Jei svajojate apie išskirtinio dizaino kupė formos automobilį, Audi A7 gali tapti tikru atradimu. Nors keturių ar penkių durų kupė rinka sparčiai mažėja dėl praktiškesnių alternatyvų populiarumo, antrosios kartos Audi A7, gaminto 2018–2024 m., išliko išskirtinai patrauklus – šį modelį šiandien galima rasti gausioje naudotų automobilių pasiūloje. A7 žavi stilingumu, komfortu ir šiuolaikinėmis technologijomis.
Varikliai ir modifikacijos
Audi A7 siūlomas su dviem benzininiais ir trimis dyzeliniais varikliais – visi jie yra turbininiai, 2,0 arba 3,0 litro darbo tūrio. 2,0 litro versijos parduodamos tiek su, tiek be quattro visų varančiųjų ratų sistemos ir septynių laipsnių dviejų sankabų automatine pavarų dėže. Galingesnis 3,0 litro šešių cilindrų dyzelinis variklis visada turi aštuonių pavarų automatinę dėžę ir quattro. Mažesnį degalų suvartojimą padedanti užtikrinti švelnaus hibrido technologija naudojama 55 TFSI benzino ir 50 TDI dyzelio versijose.
Dizainas ir interjeras
Audi A7 išsiskiria elegantišku dizainu ir išpuoselėta salono apdaila. Interjeras sukomponuotas iš aukštos kokybės medžiagų – čia rasite gilias durų kišenes, erdvų centrinį porankį bei gausybę vietos daiktams susidėti, kas itin patogu keliaujant. Galinė sėdynių eilė transformuojasi 40/20/40 proporcijomis, taip dar labiau padidinant automobilio universalumą. Didelė bagažinė su plačiai atsidarančiu dangčiu palengvina stambesnių daiktų pakrovimą – pavyzdžiui, vaikišką vežimėlį.
Vietos keleiviams pakaks daugeliui, nors už nugaros sėdintys aukštesni nei 183 cm gali susidurti su erdvės trūkumu. Vairuotojo vietą supa du lietimui jautrūs ekranai: viršutinysis skirtas multimedijai, navigacijai ir išmaniajam telefonui prijungti, apatinysis – klimato kontrolei, šildomoms sėdynėms ir smulkioms funkcijoms. Deja, tokią valdymo sistemą ne visi ras patogia – norint pakeisti nustatymus, teks atitraukti akis nuo kelio.
Važiavimo savybės ir valdymas
Audi A7 orientuotas į saugų ir stabilų vairavimą, todėl sportiškų akimirkų čia ieškoti neverta. Quattro visų varančiųjų ratų sistema užtikrina puikų sukibimą net sudėtingomis oro sąlygomis, o posūkiuose automobilis laikosi užtikrintai. Vis tik tikroji vairavimo malonumo dvasia čia šiek tiek nutolusi – jautresni vairuotojai tai gali pastebėti.
Norint greičiau įsibėgėti, dažnai tenka labiau spausti akceleratorių, nes tiek septynių, tiek aštuonių pavarų automatai kartais lėtai reaguoja į komandas. Ši savybė pasirinkta siekiant sumažinti degalų sąnaudas ir taršą – pasikeitimų pagyvinti galima perjungus dinaminį režimą, bet net ir tuomet greitumu Audi nusileis pagrindiniams konkurentams.
Komplektacijos ir įranga
Pagrindinis Sport variantas yra racionalus pasirinkimas – komplektacijoje rasite virtualią prietaisų skydelį, odines sėdynes, LED žibintus, 19 colių lengvojo lydinio ratlankius, galinio vaizdo kamerą bei parkavimo jutiklius priekyje ir gale. Sportiškesnis S line modelis išsiskiria alcantara apdaila, didesniais 20 colių ratlankiais, sportine pakaba ir Matrix LED žibintais. Black Edition išsiskiria juodais dizaino elementais, o prabangiausias Vorsprung turės adaptyvią pneumatinę pakabą, keturių ratų vairavimą ir pažangesnę garso sistemą.
Kainos ir eksploatacija
Naudoto Audi A7 biudžetas
2018 metų Audi A7 galima rasti už maždaug 23 400 eurų. 2019–2020 metų modeliai kainuos nuo 23 400 iki 29 250 eurų, 2021–2022 metų – nuo 29 250 iki 35 100 eurų, o vėliausių 2023–2024 metų automobilių kaina viršija 35 100 eurų.
Degalų sąnaudos
Daugiausiai kilometrų nuvažiuojantiems vairuotojams labiausiai tiks 40 TDI dyzelis: jo vidutinės sąnaudos siekia apie 5,8 l/100 km. 45 ir 50 TDI 3.0 l V6 dyzeliniai varikliai vartoja atitinkamai 7,2 ir 7,3 l/100 km. Rinkdamiesi 45 TFSI benziną, galite tikėtis apie 7,7 l/100 km, o galingiausias 55 TFSI V6 benzininis modelis bus reiklesnis – vidutiniškai sunaudos apie 9,1 l/100 km.
CO2 tarša ir mokesčiai
Didžiausią CO2 kiekį (163 g/km) išmeta 55 TFSI variklis, 50 TDI pasiekia 150 g/km ribą, toliau seka 45 TFSI (148 g/km) ir 45 TDI (146 g/km). Mažiausiai aplinką teršia 40 TDI – 123 g/km. Kadangi joks A7 nebuvo pigesnis nei 46 800 eurų, visi modeliai iki šešerių metų amžiaus apmokestinami maksimaliu metiniu kelių mokesčiu: už pirmųjų metų naudojimą reikia sumokėti 222 eurų, nuo antrų iki šeštų metų taikomas papildomas 480 eurų „prabangos“ mokestis.
Priežiūra ir draudimas
Kadangi daugumai naudotų A7 modelių dar nėra trejų metų, jiems netaikomos specialios senesnių automobilių programos, tačiau net ir fiksuotos Audi priežiūros kainos išlieka konkurencingos, lyginant su kitais prabangių automobilių gamintojais. 2,0 litro variklius turintiems A7 už du planinius aptarnavimus sumokėsite apie 548 eurus (arba 22,8 eurų per mėnesį), o už didesnį variklį – 695 eurus (arba 28,9 eurų per mėnesį).
Draudimo grupės svyruoja nuo 40 (40 TDI) iki 50 (50 TDI Vorsprung). Šios grupės yra žemesnės nei pagrindinių konkurentų, prie 2017–2020 BMW 6 Series GT modelių.
Patikimumas
Naujų A7 savininkų patirtys rodo, kad nuo 2018 metų gaminti automobiliai pasižymi kai kuriais elektronikos trūkumais – dažniausiai minimi centrinio ekrano arba vairavimo pagalbos sistemų trikdžiai. Pasitaikė atvejų su iš pirmo žvilgsnio nepaaiškinamais įspėjamaisiais ženklais prietaisų skydelyje. Vieni vairuotojai liko patenkinti salono aptarnavimo greičiu, kitiems teko laukti ilgiau ar susidurti su nesklandumais šalinant gedimus. Kai automobilis veikia kaip priklauso, Audi A7 siūlo aukščiausio lygio patirtį, tačiau pagalbos prieinamumas priklauso nuo atstovybės.
Kurį Audi A7 verta rinktis?
Nors naudotų benzininių Audi A7 šiuo metu rinkoje rasite mažiau, dyzelių pasiūla plati. Šešių cilindrų 50 TDI versija išsiskiria galia, bet jos eksploatacinės išlaidos daug nesiskiria nuo paprastesnės 45 TDI. Optimalus balansas tarp komforto, įrangos ir vertės – Sport komplektacija. S line turi didesnius ratus ir sportinę pakabą, kas ne visada naudinga kasdieniniam komfortui, o prabangi Vorsprung alternatyva bus ir brangi, ir mažiau patogi per nelygią dangą.
Kokie yra pagrindiniai alternatyvūs pasirinkimai?
Tiems, kuriems svarbiausias praktiškumas, verta pasidomėti 2017–2020 BMW 6 Series GT – šiame automobilyje tilpo net devyni lagaminai, vienu daugiau nei A7. Be to, užpakalinė BMW sėdynių erdvė – beveik limuzino lygio. Mercedes CLS – dar vienas solidus variantas, siūlantis naujausias technologijas ir galingus variklius, tačiau bendras automobilio komfortas dėl ganėtinai kietos pakabos nusileidžia Audi A7, kuris, be to, dėl didelės bagažinės ir plataus dangčio pasižymi universalesniu pritaikymu kasdienybėje.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.