Elektriniai SUV modeliai pastaraisiais metais išpopuliarėjo, tačiau Smart HASHTAG 1 išsiskiria iš minios – ir vardu, ir stiliumi. Ši išskirtinio dizaino mašina patraukia aplinkinių žvilgsnius moderniomis formomis ir drąsiu charakteriu. Nors Smart prekės ženklas garsėja netradiciniais sprendimais dar nuo legendinio Fortwo miesto mažylio, HASHTAG 1 – tai visai naujas žingsnis į priekį.
Bendra apžvalga
Nors naudotų Smart HASHTAG 1 pasiūla Lietuvoje kol kas nėra gausi, tai patrauklus pasirinkimas ieškantiems komfortiško, gerai įrengto ir dinamiško elektrinio SUV. Jis gali pasigirti prabangiu salonu, galingu elektriniu varikliu ir gera standartine įranga už tikrai konkurencingą kainą. Tiesa, bagažinės talpa ir praktiškumas išlieka silpnesnėmis šio modelio pusėmis.
Rinkitės stilingą ir kokybišką vidų
- Modernus, iš minkštų plastikų kurtas salonas su aukštos kokybės mygtukais ir apdaila
- Gausi standartinė įranga, netgi bazinėje komplektacijoje
- Vairuotojo erdvėje didelė reguliavimo laisvė ir puikus matomumas į priekį
- Galinių sėdynių keleiviams – daug vietos kojoms ir galvai, tačiau trims asmenims šiek tiek ankštoka
- Priekis ir galas aprūpinti parkavimo jutikliais bei galinio vaizdo kamera
Deja, bagažinė telpa vos 273 litrus – mažiau nei daugelio konkurentų, tad reikės pasvarstyti, ar to užteks kasdienėms kelionėms.
Važiavimo savybės: sportiška dvasia, miesto komfortas
Smart HASHTAG 1 išsiskiria sportiškesne važiuokle ir stabilumu, ypač posūkiuose. Pakaba gana standi, todėl mieste, nelygiuose keliuose važiuojant gali pasijusti sukrėtimų. Tačiau važiuojant greičiau, komfortas pagerėja ir automobilis tampa malonus ilgoms kelionėms. Brabus versija, turinti dar standesnę pakabą, pasižymi didesniu manevringumu, tačiau bendras važiavimo komfortas tuomet kiek mažesnis.
Varikliai ir baterijos
Net ir bazinė HASHTAG 1 versija pasiūlo neįprastai didelę galią – 268 AG elektrinis variklis leidžia 0–100 km/val. greitį pasiekti vos per 6,7 sekundės (mūsų bandymuose – net per 5,8 s). Tokia dinamika lenkia daugumą konkurentų. Norintys maksimalios galios gali rinktis Brabus modifikaciją su dviem elektriniais varikliais ir 422 AG – ji iki 100 km/val. įsibėgėja tik per 3,9 sek!
Modelis siūlomas su dviem baterijų pasirinkimais. Bazinis Pro komplektacijos automobilis komplektuojamas su 49 kWh akumuliatoriumi ir iki 310 km nuvažiuojamu atstumu. Pro+, Premium ir Brabus versijos turi didesnį, 66 kWh akumuliatorių. Priklausomai nuo versijos, vienu įkrovimu galima įveikti nuo 400 iki 440 km.
Įrangos lygiai
- Pro: bazinė, bet ypač gerai sukomplektuota; dviejų zonų klimato kontrolė, šildomos priekinės sėdynės, adaptyvinis kruizo valdymas, panoraminis stoglangis, raktas be rakinimo
- Pro+: iš esmės ta pati įranga, bet didesnė baterija ir nuvažiuojamas atstumas
- Premium: papildomai – matricos tipo LED žibintai, projekcinis ekranas, efektyvesnę šildymo sistemą (šilumos siurblys)
- Brabus: sportiškos detalės (ventiliuojamas kapotas, raudoni stabdžių suportai, Alcantara apdaila), bet bendra įranga artima Premium
Elektromobilio kasdienės išlaidos
Kainos ir eksploatacinės išlaidos
Naudoto Smart HASHTAG 1 kaina prasideda maždaug nuo 25 740 eurų už 2024 m. Pro arba Pro+ modelį. Premium versijos paprastai kainuoja nuo 28 080 eurų, o sportiškiausi Brabus – nuo 30 420 eurų.
Įkrovimo galimybės ir efektyvumas
Bazinės versijos maksimalus įkrovimo galingumas – 130 kW, kitų – 150 kW. Net ir didesnės baterijos versijas galima įkrauti nuo 10 iki 80 proc. per maždaug 30 minučių. Tai greičiau už kai kuriuos konkurentus ir labai patogu kasdienybėje.
Draudimas ir techninė priežiūra
Draudimo kaina priklauso nuo pasirinkto modelio (brangesni – didesnis galingumas, didesnė rizika). Techninė apžiūra planuojama kas dvejus metus arba nuvažiavus 32 187 km – priklauso, kas įvyks pirmiau. Visi nauji modeliai aprūpinami aptarnavimo paketu, kuris padengia sąnaudas pagrindinėms eksploatacinėms dalims iki 48 280 km arba per pirmuosius trejus metus. Gamintojas teikia pagalbą kelyje ir suteikia ilgesnes garantijas sklandžiai priežiūrai.
Saugumas ir garantija
Smart HASHTAG 1 Euro NCAP vertinimuose pelnė aukščiausią įvertinimą – penkias žvaigždutes. Standartiškai komplektuojama daug saugos įrangos: aklosios zonos stebėjimo sistema, perspėjimas apie judėjimą per galą ir kt. Kiekvienam naujam automobiliui suteikiama trejų metų neribotos ridos garantija, o baterijai – aštuonerių metų arba 201 168 km garantija.
Patikimumas ir naudojimo patirtis
Modelis rinkoje dar naujas, tačiau ilgalaikiuose bandymuose techninių gedimų beveik nebuvo. Kartą pasitaikė elektronikos nesklandumų, kuriuos pavyko sėkmingai pašalinti ir daugiau problemų nepasikartojo.
Mūsų rekomendacija
Kurią naudotą Smart HASHTAG 1 versiją verta rinktis?
Iš visos gamos rekomenduojame Premium versiją. Šis modelis išlaiko gerą kainos, galios ir nuvažiuojamo atstumo balansą, o papildoma įranga padidina kasdienio naudojimo komfortą. Uždarę šilumos siurblį į efektyvumą, ypač justi nauda šaltuoju metų laiku.
Kokios alternatyvos?
- Hyundai Kona Electric siūlo didesnę bagažinę, paprastesnį valdymo pultą ir puikias kelionių galimybes – ypač su didesne baterija.
- Jeep Avenger Electric išsiskiria originaliu dizainu ir komfortu, tačiau nuvažiuoja šiek tiek mažiau, nors naudotų pasirinkimas didesnis.
- Volvo EX30 – artimas HASHTAG 1 „giminaitis“, turintis minimalistinį saloną ir geras dinamiškas savybes, tačiau naudotų rinkoje kainuoja daugiau, o informacinės sistemos valdymas ne visiems patiks.
Jei svarstote, ar verta rinktis naudotą Smart HASHTAG 1, galima drąsiai teigti – tai įdomus ir išskirtinis pasirinkimas tiems, kurie ieško modernaus elektromobilio su sportiškomis savybėmis ir aukštu komforto lygiu. Prieš apsisprendžiant būtinai įvertinkite savo poreikius ir alternatyvas, o tiesioginiam palyginimui verta apžiūrėti ir kitus elektrinius SUV.
Mokesčiai Lietuvoje
Perkant arba eksploatuojant Smart HASHTAG 1, reikia žinoti, kad Lietuvoje automobilių taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro rūšies bei pirmosios registracijos metų. Kadangi šis modelis yra šimtaprocentinis elektromobilis, taršos mokestis jam netaikomas arba taikomas minimaliai, todėl tai dar vienas jo privalumas eksploatuojant Lietuvoje.




