AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių apžvalga

„Lotus Elise 2011–2022 apžvalga“

Domantas Stankevičius Paskelbė Domantas Stankevičius
2025 13 rugpjūčio
Kategorija Automobilių apžvalga
0 0
0

Naudotas „Lotus Elise“ – vienas iš tų automobilių, kurie vairavimo aistruolius masina savitu charakteriu. Tai lengvas ir neįtikėtinai manevringas sportinis automobilis, kurio vairavimas teikia ypatingą malonumą, nepaisant santykinai kuklios variklio galios.

Dinamiškumas ir pagrindiniai techniniai bruožai

„Lotus Elise“ išsiskiria tuo, kad sveria mažiau nei 1 000 kg. Tai padeda automobiliui tapti žymiai vikresniu už galingesnius, bet sunkesnius sportinius konkurentus. Net ir bazinis 1,6 litro 134 AG variklis (žinomas „Club Racer“ versijoje) leidžia šiam automobiliui iki 100 km/h įsibėgėti per 6 sekundes – tai rezultatas, kuris paprastai būdingas sportiškiems hečbekams.

Norintiems daugiau galios, gamintojas siūlė ir kitus variantus. Pvz., 1,8 litro, 217 AG variklio „Elise S“ ir vėlesni „Sport 220“ modeliai iki 100 km/h įsibėgėja vos per 4,6 sekundės. Yra ir dar galingesnių modifikacijų: „Cup 250“ su 245 AG bei „Cup 260“ su 250 AG, kurias orientuotos į lenktynių trasas, todėl pasižymi kiek ekstremalesnėmis aerodinaminėmis detalėmis ir dar stipresnėmis emocijomis.

Vairavimo džiaugsmas

Elise inžinerija suformuota akcentuojant tiesioginį vairavimą: vairo mechanizmas ypač preciziškas, pavarų perjungimas malonus, o varikliai noriai „sukasi“ dideliais apsukų diapazonais. Pakabos suderinta taip, kad išliktų stabilumas ir geras komforto lygis, todėl net ir dinamiškai važiuojant automobilis nekliudo kelio nelygumų ar staigių posūkių.

Vidus ir kasdienis naudojimas

Salone vyrauja minimalistinis požiūris. Daugelis pirkėjų pastebės, kad čia nėra įprastų komforto detalių – tokios opcijos kaip kilimėliai, garso sistema, kruizo kontrolė, kondicionierius ar garsą slopinanti apdaila dažnai nepriklauso standartinei komplektacijai. Tad norintiems šiek tiek prabangos, teks paieškoti retesnių, gausiau sukomplektuotų egzempliorių.

Sėdynė tvirta ir pakankamai patogi, vairuotojo pozicija nepriekaištinga, tačiau vairo reguliavimo galimybės nėra. Automobilio kokybė neblogai subalansuota – nors kai kurios detalės minimalistiškos, kartais galima aptikti ir įdomių papildomų elementų, tokių kaip anglies pluošto aksesuarai.

Erdvė ir praktiškumas

„Elise“ nėra skirtas tiems, kurie ieško didelės vietos daiktams ar šeimai, tačiau bagažinės talpa – už variklio esanti erdvė – leidžia įsidėti kelis minkštus krepšius. Vietos viduje pakanka dviem suaugusiems, net ir aukštesniems. Tiesa, papildomi talpinimo sprendimai, pavyzdžiui, dėtuvė ar durų kišenės, čia nenumatytos, tad teks pasirūpinti, kad daiktai kelionės metu nelakstytų.

Eksploatacija ir išlaidos

Kaina rinkoje

Rinkoje už ankstyvą, 1,6 litro variklio turintį „Elise“ reikia planuoti išleisti nuo 31 590 eurų už geros būklės modelį su mažesne nei 48 000 km rida. Jeigu domina galingesnė „Elise S“ versija ar mažai eksploatuotas 2018 metų 1,6 litro variantas, biudžetas turėtų siekti apie 40 950 eurų. Už 2017 metų „Sport 220“ teks pakloti apie 46 800 eurų, o naujesni – 2019–2021 metų modeliai – kainuos apie 52 650 eurų. Išskirtinė „Cup 250“ kainuoja apytiksliai 58 500 eurų, o retesnis „Cup 260“ dažnai kainuoja per 70 200 eurų.

Kuro sąnaudos

  • 1,6 litro variklis vidutiniškai sunaudoja apie 6,28 l/100 km.
  • 1,8 litro, 217 AG variklis – apie 6,59 l/100 km.

Tokie rezultatai net ir sportiškai automobiliui yra labai racionalūs, ypač jei važiuojama užmiestyje ar ramiai.

Taršos mokestis ir priežiūra

Lietuvoje taršos mokestis apskaičiuojamas pagal išmetamo CO₂ kiekį, kuro rūšį ir automobilio pirmosios registracijos metus. Kuo automobilis naujesnis ir kuo mažesnės emisijos, tuo mokestis mažesnis. „Elise“ dažnai neturi itin didelės emisijos dėl mažesnio variklio tūrio, tačiau tiksli suma priklauso nuo konkretaus modelio techninių parametrų.

Draudimo įkainiai gali būti aukštesni, nes dauguma šių automobilių patenka į aukštesnes rizikos grupes. Techninė profilaktika nėra pigi, tačiau galimi fiksuoti aptarnavimo planai, ypač jei priežiūra atliekama specializuotose dirbtuvėse.

Kurią versiją pasirinkti?

Visi „Elise“ variantai pasižymi puikiomis sportinio automobilio savybėmis, tad pasirinkimą dažniausiai lemia norimas galios lygis ir biudžetas. Rinkoje daugiausia siūloma „Sport 220“ modelių – tai puikus balansas tarp kasdien tinkamo automobilio ir tikro sportiškumo. Dėl to šios versijos rekomenduojamos dažniausiai.

Alternatyvos ir panašūs pasirinkimai

Jeigu norite kitokių įspūdžių, verta pasidomėti kitais sportiniais automobiliais, pavyzdžiui, „Alpine A110“, „Porsche 718 Cayman“ ar „718 Boxster“. Jie yra kiek prabangesni ir patogesni, tačiau sunkesni ir mažiau orientuoti į gryną vairavimo patirtį. Norintiems dar daugiau ekstremalumo, alternatyva galėtų tapti „Caterham Seven“ ar „Ariel Atom“, kurie dar radikalesni, bet kasdienybėje gali būti itin nepraktiški.

Apibendrinant, „Lotus Elise“ yra unikalus pasirinkimas tiems, kurie vertina vairavimo aistrą. Nedidelis svoris, puiki dinamika ir jautri valdymo sistema – tai automobilis, kuris kiekvieną kelionę paverčia nuotykiu.

Ankstesnis įrašas

Lexus IS sedanas (1999–2005) apžvalga

Kitas įrašas

„Lotus Esprit“ kupė (1993–2003) apžvalga

Domantas Stankevičius

Domantas Stankevičius

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Štai automobiliai, kuriuos skaitytojai rinktųsi visam gyvenimui

2025 19 lapkričio
Automobilių apžvalga

Tai patys futuristiškiausi šiandien parduodami automobiliai

2025 19 lapkričio
Automobilių apžvalga

Volvo EX30 (nuo 2023 m.): apžvalga

2025 2 lapkričio
Automobilių apžvalga

„Volvo C70 (2006–2013) apžvalga“

2025 2 lapkričio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025