Volkswagen Passat Alltrack universalas – tai automobilis tiems, kurie ieško patikimo šeimos universalo su papildomomis visureigio savybėmis. Nuo 2015 iki 2020 metų gaminti Alltrack modeliai siūlo funkcionalumą, komfortą ir tvirtą bekelės įvaizdį. Po klasikinio universalo išorės slypi padidintas prošvaisa, visų varančiųjų ratų sistema ir apsauginės dugno plokštės, leidžiančios be vargo įveikti net prastesnius žvyrkelius ar išvažinėtas stovėjimo aikšteles.
Kas išskiria Passat Alltrack?
Alltrack išskirtinumas – ši modelio versija dailiai apjungia praktiškumą su tam tikru nuotykių dvasios prieskoniu. Paplatinti ratų lankai, SUV stilistikos bamperiai ir dideli lengvojo lydinio ratlankiai iš karto leidžia suprasti, kad automobilis pasiruošęs ne tik įprastai kelionei į darbą, bet ir netikėtiems nuotykiams.
Kiekvienas Alltrack iš šio laikotarpio turi tą patį variklį – 2,0 l TDI dyzelį, išvystantį 140 kW (187 AG), visų varančiųjų ratų pavarą ir automatinę, septynių pavarų dėžę. Tokia kombinacija užtikrina universalumą tiek miesto keliais, tiek užmiestyje ar slidžiuose ruožuose.
Važiavimo savybės ir komfortas
Passat Alltrack pasižymi padidintu 27,5 mm atstumu nuo žemės, todėl važiuoti nelygiais arba slidžiais keliais tampa lengviau. Visa važiuoklė sukonfigūruota taip, kad prioritetas teikiamas komfortui. Nepriklausomai nuo modifikacijos, visi pagrindiniai valdymo elementai yra praktiški, tvirti ir lengvai pasiekiami. Vairas lengvai reguliuojamas, o sėdynės su papildoma juosmens atrama leis jaustis patogiai net ilgose kelionėse.
Bandyta versija su pasirinktiniais adaptyviais amortizatoriais pasižymi minkšta ir ramių savybių važiavimo režimu „Komfortas“, šiek tiek standesniu „Normal“ ir gerai kūno pasvirimus kontroliuojančiu „Sport“. Patogi vidaus erdvė ir kokybiškai apdaila – stiprūs automobilio bruožai. Priekinės sėdynės turi daugybę reguliavimo galimybių, o antrajame plane sėdintiems net aukštesniems keleiviams vietos pakanka – tačiau bandant susodinti trečią keleivį, priekyje esantis centrinis tunelis gali kiek kliudyti.
Praktiškumas ir salono sprendimai
Alltrack bagažinė įspūdinga – talpi, su žema pakrovimo briauna ir universaliai atlenkiamomis 40:20:40 proporcijų galinėmis sėdynėmis. Bagažo pervežimą palengvina reguliuojamas bagažinės grindų aukštis. Erdvesnė išlieka tik viena kita klasės alternatyva.
Salone gausu vietos smulkiems daiktams – gilesnės durų kišenės talpina 1 litro butelius, o priekinėje centrinėje konsolėje yra du puodelių laikikliai. Gale keleiviai taip pat gauna porą laikiklių atlenkiamame porankyje.
Technologijos ir įranga
Kiekviename Alltrack standartiškai montuojamas 8 colių spalvotas lietimui jautrus ekranas, patogi meniu sistema, DAB radijas, „Bluetooth“ sąsaja ir belaidis telefono veidrodinis atspindys. Norint galima užsisakyti ir didesnį 9,2 colių ekraną, tačiau didžioji dauguma vairuotojų liks patenkinti standartine komplektacija. Priklausomai nuo lygio, galima rinktis ir visiškai skaitmeninį prietaisų skydelį. Parkavimo jutikliai priekyje bei gale – taip pat įrangos dalis.
Ekonomika ir išlaikymo kaštai
Visų varančiųjų ratų sistema ir didesni vokiečių universalo gabaritai šiek tiek išaugina degalų sąnaudas – realiomis sąlygomis vidutinės sąnaudos sieks apie 8,1 l/100 km. Tai kiek daugiau, nei įprastas Passat universalas, bet vis dar racionaliai įkainota, atsižvelgiant į galingumą ir komfortą. Dėl taršos CO₂ išmetimo prasme, Lietuvoje taikomas metinis mokestis, kuris priklauso nuo automobilio taršos, variklio degalų tipo ir pirmos registracijos metų.
Periodinė techninė priežiūra kainuoja vidutiniškai, specialistai siūlo aptarnavimo planus, kurie leidžia planuotis sąnaudas iš anksto. Su tokia schema tampa aiškiau, kiek kainuos automobilio eksploatacija kasmet, priklausomai nuo jūsų pasirinkto ridų ir laikymo laikotarpio.
Kainos ir modelio pasirinkimas
Antrinės rinkos kainos už 2015 metų Passat Alltrack prasideda maždaug nuo 14 040 eurų. 2016–2017 metų automobilių kainos siekia 14 040–16 380 eurų, o už paskutinius atnaujintus (facelift) 2019 metų modelius prašoma virš 21 060 eurų. 2020 m. pagaminti Alltrack gali kainuoti nuo 23 400 iki 30 420 eurų, priklausomai nuo komplektacijos ir ridos.
Komplektacija Alltrack pozicionuojama aukščiausioje Passat gamos pakopoje – standartiškai gausite keturių varančiųjų ratų pavarą, trijų zonų klimato kontrolę, modernią multimediją su GPS navigacija ir „Bluetooth“, bei parkavimo jutiklius priekyje ir gale. Patikrintas ir efektyvus dyzelinis variklis užtikrina lengvą manevravimą ir malonų važiavimą tiek miestų greitkeliuose, tiek užmiestyje.
Kokias alternatyvas verta apsvarstyti?
Jeigu svarstote apie pakeltą universalą, verta peržvelgti ir tokias alternatyvas kaip praktiškas ir erdvus Mercedes E-Class Allterrain, solidus Skoda Octavia Scout ar ekonomiškas Seat Leon ST. Tarp paprastų universalo tipų vis dar konkuruoja Ford Mondeo Universalas – jis pasižymi erdviu vidumi, maloniomis važiavimo savybėmis bei patikimumu. Šiek tiek aukščiau vertinamas Skoda Superb universalas, kuris nudžiugins vietos pojūčiu ir universaliu bagažinės sprendimu, ypač aktyvioms šeimoms.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.
