Volvo C30 yra automobilių pasaulyje išskirtinis dėl savo savitos išvaizdos – stilingas, tačiau pakankamai praktiškas kasdieniam naudojimui. Šis modelis, debiutavęs 2007 metais, buvo sukurtas tiems, kurie vertina kupė tipo dizainą, bet nenori atsisakyti kompaktiško hečbeko pranašumų.
Bendras įspūdis
Volvo C30 sujungia sportiškas kupė linijas su mažo hečbeko funkcionalumu, todėl tai nestandartinis, tačiau įdomus pasirinkimas. Nors šis automobilis netapo sensacija, jam netrūksta savitumo ir charizmos.
Dizainas ir surinkimo kokybė
- Ryškus, patrauklus siluetas.
- Kokybiškai surinktas salonas, išlaikantis tvirtumo įspūdį.
- Ekonomiški dyzeliniai varikliai.
Silpnesnės pusės
- Nedaug erdvės gale ir bagažinėje.
- Mažiau smagus vairuoti nei tokie modeliai kaip Ford Fiesta.
- Nedidelis pasirinkimas naudotų automobilių rinkoje.
Varikliai ir važiavimo savybės
Visi C30 modeliai yra priekiniais ratais varomi ir gali būti su mechanine arba automatine pavarų dėže. Variklių gama – plati: ekonomiškas 1,6 litro dyzelinis variklis tiems, kuriems svarbus taupus eksploatavimas, o tiems, kurie mėgsta aštresnius pojūčius, siūlytas 2,5 litro benzininis penkių cilindrų variklis.
Važiuoklė atitinka mažo hečbeko standartus – automobilis pakankamai stabilus, komfortiškas, tačiau nepasižymi ypatingu manevringumu ar sportiškumu. Kietesnę važą ypač pajusite su R-Design paketu. Palyginti su kai kuriais konkurentais, pavyzdžiui, Skoda Fabia, C30 nėra pats minkščiausias.
Salonas ir praktiškumas
Palyginti su dauguma mažų kupė, Volvo C30 pakankamai praktiškas, tačiau jeigu lygintume su įprastais miesto automobiliais, pavyzdžiui, Ford Fiesta ar Skoda Fabia, jos funkcionalumo pritrūks. Modelis pasižymi dviem užpakalinėmis sėdynėmis, kurios nėra itin erdvios, bei nedidele bagažine. Penkerių durų versijos nebuvo.
Kita vertus, priekinių sėdynių komfortas ir vairuotojo pozicija – itin geri. Vidaus apdailos medžiagos sukuria solidų ir ilgaamžišką įspūdį.
Įranga ir komplektacijos
Net bazinė automobilio versija (S) turi automatinį oro kondicionavimą, lengvojo lydinio ratlankius ir elektrinius langus. SE komplektacijoje – pastovaus greičio palaikymo sistema, išmanesni apmušalai ir garso sistemos valdikliai ant vairo. SE Lux pasižymi odiniais apmušalais bei šildomomis priekinėmis sėdynėmis, o R-Design pirkėjams siūlo sportišką interjerą.
Kuro sąnaudos ir eksploatacijos išlaidos
Naudotų Volvo C30 kainos Lietuvoje priklauso nuo pagaminimo metų, nuvažiuotos ridos, būklės bei variklio. Ekonomiškiausi yra dyzeliniai modeliai. Pvz., 1,6 litro dyzelis vidutiniškai sudegina apie 4,1 litro/100 km ir į atmosferą išmeta 129 g/km CO₂, o versijose su DRIVe technologija sąnaudos gali siekti ir 3,2 litro/100 km, CO₂ emisija – vos 99 g/km. 2,0 litro dyzelis suvartoja 4,8 litro/100 km ir skleidžia 153 g/km CO₂, o 2,4 litro dyzelis – atitinkamai 5,2 litro/100 km ir 164 g/km.
Benzininiai varikliai – mažiau ekonomiški: 1,6 litro variklis vidutiniškai naudoja 6,0 litro/100 km (emisija – 167 g/km CO₂), 1,8 litro – apie 6,1 litro/100 km (174 g/km), 2,0 litro – 6,3 litro/100 km (177 g/km), o 2,5 litro turbo – net 7,5 litro/100 km ir 211 g/km CO₂.
Techninė priežiūra C30 gali būti brangesnė nei analogiškų mažų automobilių, pavyzdžiui, Honda Civic ar VW Golf.
Draudimas ir kiti eksploataciniai kaštai
Draudimo kainą lemia pasirinktas variklis – mažesnės galios benzininiai modeliai dažnai būna draudžiami pigiau, tuo tarpu populiarūs dyzeliai paprastai patenka į aukštesnes tarifų grupes, o galingiausias 2,5T – į dar brangesnes.
Lietuvoje už Volvo C30 taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, automobilio pirmos registracijos metų ir kuro rūšies. Mažiau teršiantys bei naujesni automobiliai apmokestinami mažesne suma.
Kurį Volvo C30 rinktis?
Iš gausios variklių pasiūlos išsiskiria keli pasirinkimai. 1,6 litro 99 AG benzininis variklis – ekonomiškas, tačiau vangokas. 1,8 litro (123 AG) ir 2,0 litro (143 AG) – greitesni, bet taip pat nėra ypatingai dinamiški. Galingiausias 2,5 litro turbo benzinas pasižymi išskirtiniu charakteriu, tačiau reikalauja daugiau kuro ir priežiūros išlaidų.
Didžioji dauguma parduodamų C30 naudoti su dyzeliniais varikliais – ypač rekomenduotinas 1,6 litro (108 AG), pasižymintis balansu tarp dinamikos ir ekonomijos. Po 2008 metų su DRIVe sistema, šis modelis pasižymi dar mažesnėmis sąnaudomis. Taip pat pirkėjai renkasi 2,0 litro (134 AG) bei 2,4 litro (178 AG) dyzelius.
Visuose modeliuose įranga dosni, o po 2009 metų atliktas atnaujinimas priartino C30 prie vėlesnių Volvo modelių.
Kokie konkurentai?
Tarp potencialių alternatyvų galima išskirti tokius mažus automobilius, kaip Ford Fiesta – dinamiškas ir manevringas hečbekas tiems, kurie ieško smagių vairavimo pojūčių kiekvieną dieną, bei kupė tipo BMW 1 serijos modelius, siūlančius sportiškesnį vairavimo charakterį.



