Jau 30 metų Audi A4 yra pažįstamas keliuose, ypač populiari kaip universalas. 1994 metais šis modelis pakeitė Audi 80, taip sukūręs kelią dabartinei Audi modelių nomenklatūrai. Tačiau dabar Audi gerbėjams teks priprasti prie naujo pavadinimo – po trijų dešimtmečių „Avant“ ir „Limousine“ tapo A5. Modeliai su vidaus degimo varikliais bus žymimi nelyginiais skaičiais, o elektriniai – lyginiais.
Kas nutiks dabartiniam Audi A5? Kadangi iki šiol buvęs A5 kaip kupė bus pakeistas be tiesioginių perėmėjų, paties pavadinimo keitimas atrodo logiškas žingsnis.
Naujas pavadinimas siekia daugiau nei tik ženklo pakeitimą – nauja vidaus degimo variklių platforma PPC sieks sumažinti atotrūkį iki aukštesnės vidutinės klasės. Tai pasiekta naudojant naujas mild-hybrid sistemas, didesnį ratų atstumą ir daugiau vietos salone.
Toks modelis turėtų būti konkurencingas segmente, kur patenka ir BMW 3 serija, ir Mercedes C klasė. Audi A5 bus pirmiesiems prekyboje 2024 m. lapkritį. Pradinė sedano kaina 45 200 eurų, o už universalą reikės mažiausiai 46 800 eurų.
Audi a5 su sportišku dizainu
Audi dizaino komanda sukūrė naująjį A5 su ryškiai sportišku įvaizdžiu. Vienrėmis grotelės tapo siauresnės, palikdamos daugiau vietos plačioms oro paimamoms. Šis dizainas ypač pastebimas S-Line trim modelyje. Nauji priekinių šviesų žibintai standartiniu komplektaciniu vienetu bus pilni LED. Norintiems skaitmeninių dienos žibintų ir Matrix-LED žibintų už tai reikės sumokėti papildomai.
Naujojo A5 modelio šoninis profilis rodo išaugusį ratų bazės ilgį, palyginti su ankstesniu A4 (viduje vadinamu „B9“), kuris padidėjo apie 7 cm. Stilingesni rato arkai prideda modelio dinamiškumą. Klasikinės rankenėlės dingo, jų vietą pakeitė integruoti rankenėlės duryse. Limuzino dizainui įkvėpimo suteikė „kupe“ koncepcija – tai matoma ilgo bagažinės užbaigimo ir bagažinės dangčio sujungime.
Net ir A5 Avant išlaiko sportiškumą su kombi kėbulo galu. Galiniams žibintams su OLED technologija galima užsisakyti, tačiau jie taip pat kainuoja papildomai.
Daugiau vietos keleiviams
Audi A5 interjere stengiasi neatsilikti. Kaip įprasta Ingolštato gamintojui, apdaila yra aukštos kokybės. Viena iš pagrindinių cockpito dalių yra didžiulė vaizdo ekranų architektūra, sudaryta iš 11,9 colių kombinuoto prietaisų ekrano ir 14,5 colių infotainment palietimo ekrano. Ši sistema žinoma iš Q6 e-tron ir visada įtraukta A5 modeliuose. Tokios funkcijos kaip Apple CarPlay ir Android Auto siunčiamos kaip papildomas pasirinkimas.
Pasirinktinai siūlomas 10,9 colio ekranas leidžia keleiviui žiūrėti filmus ar įvesti naujus navigacijos tikslus kelionės metu, tačiau vairuotojui šios ekranos turinys lieka nepastebimas. Specialus šviesos skląstymas leidžia matyti ekraną tik iš tam tikro kampo.
Panoraminis stiklinis stogas yra ypatingas A5 akcentas, pasižymintis elektriniu tamsinimu. Kompleksinis kristalų stiklas reaguoja į elektros įtampą, lemdamas arba skaidrų vaizdą į išorę, arba stogo tamsėjimą. Dėl šios technologijos atsisakyta tamsinimo užuolaidos.
Bagažinė sumažėjo
Audi A5 viduje jaučiamas erdvus pojūtis, o didesni gabaritai teigiamai veikia vidaus erdvę. Pečių plotis taip pat padidėjo palyginti su ankstesniu A4 modeliu. Galinių sėdynių keleiviai turi daugiau kojų erdvės, net sėdėdami limuzine aukštis iki 1,80 metro nesunkiai telpa. Deja, bagažinės tūris sumažėjo. Palyginus su ankstesniais modeliais, abu kėbulo variantai prarado talpą.
Audi a5 gabaritai
- Ilgis: 4,83 metro
- Plotis: 1,86 metro
- Aukštis: 1,46 metro Limousinui, 1,44 metro Avant modeliui
- Rato bazė: 2,90 metro
- Bagažinės talpa: Avant 476/1424 litrai, Limousinas 445/1299 litrai
A5: chat gpt kaip vokalo valdymo sistema
Audi naujos kartos informacinė pramogų sistema veikia „Google“ Android Automotive operacinės sistemos pagrindu. Pasirinktinis prijungimas prie Chat GPT garantuoja efektyvesnį balsinį valdymą, galintį atsakyti į sudėtingesnius klausimus. Deja, šią funkciją galima išbandyti tik ateityje, nes ji dar nėra prieinama farmacijos automobilyje. Tokio pobūdžio sistemų atnaujinimas vykdomas per „over-the-air“ atnaujinimus, leidžiančius palaikyti naujausią būklę ir įsigyti funkcijas, kaip pavyzdžiui, tolimųjų šviesų asistentas.
Taip pat smartfonus galima indukciniu būdu krauti iki 15 vatų galiomis, o kraunant įrenginiai aktyviai vėsinami, kad būtų apsaugotas akumuliatorius. Audi teigia, kad galvos-up ekranas (HUD) rodo daugiau nei 85 proc. didesnę vaizdo dalį, ne tik praplečiant informaciją, bet ir leidžia valdyti automobilio funkcijas.
Mild-hybrid technologija su papildomu elektriniu varikliu
Norėdami sumažinti degalų suvartojimą, daugelis automobilių gamintojų renkasi vidutinio hibrido sistemas. Šios leidžia išjungti variklį kelionės metu ir taip sutaupyti degalų plūduriavimo metu. Šios hybrid sistemos taip pat trumpam suteikia papildomos galios įsukant iš vietos ar lenkiant. Nauja A5 versija naudoja naujausias Audi mild-hybrid komponentus. Įskaitant diržinio starterio generatorių ir traukos grandinę (TSG), kuriai pagaminant elektros varikliui tiekiama iki 24 AG ir 230 Nm sukimo momentas. Taip gali būti atlikti manevrai be variklio pagalbos.
Audi teigia, kad miesto eismo sąlygomis elektromobilis kartais gali užvaldyti judėjimą automobilyje. Deja, Audi nenaudoja šios sistemos visame A5 asortimente, teikdama ją tik dyzeliniais varikliais arba S5 modelio pavidalu.
Kaip važiuoja naujasis Audi A5
Net bazinė versija su benzininio varikliu (2.0 TFSI, 150 AG) ir priekiniais ratais turi pakankamą galingumą kasdieniam naudojimui. Dual-clutch pavarų dėže patogiai paima pavaras, tik retkarčiais tarp pradžios-poilsio stotelės ir greičio pajudėjimo pasireiškia nedidelis sukimo momentas. Kitas galingesnis modelis naudoja tą patį variklį su 204 AG. Su papildomu visureigiu, sistema demonstruoja puikią trakciją, ypač posūkiuose kalnuotuose keliuose. Taip pat malonu paspartinti.
Nepaisant to, ar skirtumas kasdienis, reikia nuspręsti patiems potencialiems pirkėjams. Abi keturių cilinderių varikliai turi viena bendrą savybę – garsas automobilyje uždirbus 3500 aps./min. tampa girdimas.
Vairo valdymas suteikia tikslią kontrolę, o tai reiškia, kad bet kokiose situacijose, pavyzdžiui, siauromis gatvėmis, šią automobilio dalį valdomas. Su didesniu greičiu, progresinis vairavimas reikalauja šiek tiek daugiau pastangų, tačiau tai suteikia malonų atsakomumą.
Audi stabdymo sistema yra gerai subalansuota, tiek patogumo tiek sportiškumo ribose. Automobilis saugiai juda per šias vairavimo sąlygas. Dideli virpėjimai posūkiuose nepasireiškia už komforto rėžimo ribų.
Audi tdi puikiai harmonizuotas
2.0 TDI quattro su 204 AG yra puikus variklio pasirinkimas. Su hibridiškumu, dyzelis gali sklandžiai slysti, nesikrikštant į variklį. Tai gerai veikia po kelių kilometrų. Automobilis reguliariai išjungia variklį ir naudoja traukos grandinę laikinam važiavimui. Kai reikalingas Audi jėga, maža elektrinė jėgainė prisideda, suteikdama automobiliui solidų akseleravimą.
S5 padaro a5 sportišku kasdieniu automobiliu
Dabartinis viršutinis S5 modelis su 376 AG naudoja visą siūlomą technologijų arsenalą ir leidžiasi automobilio vairavimu. Savo galingas važiuoklės dėka jis suteikia malonumo tiek mieste, tiek užmiesčiuose. Triejuose litruose V6 variklis turi veržlumo, ypač su TSG, taip pat naudojamas TDI. Mūsų bandomajame važiavime „Audi“ pasižymėjo puikia trakcija, nepaisant šlapios kelio dangos. S5 taip pat gali važiuoti plūduriuojant be variklio įsikišimo. Kasdieniniams sporto fanams jis turėtų būti puikus pasirinkimas. Yra laukiama dar galingesnė RS versija, nors ji dar neatvyko.
Benzininiai ir dyzeliniai varikliai siūlomi pirkimo pradžioje
Pradžioje Audi siūlo A5 su keturiais varikliais. Pradinis modelis turi 2.0-TFSI benzininį variklį su 150 AG. Virš jo yra 204 AG to paties modelio variklis su pasirinkimo visureigiu. Vienintelis dyzelinis modelis su 204 AG taip pat siūlo mild-hybrid ir quattro funkcijas. Dabartinis top modelis yra S5 su 367 AG V6 benzino varikliu ir visureigiu. Visose A5 versijose įtrauktas dviejų sankabų pavarų dėžė, nesiūloma rankinė pavarų dėžė.
Panaudojus rinkoje, Audi žada papildyti pasiūlą su dviem „plug-in“ hybridais. Su 299 AG (220 kW) ir 367 AG (270 kW) sistema, šios versijos galės nuvažiuoti apie 100 km elektriniu režimu.
Audi a5: techniniai duomenys, kaina
- Audi A5 Limousine 2.0 TFSI S tronic (pradedama gamyba 2024 m. lapkritį)
- Audi A5 Avant 2.0 TFSI quattro S tronic (pradedama gamyba 2024 m. lapkritį)
- Audi A5 Avant 2.0 TDI MHEV plus quattro S tronic (pradedama gamyba 2024 m. lapkritį)
- Audi S5 Avant 3.0 V6 TFSI MHEV plus S tronic (pradedama gamyba 2024 m. lapkritį)
- Variklio tipas: benzinas arba dyzelis (mild-hybrid)
- Cilindro talpa: 1 984–2 995 ccm
- Didžiausia galia: 110–270 kW | 150–367 AG
- Sukimo momentas: iki 550 Nm
- Paspartinimas nuo 0 iki 100 km/h: 4,5–9,8 s
- Pardavimo kaina: nuo 45 200 iki 80 150 eurų, priklausomai nuo versijos
- Ilgis x Plotis x Aukštis: apie 4 829 x 1 860 x 1 444 mm

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.