Ieškantiems prabangaus, didelio ir klasikinio dviejų durų kupė verta atkreipti dėmesį į antrąją BMW 8 serijos kartą. Šis automobilis buvo pristatytas kaip modelis, jungiantis sportinį Porsche 911 charakterį su Mercedes S klasės kupė komfortu. Nors pažadai ambicingi, 8 serija išpildo juos gana neblogai, jei galite priimti kelis kompromisus.
Važiuoklė ir dinaminės savybės
BMW 8 serijos kupė išties stebina vairavimo pojūčiais vingiuotuose keliuose – nepaisant įspūdingo dydžio, automobilis yra manevringas. Tai padeda galinė vairuojama ašis. Lyginant su pagrindiniais konkurentais kaip S klasės kupė ar Bentley Continental GT, čia daugiau džiaugsmo tiems, kas mėgsta aktyvesnį vairavimą. Visgi, vairas nestebina informatyvumu, tad ieškantiems tikros sportinės dinamikos verta pasižvalgyti į Porsche 911.
Keturiais ratais varoma 840d xDrive versija ypač įspūdinga – tai viena retų prabangių dyzelinių kupė rinkoje. Šis modelis išsiskiria puikia trauka ir sklandžiu, tyliai dirbančiu varikliu kruiziniais režimais. Iki 100 km/h įsibėgėja per 4,9 sekundės, o leistinas nuvažiuotas atstumas vienu baku gali siekti apie 965 km.
Variklių gama ir charakteristikos
Gamybos pradžioje klientai rinkosi tarp 840i benzininio, dyzelinio 840d ir sportiškiausio M850i modelio. 840i – vienintelė galiniais ratais varoma versija, tačiau būtent 840d xDrive su visų varančiųjų ratų sistema nustebina racionalumu ir dinamika. Po 2022 metų atnaujinimo dyzelinė versija nebegaminama – ją pakeitė ypač galingas M8 Competition su 616 AG.
Tuo tarpu M850i su 4,4 litro V8 twin-turbo varikliu (523 AG) žavi ne tik jėga, bet ir sodriu garsu, ypač pasirinkus Sport Plus režimą. Dėl visų varančiųjų ratų sistemos, ši versija geba užtikrintai išnaudoti visą variklio galią.
Triukšmo izoliacija čia taip pat aukšto lygio – važiuodami būsite apsaugoti nuo išorinių garsų, net jei S klasės kupė ir palieka dar solidesnį įspūdį.
Komfortas ir salonas
8 serijos interjeras – santūrus ir koncentruotas į kokybę. Kruopštus odos siuvinėjimas, masyvios chromuotos detalės, tvirtas surinkimas – visa tai prabangos įspūdį kuria ne akį rėžiančiais akcentais, o kokybe.
Salonas priekyje erdvus – pakanka galvos, kojų ir pečių vietos, yra daug daiktadėžių smulkmenoms. Tačiau galinėje eilėje vietos labai mažai net ir žemesniems keleiviams. Bagažinė įspūdingai ilga, tačiau angos plotis ribotas ir kraunant didesnius daiktus reikės pasukti galvą.
Infotainment sistemoje – naujausios BMW iDrive technologijos su lengvu valdymu balsu ar ratuku. Standartiškai montuojamas 12,3 colių skaitmeninis prietaisų ekranas.
Alternatyvos ir konkurentai
Tarp pagrindinių varžovų – Aston Martin DB11 (ypač V8 versija), kuri pasižymi sportišku valdymu, tačiau galinė sėdynė nėra labai praktiška, o kaina – aukštesnė. Mercedes S klasės kupė užtikrina dar didesnį komfortą ir itin daug techninių naujovių. Na, o Porsche 911 tebėra etalonas sportinių charakteristikų mėgėjams – greitas, stabilus ir „priklausomybę“ kuriantis automobilis, nors ne toks praktiškas kasdienai.
Išlaikymo sąnaudos: pirkimas ir eksploatacija
Kainos rinkoje
Įsigyjant naudotą 8 serijos modelį, už ankstyvą 840d su vidutine rida teks sumokėti maždaug 40 950 eurų. Už gerai išlaikytą 2019–2021 metų kupė – apie 45 630–52 650 eurų, o naujesni 2022 ar 2023 metų modeliai kainuos 52 650–58 500 eurų. Sportiškas M850i prasideda nuo 46 800 eurų už 2019 metų automobilį; už naujesnius modelius gali tekti pakloti iki 87 750 eurų.
Eksploatacinės išlaidos
- 840i sunaudoja apie 7,1 l/100 km.
- 840d vidutinės sąnaudos – apie 6,1 l/100 km.
- M850i – apie 8,8 l/100 km.
Visi 8 serijos kupė registruoti po 2017 m. balandžio. Dėl jų esančios aukštesnės bazinės kainos, papildomai mokamas ir prabangos mokestis. Šiuo metu metinis kelių mokestis – 210 eurų, o prabangos mokestis – 456 eurų nuo antrų iki šeštų eksploatavimo metų.
Draudimo grupės – viena aukščiausių (44–50 gr.), todėl civilinės atsakomybės ir kasko įmokos bus nemažos. Serviso kaštai taip pat prilygsta pagrindiniams konkurentams.
Kurią 8 serijos versiją rinktis?
2019–2022 metų gamybos dyzelinio 840d modelio pasirinkimas – itin racionalus. Didelė galia, mažos eksploatacijos išlaidos ir maždaug 965 km nuvažiuojamas atstumas be papildymo – puikus derinys. Nors tokio tipo automobiliai dabar nėra madingi politiniame kontekste, praktiškumo jų nuneigti negalima.
M Sport komplektacijos paprastai turi dviejų zonų klimatą, odinius apmušalus, beraktę užvedimo sistemą, saloną apšviečiančius LED elementus ir projekcinį ekraną „Head-up display“.
Mūsų pasirinkimas – 840d xDrive M Sport.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.