Volkswagen dažnai vadinama „liaudies automobiliu“, tačiau gali pasirodyti keista, kad šis žymus Vokietijos gamintojas Europoje jau neparduoda benzinu varomų sedanų. Visgi, toks kėbulo tipas iš VW pasaulinio asortimento visiškai neišnyko. Jetta modelis vis dar siūlomas Šiaurės Amerikoje, o mažesnis Virtus tenkina pirkėjų poreikius Pietų Amerikoje. Tuo tarpu Kinijoje sedanų pasiūla išlieka plati, apimanti įvairius segmentus.
Naujoji Passat Europoje parduodama tik universalo kėbulu, tačiau Kinijos rinkai skiriamas Passat Pro sedanas. Ieškantiems kompaktiškesnio modelio, pristatomas Lavida Pro – neseniai atlikęs homologacijos procedūrą Pramonės ir informacinių technologijų ministerijoje. Jis atrodo kaip klasikinis Volkswagen sedanas iš 2000-ųjų, tačiau atnaujintas pagal 2025 metų tendencijas: įleidžiamos durų rankenos, šviesos juosta gale, blizgios juodos apdailos detalės ir siauri priekiniai žibintai.
Šį trijų skyrių Volkswagen modelį gamina SAIC-VW bendra įmonė. Nors tai nėra pats išskirtiniausias sedanas, džiugu, kad tai ne dar vienas visureigis. Pastebimai didelė prošvaisa primena Volvo S60 Cross Country modelį. Lavida Pro išlaiko jau pažįstamą formulę – tai praktiškas, jokių papildomų pretenzijų neturintis šeimyninis sedanas.
Automobilį varo 1,5 litro darbinio tūrio turbobenzininis variklis, generuojantis 80 kilovatų galią, kuri per automatinę pavarų dėžę perduodama priekiniams ratams. Modelio ilgis – 472,95 centimetro, tad pagal dydį Lavida Pro yra artimas Jetta modeliui. Automobilis pagamintas ant modifikuotos MQB platformos, o jo svoris siekia 1320 kilogramų. Dokumentai rodo, kad VW ir toliau renkasi praktiškumą: siūlomi 38 ir 41 centimetro skersmens ratlankiai.
Ar toks automobilis būtų aktualus Europoje? Veikiausiai ne, nes VW koncernas šiame segmente jau stipriai atstovaujamas su ypač populiaria Skoda Octavia. Todėl pagrįsta, kad modelis Lavida Pro lieka Kinijos rinkai. Tačiau būtų paranku, jei Volfsburgas pasiūlytų europiečiams naują sedaną, kuris užpildytų Passat ir prabangesnio Arteon modelių gamybos spragą. Nors asortimente yra ID.7, elektromobiliai vis dar netinka visiems pirkėjams.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.