BMW 5 serijos sedano (2010–2017) apžvalga

BMW 5 serijos sedano (2010–2017) apžvalga

BMW 5 serijos sedanas jau daugelį metų yra vienas svarbiausių gamintojo modelių ir pelnytai laikomas prestižinių automobilių etalonu. Net ir naudotas šis automobilis išlieka itin geidžiamas tarp vadovų klasės pirkėjų. Šiame straipsnyje apžvelgsime, ką siūlo šeštos kartos, dažnai žinoma kaip „F10”, modelis, kokių versijų verta ieškoti bei kokias alternatyvas svarstyti.

Važiavimo patirtys ir komfortas

F10 kartos BMW 5 serija išsiskiria puikiu balansu tarp komforto ir sportiškumo. Šį modelį galima rinktis su keliais benzininiais ar dyzeliniais varikliais, kurie siūlo tiek dinamikos, tiek ekonomiškumo. Standartiškai automobilis atrodo solidžiai, o vidaus dizainas išlaiko funkcionalumo ir modernumo jausmą – aiškiai išdėstyti prietaisai, kokybiški mygtukai, intuityvi multimedija ir navigacija. Net baziniai variantai vairuotojui suteikia prabangos pojūtį.

Tačiau, optimaliausios važiavimo savybės išryškėja pasirinkus reguliuojamą pakabą („Variable Damper Control”). Jos dėka automobilį galima pritaikyti tiek patogiam keliavimui, tiek aštresniam valdymui vingiuotuose keliuose. Be šios sistemos BMW 5 serija tampa šiek tiek minkštesnė ir gali mažiau tiksliai reaguoti staigiuose posūkiuose, ypač užmiesčio keliuose.

Kuro sąnaudos ir eksploatacijos išlaidos

Kiek kainuoja išlaikyti BMW 5 serijos sedaną? Renkantis naudotą automobilį, nuosavybės kaštai – svarbi dalis. Pagrindinė investicija – pats automobilis. Pigiausi „F10” modeliai prasideda nuo maždaug 7 600 eurų, tačiau už tokią sumą dažniausiai teks susitaikyti su labai dideliu kilometražu arba anksčiau buvusiu avariniu variantu.

Daug tikslingiau paieškoti geresnės būklės automobilio. Pavyzdžiui, apie 10 500 eurų jau suteiks galimybę įsigyti neblogą dyzelinį variantą su vidutiniu rida, o už 11 700 eurų ar daugiau galima tikėtis gerai išlaikyto, ankstyvos gamybos modelio. Po subtilaus atnaujinimo 2013 metais, automobilis tapo efektyvesnis ir modernesnis – tokiam modeliui reikės turėti mažiausiai 18 700 eurų.

BMW M5 versija bus ženkliai brangesnė – senesni, daug nuvažiavę automobiliai kainuoja apie 32 800 eurų, tačiau, norint patikimesnio varianto, verta numatyti bent 35 100 eurų biudžetą.

Aptarnavimo kaštus galima sumažinti pasirenkant nepriklausomus servisus, tačiau BMW 5 serija vis tiek kainuos daugiau nei paprastas šeimos automobilis. Dyzeliniai varikliai – ypač 520d, kuris gali pasigirti oficialiomis 4,2 l/100 km degalų sąnaudomis – leis sutaupyti kuro sąskaita. Praktikoje, vidutinės 4,9–5,9 l/100 km dyzelinių modelių sąnaudos yra labai konkurencingos. Net ir 530d modelis, laikomas galingesniu, realiai suvartoja apie 5,9 l/100 km.

Benzininiai variantai taip pat nėra itin ėdrūs – pavyzdžiui, 520i oficialiai degina iki 6,0 l/100 km, o M5 modelis, nepaisant didelės galios, „sutelpa” į 8,4 l/100 km.

Dažniausi pasirinkimai ir kurias versijas rinktis

Norintiems patogaus ir racionalaus vairavimo rekomenduojama rinktis SE ar Sport komplektacijas – jos turi jaukią įrangą, tačiau važiuoja minkščiau nei M Sport versijos su didesniais ratais. Populiariausia ir universaliausia kombinacija – 520d, pasižyminti puikiu balansu tarp ekonomiškumo ir dinamikos. Jeigu per metus nuvažiuojate nedaug, gali būti prasmingiau rinktis benzininį 520i, nes ilgalaikė eksploatacija gali būti pigesnė nei dyzelio.

Ankstyvesnės kartos dyzeliniai varikliai buvo ne tokie patikimi. Jei planuojate pirkti 518d arba 520d, ieškokite modelio su „TwinPower Turbo“, kuris pradėtas montuoti nuo 2014 m. Tai atpažinsite užrašu ant variklio dangčio.

Norintiems daugiau galios rekomenduojamas 530d, o ieškantiems maksimalių pojūčių – sportinė M5 versija.

Kokie konkurentai verti dėmesio?

Jei BMW 5 serijos alternatyvos Jus domina dėl vairavimo dinamikos, būtinai pažiūrėkite į Jaguar XF. Nors vidus kiek paprastesnis, o varikliai eiklesni, automobilis džiugina išvaizda ir puikiu valdymu.

Audi A6 – itin tinkamas komfortą vertinantiems vairuotojams. Važiuojant šiuo modeliu galima mėgautis išskirtinai kokybišku salonu ir patogiomis sėdynėmis, o efektyvumu pasižyminčios Ultra versijos žavi žemomis sąnaudomis.

Sportiškiausias pasirinkimas komforto mėgėjams – Mercedes E-Class. Jis išsiskiria prabangiu interjeru ir sklandžiu važiavimo komfortu, tačiau dyzeliniai varikliai gali būti triukšmingi, o kaina – didesnė už konkurentų.

Tiems, kurie vengia dyzelio, verta pasvarstyti Lexus GS su hibridiniu varikliu. Mieste jis efektyvus, bet greitkelyje dažniausiai važiuoja naudodamas benzininį variklį, o tik sportiškiausias GS F prilygsta BMW M5 vairavimo malonumui.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *