Gordono Ramsay virtuvinių peilių, o galios tiekimas yra toks pat sklandus ir linijinis kaip margarininis slidinėjimo šlaitas. Kai kuriuos gali nuvilti privaloma septynių greičių PDK pavarų dėžė (nebus mechaninės versijos), tačiau paguodos prizas yra tai, kad ji yra velniškai gera.
Pakeitimai yra ryškūs ir staigūs, tačiau ne per daug smarkūs, o pavarų perjungimas žemyn (naudojant irklas arba pavarų perjungimo svirtį) švenčiamas su padidėjusiais sūkiais ir nuostabiu triukšmo pliūpsniu.
Ar tai atrodo kaip mažesnis 911 GT3?
Taip ir ne. Žinoma, yra panašumų (labai aišku, kad jie turi tą patį variklį), tačiau suliejimas į frazę „baby GT3“ nedaro teisingumo 718 Cayman GT4 RS. Ir tai tikrai kažką sako.
Pradedantiesiems, nors GT4 RS neabejotinai jaučiasi galingesnis, įžvalgesnis nei GT4, jis nemėgsta 911 GT3. Pastarajame puikiai žinote, kad dideli plataus korpuso klubai nulenkia automobilį ir užtikrina nuostabų stabilumo bei sukibimo lygį įvažiuojant ir išvažiuojant posūkyje. Daugeliu atžvilgių vien automobilio sugebėjimai gali bauginti.
Ne taip Cayman GT4 RS. Automobilis yra mažesnis, o pusiausvyra iš prigimties geresnė, todėl vairuotojas gali geriau suprasti, kur yra riba ir kada išsenka jo paties talentas. Galbūt tai skamba keistai ar galbūt tikėtasi, tačiau GT4 RS valdymas yra mažiau pastebimas kaip „Porsche“ nei bet kuris anksčiau buvęs RS.
Triukšmas, atsakymai, greitis – viskas rodo 911, kol tiksliai apipjaustytą Race-Tex ratą nepasuksi į kampą ir pastebėsi, kaip jis labiau nori suktis apie savo ašį ir per daug pasukti išvažiuojant. Stabdžių pedalo pojūtis yra nepaprastai puikus, ir nors vairavimo grįžtamasis ryšys negali visiškai atitikti, stelažo greitis ir tiesumas yra puikiai įvertinti.
Važiavus automobiliu tik trasoje, sunku suprasti, kaip tai paverčiama kelyje, tačiau nepaisant visos patobulintos techninės įrangos, atrodo, kad tai mažiausiai į trasą orientuotas RS modelis, kokį matėme. Tai pasakius, jis neatrodė nesutvarkytas ar netinkamas Anglesey trasos trasos atkarpose, o minkštesni amortizatorių nustatymai užtikrina pakankamai atitiktį, kad būtų galima manyti, kad jį bus galima naudoti jūsų įprastame nelygiame britų B kelyje.
Porsche 718 Cayman GT4 RS: verdiktas
Daugelis iš mūsų, be jokios abejonės, susimąstė, kaip atrodytų ir važiuotų be jokių apribojimų Kaimanas, tačiau, artėjant vidaus degimo sportinio automobilio pabaigai, atrodė mažai tikėtina, kad tai sužinosime. Na, visi Porsche nuopelnai – jie viską metė į 718 Cayman GT4 RS, ir džiaugiamės, kad jie tai padarė.
Tai stebuklinga mašina, kupina triukšmo, tiesioginio greičio ir senamadiškų linksmybių. Taip, Niurburgringą jis gali įveikti per 7 minutes ir 9 sekundes, bet pirmą kartą RS ženklelį turinčiame „Porsche“ niekam tai neturėtų rūpėti. GT4 RS yra daugiau nei paprastas chronometro važiavimo laikas, o jaudinančiai kitoks išskirtinių sudedamųjų dalių vaizdas, dėl kurio daugelį metų mėgavomės 911-aisiais. Trumpai tariant, jis tikrai taps vienu geriausių „Porsche“ RS modelių.