BMW 5 serijos Touring – Universalas (2010–2017) apžvalga

BMW 5 serijos Touring – Universalas (2010–2017) apžvalga

BMW 5 serijos universalas („Touring“ pavadinimu) nuo pat pirmosios kartos garsėja kaip patrauklus ir elegantiškas pasirinkimas. Ketvirtosios kartos modelis ne tik išsiskiria sportišku dizainu, bet ir pademonstruoja aukštą surinkimo kokybę, o didžioji dalis šių automobilių turi visą reikiamą šiuolaikinę įrangą.

Bendra informacija

Nors šis universalas nėra pats erdviausias klasėje, BMW 5 serijos Touring išsiskiria puikiu valdymo ir erdvės bagažui deriniu. Vairavimo malonumas čia išlieka net ir pilnai prikrautame automobilyje – 5 serijos universalas puikiai jaučiasi tiek greitkeliuose, tiek vingiuotuose užmiesčio keliuose. Modeliai su „Variable Damper Control“ (VDC) sistema pasižymi dar ryškesnėmis vairavimo savybėmis nei versijos be šios įrangos.

Pagrindiniai akcentai

  • Sklandi dinamika ir komfortas net didesniuose atstumuose
  • Kokybiškas, solidus interjeras su pažangia įranga
  • Valdymas išlieka tikslus, nepaisant didesnių gabaritų
  • Nėra klasės lyderis pagal vietą gale ar bagažo skyriuje
  • Buvo pastebėti kai kurie patikimumo nesklandumai
  • Galinės pakabos remontas gali būti brangus

Praktiškumas ir konkurencija

Palyginti su pagrindiniais konkurentais, tokiais kaip „Mercedes-Benz E-Class Estate“ ir „Audi A6 Avant“, BMW atsilieka bagažinės talpa. „Mercedes“ užtikrina didžiausią bagažinės erdvę su pakeltais galiniais sėdynėmis, o Audi išsiskiria patogesniu galinių keleivių išdėstymu. Nepaisant to, BMW išlieka viena geidžiamiausių pasirinkimų dėl puikaus balanso tarp vairavimo patirties ir praktiškumo.

2013 metais atliktas atnaujinimas (facelift) padidino standartinės įrangos lygį ir pagerino variklių efektyvumą. Po šio atnaujinimo visi modeliai atitiko „Euro 6“ emisijos standartą. Platus variklių pasirinkimas leidžia rasti universalią 5 serijos Touring, atitinkančią įvairius poreikius – tiek benzininę, tiek dyzelinę versiją.

Išlaidos ir eksploatacija

Kokia BMW 5 serijos Touring rasti už savo biudžetą?

Populiariausias universalas tarp naudotų yra 520d dyzelinis modelis – jų pasiūla rinkoje didžiausia. Už maždaug 7 600 eurų galima rasti 2011 metų 520d SE su 273 400 km rida. Visgi verta investuoti į mažiau nuvažiuotą automobilį – pavyzdžiui, apie 12 900 eurų kainuos 60 000 km nuvažiavęs analogiškas variantas, nes eksploatacinės išlaidos ties aukšta rida greitai išauga.

Benzininių modelių pasiūla yra labai ribota, tačiau dėl to jie kainuoja mažiau – pvz., 2015 metų 520i su 32 200 km rida iš oficialaus atstovo, su metų garantija, kainuos apie 23 400 eurų.

520d versijos – ekonomiškos, tačiau jei domina daugiau galios, 530d ir 535d siūlo išties puikius pravažumo parametrus. Už mažiau nei 16 400 eurų galima rasti mažiau nei 160 900 km nuvažiavusius tokių versijų automobilius.

Oficialūs BMW atstovai pasiūlo solidžią garantiją, tad už 2013 metų 530d su 80 500 km rida tenka sumokėti nuo 24 600 eurų – kaina priklausys nuo papildomos įrangos kiekio.

Eksploatacinės išlaidos

Nors 5 serijos Touring laikomas verslo klasės automobiliu, jo eksploatacija gali būti gana draugiška piniginei. 520d realiomis sąlygomis sunaudos vidutiniškai 5,2 l/100 km (naujesni modeliai šiek tiek mažiau), o didesnės galios dyzeliai 530d ir 535d – apie 6,7–7,0 l/100 km. Benzininiai 520i ir 528i vidutiniškai sieks 7,8–8,3 l/100 km, o galingiausias V8 550i – apie 9,8 l/100 km.

Metiniai mokesčiai (pagal SE komplektaciją) svyruoja nuo 135 eurų (520d) iki 175 eurų (525d) ir 175 eurų (530d). Jei pasirenkamas M Sport modelis su platesnėmis padangomis, mokesčiai didėja. Benzininių modelių mokesčiai – nuo 220 iki 330 eurų, o už 550i teks pakloti apie 610 eurų per metus.

BMW universalai turi vadinamąjį „Condition Based Servicing“ sistemą – automobilis pats informuoja, kokios priežiūros reikia. Paprastai alyva keičiama kas ~29 000 km. 520d pagrindinio aptarnavimo kaina – apie 165 eurų, su mikrofiltru – 310 eurų, o pilnas servisas su visais filtrais – 531 eurų. 530d modelio bazinis aptarnavimas – 195 eurai, pilnas – 562 eurai.

Rekomendacijos: kurią versiją rinktis?

Rinkoje – didelė modelių bei variklių įvairovė: benzininiai (520i, 528i, 535i, 550i) ir dyzeliniai (520d, 525d, 530d, 535d). Pradinėje gamybos fazėje egzistavo trumpo gyvavimo 523i ir 528i šešių cilindrų variantai.

Didžiausią pasiūlą sudaro ekonomiški 520d dyzeliai. Tai optimalus pasirinkimas dėl balanso tarp sąnaudų, patikimumo ir eksploatacijos kainos. Jei norisi daugiau dinamikos, 530d tiks puikiai – jis beveik toks pats greitas kaip 535d, bet už mažesnius pinigus išlaikysite žemesnes sąnaudas.

Dažniausiai pasitaiko SE arba M Sport versijos. SE komplektacija turi viską, ko reikia kasdienai: kondicionierių, odinį saloną, Bluetooth, parkavimo jutiklius, dviejų dalių bagažinę, tempomatą, dalinai elektrines sėdynes. M Sport prideda sportišką išvaizdą, sportines sėdynes, didesnius lietus ratlankius ir sportines pakabas – tačiau pastarosios lemia standesnį važiavimą. Modern bei Luxury versijos retos, tačiau Luxury pasižymi medžio apdaila viduje ir gausesniu chromu išorėje.

Po atnaujinimo 2013 metais buvo įdiegti LED žibintai priekyje ir gale, patobulinti varikliai ir standartinė „Business Navigation“ sistema.

Mūsų pasirinkimas: 520d SE Touring

Alternatyvos

Pagrindinis BMW universalo varžovas – „Mercedes-Benz E-Class Estate“, kuris išsiskiria didžiausia bagažine klasėje ir užtikrina prabangią vairavimo patirtį. „Audi A6 Avant“ turi panašaus dydžio bagažo skyrių, tačiau geriau tinka galiniams keleiviams ir gali pasiūlyti keturių varančiųjų ratų sistemas. „Volvo V70“ (2007–2016 m.) – solidi, gerai sukomplektuota alternatyva, patogumu bei laikomumo prasme nestokojantis konkurentas, bet kiek paprastesnis nei vokiškieji varžovai.

Ieškantiems daugiau vairavimo malonumo verta apsvarstyti dar ir „Jaguar XF Sportbrake“. Nors salono apdailos kokybė čia gali neprilygti BMW, tačiau kelionė vingiuotais užmiesčio keliais džiugins labiau nei kitais modeliais.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *