Naudotas „Lotus Elise“ – vienas iš tų automobilių, kurie vairavimo aistruolius masina savitu charakteriu. Tai lengvas ir neįtikėtinai manevringas sportinis automobilis, kurio vairavimas teikia ypatingą malonumą, nepaisant santykinai kuklios variklio galios.
Dinamiškumas ir pagrindiniai techniniai bruožai
„Lotus Elise“ išsiskiria tuo, kad sveria mažiau nei 1 000 kg. Tai padeda automobiliui tapti žymiai vikresniu už galingesnius, bet sunkesnius sportinius konkurentus. Net ir bazinis 1,6 litro 134 AG variklis (žinomas „Club Racer“ versijoje) leidžia šiam automobiliui iki 100 km/h įsibėgėti per 6 sekundes – tai rezultatas, kuris paprastai būdingas sportiškiems hečbekams.
Norintiems daugiau galios, gamintojas siūlė ir kitus variantus. Pvz., 1,8 litro, 217 AG variklio „Elise S“ ir vėlesni „Sport 220“ modeliai iki 100 km/h įsibėgėja vos per 4,6 sekundės. Yra ir dar galingesnių modifikacijų: „Cup 250“ su 245 AG bei „Cup 260“ su 250 AG, kurias orientuotos į lenktynių trasas, todėl pasižymi kiek ekstremalesnėmis aerodinaminėmis detalėmis ir dar stipresnėmis emocijomis.
Vairavimo džiaugsmas
Elise inžinerija suformuota akcentuojant tiesioginį vairavimą: vairo mechanizmas ypač preciziškas, pavarų perjungimas malonus, o varikliai noriai „sukasi“ dideliais apsukų diapazonais. Pakabos suderinta taip, kad išliktų stabilumas ir geras komforto lygis, todėl net ir dinamiškai važiuojant automobilis nekliudo kelio nelygumų ar staigių posūkių.
Vidus ir kasdienis naudojimas
Salone vyrauja minimalistinis požiūris. Daugelis pirkėjų pastebės, kad čia nėra įprastų komforto detalių – tokios opcijos kaip kilimėliai, garso sistema, kruizo kontrolė, kondicionierius ar garsą slopinanti apdaila dažnai nepriklauso standartinei komplektacijai. Tad norintiems šiek tiek prabangos, teks paieškoti retesnių, gausiau sukomplektuotų egzempliorių.
Sėdynė tvirta ir pakankamai patogi, vairuotojo pozicija nepriekaištinga, tačiau vairo reguliavimo galimybės nėra. Automobilio kokybė neblogai subalansuota – nors kai kurios detalės minimalistiškos, kartais galima aptikti ir įdomių papildomų elementų, tokių kaip anglies pluošto aksesuarai.
Erdvė ir praktiškumas
„Elise“ nėra skirtas tiems, kurie ieško didelės vietos daiktams ar šeimai, tačiau bagažinės talpa – už variklio esanti erdvė – leidžia įsidėti kelis minkštus krepšius. Vietos viduje pakanka dviem suaugusiems, net ir aukštesniems. Tiesa, papildomi talpinimo sprendimai, pavyzdžiui, dėtuvė ar durų kišenės, čia nenumatytos, tad teks pasirūpinti, kad daiktai kelionės metu nelakstytų.
Eksploatacija ir išlaidos
Kaina rinkoje
Rinkoje už ankstyvą, 1,6 litro variklio turintį „Elise“ reikia planuoti išleisti nuo 31 590 eurų už geros būklės modelį su mažesne nei 48 000 km rida. Jeigu domina galingesnė „Elise S“ versija ar mažai eksploatuotas 2018 metų 1,6 litro variantas, biudžetas turėtų siekti apie 40 950 eurų. Už 2017 metų „Sport 220“ teks pakloti apie 46 800 eurų, o naujesni – 2019–2021 metų modeliai – kainuos apie 52 650 eurų. Išskirtinė „Cup 250“ kainuoja apytiksliai 58 500 eurų, o retesnis „Cup 260“ dažnai kainuoja per 70 200 eurų.
Kuro sąnaudos
- 1,6 litro variklis vidutiniškai sunaudoja apie 6,28 l/100 km.
- 1,8 litro, 217 AG variklis – apie 6,59 l/100 km.
Tokie rezultatai net ir sportiškai automobiliui yra labai racionalūs, ypač jei važiuojama užmiestyje ar ramiai.
Taršos mokestis ir priežiūra
Lietuvoje taršos mokestis apskaičiuojamas pagal išmetamo CO₂ kiekį, kuro rūšį ir automobilio pirmosios registracijos metus. Kuo automobilis naujesnis ir kuo mažesnės emisijos, tuo mokestis mažesnis. „Elise“ dažnai neturi itin didelės emisijos dėl mažesnio variklio tūrio, tačiau tiksli suma priklauso nuo konkretaus modelio techninių parametrų.
Draudimo įkainiai gali būti aukštesni, nes dauguma šių automobilių patenka į aukštesnes rizikos grupes. Techninė profilaktika nėra pigi, tačiau galimi fiksuoti aptarnavimo planai, ypač jei priežiūra atliekama specializuotose dirbtuvėse.
Kurią versiją pasirinkti?
Visi „Elise“ variantai pasižymi puikiomis sportinio automobilio savybėmis, tad pasirinkimą dažniausiai lemia norimas galios lygis ir biudžetas. Rinkoje daugiausia siūloma „Sport 220“ modelių – tai puikus balansas tarp kasdien tinkamo automobilio ir tikro sportiškumo. Dėl to šios versijos rekomenduojamos dažniausiai.
Alternatyvos ir panašūs pasirinkimai
Jeigu norite kitokių įspūdžių, verta pasidomėti kitais sportiniais automobiliais, pavyzdžiui, „Alpine A110“, „Porsche 718 Cayman“ ar „718 Boxster“. Jie yra kiek prabangesni ir patogesni, tačiau sunkesni ir mažiau orientuoti į gryną vairavimo patirtį. Norintiems dar daugiau ekstremalumo, alternatyva galėtų tapti „Caterham Seven“ ar „Ariel Atom“, kurie dar radikalesni, bet kasdienybėje gali būti itin nepraktiški.
Apibendrinant, „Lotus Elise“ yra unikalus pasirinkimas tiems, kurie vertina vairavimo aistrą. Nedidelis svoris, puiki dinamika ir jautri valdymo sistema – tai automobilis, kuris kiekvieną kelionę paverčia nuotykiu.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.