Naudotas Audi A3 hečbekas yra vienas iš tų automobilių, kurie rinkoje išlaikė savo populiarumą tiek tarp naujų, tiek tarp naudotų automobilių pirkėjų. Dar 2013 metais pristatyta šios kartos A3 tapo metų automobiliu, o paskutiniais pardavimo metais – metų naudotu automobiliu. Taigi, šis modelis vertinamas tikrai pagrįstai.
Prabangos ir funkcionalumo derinys
Audi A3 pagrįstas tomis pačiomis inžinerinėmis technologijomis kaip ir VW Golf bei Skoda Octavia, tačiau Audi suteikia daugiau prabangos pojūčio ir kokybės. Be to, automobilio vidus modernus, patogus ir itin kruopščiai apdirbtas. Integruota multimedijos sistema veikia puikiai, o techninis patikimumas – viena stipriausių modelio savybių.
Bendra apžvalga
- Platus ir kokybiškas variklių pasirinkimas
- Puikus valdymas
- Stilingas, solidžiai įrengtas salonas
- Mažiau vietos gale, palyginus su kai kuriais konkurentais
- Kietesnė važiuoklė lėtuose greičiuose
- Pigiose komplektacijose gali stigtis įrangos
Varikliai ir dinamika
A3 pasiūlo didelę variklių įvairovę. Benzininiai variantai prasideda nuo ekonomiško 103 AG 1,2 l variklio ir baigiasi sportinėmis versijomis, tokiomis kaip 296 AG S3 ar net 394 AG RS3. Tarp jų – tokie populiarūs pasirinkimai kaip 123 AG 1,4 l, 148 AG 1,4 l su galimybe važiuojant autopilotu atjungti du cilindrus energijos taupymui, 178 AG 1,8 l variklis. Dyzelinių variantų gamoje – 103 AG 1,6 TDI bei dvi 2,0 TDI versijos: 148 AG ir 181 AG.
Sportback e-tron hibridas „sukryžmina“ 1,4 l variklį su elektra, o 2016 metais įvykusiame atnaujinime atsirado ir naujas 1,0 l trijų cilindrų turbo variklis. Populiarią 1,4 TFSI 150 AG versiją pakeitė efektyvesnis 1,5 l TFSI, o S3 modelyje 2,0 l turbininis variklis gavo papildomų 10 AG (iš viso 306 AG).
Kokios yra važiavimo savybės?
Bet kokio amžiaus A3 versija stebina tikslumu ir valdymo malonumu. 1,4 TFSI yra sklandi, pakankamai ekonomiška, o vėlyvesnė 1,5 l versija (žymima 35 TFSI) išlaiko galios ir taupumo balansą. Tarp dyzelių verta minėti 114 AG 1,6 l (30 TDI) – ji tyli ir užtikrina patogią eigą, didesnės galios 148 AG (35 TDI) arba net 187 AG (40 TDI) modeliai tiks ieškantiems dar daugiau galios. Abiejų tipų pavarų dėžės – tiek mechaninė, tiek automatinė – veikia be priekaištų.
Renkantis modelį būtina atkreipti dėmesį į pakabos konfigūraciją: S line versijos turi didesnius ratus ir sportiškesnius nustatymus, todėl važiavimas kietesnis – norint minkštesnės eigos verta rinktis Dynamic pakabą. Tiesa, A3 išlieka labai stabilus net ir greitai manevruojant, pasižymi tikslia vairavimo sistema ir geru sukibimu – didelį kūno pasvirimą pavyksta išvengti. Quattro modeliai su visų varomų ratų sistema užtikrina papildomą saugumą žiemą ar slidiomis sąlygomis.
Salono patogumas ir praktiškumas
Kiekvienas A3, nepriklausomai nuo to, ar tai trijų, ar penkių durų versija, yra puikiai suplanuotas šeimos poreikiams. Vairuotojo vieta – ergonomiška, priekyje vietos užteks net aukštesniems žmonėms. Bagažinė praktiškumo nestokoja: pagal talpą ji prilygsta Mercedes A-klasei ir telpa apie šešios rankinio bagažo lagaminų dėžės. Tačiau Skoda Octavia vis tiek išsiskiria didžiausia bagažine šioje klasėje – į ją telpa net 11 lagaminų. Quattro versijos turi truputį mažesnę bagažinę dėl papildomos perdavimo sistemos (sumažėja apie 40 l).
Dėl didelio populiarumo A3 naudotų automobilių rinkoje paklausa išlieka stipri – šis modelis vertinamas už kokybę ir patikimumą. Tiesa, naujas kainavo brangiau už VW Golf ar Ford Focus, bet palyginti su BMW 1 serija ar Mercedes A klase, naudotas Audi A3 dažnai yra patrauklesnis pasirinkimas, ypač renkantis po 2016 m. atnaujintą versiją.
Komplektacijos ir įranga
Iš pradžių A3 buvo siūlomas su SE, Sport ir S line komplektacijomis. Kiek vėliau atsirado ir papildoma SE Technik versija, kuri tapo pagrindine pigesne komplektacija. Bėgant laikui rinkoje pasirodė riboto leidimo ir išskirtiniai variantai, tarp jų – Black Edition.
- SE komplektacija: 16 colių lieti ratlankiai, ksenoniniai žibintai, tempomatas, galiniai parkavimo jutikliai, automatiniai žibintai ir lietaus jutiklis. Viduje – oro kondicionierius, automatiškai pritempstantis veidrodėlis, MMI sistema su 7 colių ekranu, DAB radijas, Bluetooth ir USB jungtys, išmaniųjų telefonų integracija.
- SE Technik: papildomas navigacijos modulis ir bandomasis trijų mėnesių Audi interneto paslaugų laikotarpis.
- Sport: 17 colių lieti ratai, dviejų zonų klimato kontrolė, sportinės sėdynės, aliuminio apdaila.
- S line: LED žibintai, sportinis kėbulo paketas, žemesnė ir standesnė pakaba, LED salono apšvietimas, dalinai odinis salonas, 18 colių lieti ratai.
- Black Edition: stilingi 18 colių ratai, patobulinta garso sistema, daug blizgios juodos apdailos eksterjere.
Kaina ir pasirinkimo galimybės
Rinkoje naudotų A3 pasiūla liko gausi. Kainos už 2013 metų modelį su apie 160 000 km rida prasideda nuo 7020 eurų. Papildomai sumokėjus iki 8190 eurų galima rasti tiek trijų, tiek penkių durų 2013–2014 m. modelius su tvarkinga serviso istorija. Sportback dėl praktiškumo šiek tiek dažnesnis pasirinkimas.
Turint 10 530 eurų, įmanoma įsigyti 2014 m. Sportback su vidutinė rida ir pilna priežiūra. Už maždaug 14 040–16 380 eurų ieškokite gamintojo patvirtintų po atnaujinimo (2016–2017 m.) automobilių nedidele rida. 2017–2018 metų modelio kaina siekia 15 210–204 750 eurų, o naujesnis, 2018–2019 metų, kainuoja apie 17 550–19 890 eurų. Paskutiniai, 2020 metų gamybos automobiliai, dažniausiai siūlomi už 19 890–23 400 eurų.
Specialių modelių kainos: 2015 m. A3 e-tron hibridą su mažesne nei 64 373 km rida galima rasti už 19 305–20 475 eurų. 2014 m. S3, tvarkingas, su pilna istorija ir 48 280–64 373 km rida, dažniausiai kainuoja apie 21 060 eurų, o RS3 analogiškos būklės – apie 28 080 eurų.
Eksploatacinės išlaidos
2013 m. pristatytas A3 pasižymėjo įvairiais varikliais, kurių degalų sąnaudos skiriasi. 123 AG 1,4 l benzininis variklis – apie 5,1 l/100 km (NEDC), o 178 AG 1,8 l – vidutiniškai 5,8 l/100 km. 148 AG 1,4 l versija su išmaniai valdomais cilindrais gali siekti net 4,7 l/100 km. Dyzelinė 1,6 TDI versija reikalauja apie 3,8 l/100 km (CO₂ – 99 g/km), o 2,0 TDI 150 AG – apie 4,2 l/100 km.
1,2 l benzininis variklis vartoja apie 4,9 l/100 km, o nuo 2016 metų 1,0 l trijų cilindrų variklis – apie 4,5 l/100 km. Hibridinis A3 e-tron teoriškai sunaudoja 1,6 l/100 km, bet tokį rezultatą pasiekti įmanoma tik įkrovus akumuliatorių prieš kiekvieną kelionę ir retai naudojant benzininį variklį.
Pagal naujesnį WLTP testavimą: 30 TFSI – 5,7 l/100 km, 35 TFSI – 6,3 l/100 km, 40 TFSI – 7,4 l/100 km. Dyzeliniai: 30 TDI – 5,2 l/100 km, 35 TDI – 5,0 l/100 km, 40 TDI – 6,3 l/100 km. Sportiškos versijos: S3 – 8,2 l/100 km, RS3 – 9,5 l/100 km.
Automobiliai po 2017 m. registracijos paprastai apmokestinami 222,30 eurų kasmetiniu kelių mokesčiu; hibridiniai – 210,60 eurų. RS3 ar kiti modeliai, kurių kaina viršijo 46 800 eurų nauji, pirmaisiais šešiais metais papildomai apmokestinami dar 479,70 eurų per metus.
Draudimo, priežiūros ir garantijos ypatumai
A3 draudimo grupė – priklausomai nuo variklio galios – nuo 14 iki 46. Tai reiškia, kad paprastesnės versijos nebus brangios apdrausti. Techninė priežiūra numatyta kas 30 577 km arba kas dvejus metus. A3 savininkams gamintojas siūlo išplėstines priežiūros paslaugas senesniems kaip 3 metų automobiliams: tarpinė priežiūra – 192,00 eurų, pilna – 373,20 eurų.
Didžioji dalis naujų A3 būdavo perkami su įtraukta gamykline priežiūros ir garantijos programa iki penkerių metų ar 80 467 km ridos. Standartinė garantija nuo naujos būklės siekia trejus metus arba 96 561 km, galima pratęsti iki penkerių metų.
Patikimumas
Daugelis A3 savininkų džiaugiasi sklandžiu naudojimu ir puikiu patikimumu. Vis dėlto, kartais pasitaiko elektronikos ar variklio gedimų. Atsiliepimai apie dealerio aptarnavimą pernelyg nevienareikšmiai – dalis pirkėjų giria aptarnavimą, kiti mini aukštesnes remonto kainas ir ilgesnį laukimo laiką.
Ką verta rinktis?
Sprendimas tarp benzininės ar dyzelinės versijos priklauso nuo jūsų poreikių ir metinės ridos. Jei pirktumėte ankstesnį modelį, verta atkreipti dėmesį į 148 AG 1,4 TFSI, naujesniems – į modernų ir taupų 1,5 TFSI. Sport komplektacija – optimalus balansas tarp kainos, įrangos ir komforto: didesni ratai, sportinės sėdynės, dviejų zonų klimato kontrolė – viskas suteikia daugiau komforto ir malonumo kasdienybėje.
Jei ieškote naudoto automobilio šeimai ar mėgstate važiuoti smagiai, 1,5 TFSI 150 AG Sport derina taupumą, dinamiką ir visapusišką komfortą.
Alternatyvos naudotam Audi A3
Kompaktinių hečbekų pasirinkimas išties gausus – A3 pagrindiniai konkurentai taip pat turi ką pasiūlyti.
- Volkswagen Golf (VII karta): ilgametis šeimos automobilių lyderis naudoja tuos pačius inžinerinius pagrindus kaip ir A3, turi daug tų pačių variklių, tačiau dažnai kainuoja šiek tiek mažiau už Audi.
- Ford Focus: žavi vairavimo savybėmis ir praktiškumu. 2018 m. pristatyta nauja versija dar labiau pagerino valdymo pojūtį. Vis dėlto A3 bei Golf interjeras – kokybiškesnis.
- BMW 1 serija (2011–2019): prabangus, tačiau mažiau praktiškas dėl ankštos galinės dalies ir mažos bagažinės. Nuo konkurentų išsiskiria galiniais varančiaisiais ratais – patiks entuziastams.
- Mercedes A-klasė (ankstesnės kartos): įvaizdis solidus, bet labiau nuvilia dėl prastesnių važiavimo ir triukšmo izoliacijos savybių bei santykinai mažo salono.
Audi A3 išlieka viena geriausių investicijų klasėje, derindamas vokiškus inžinerinius sprendimus, saugumą, ekonomiškumą ir solidų dizainą.

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.