BMW i3 (2013–2022) apžvalga

BMW i3 (2013–2022) apžvalga

Naudotas BMW i3 vis dar išlaiko išskirtinį įvaizdį tiek gatvėje, tiek autopardavimuose. Šis modelis, kuris debiutavo 2013 m. ir gamintas iki 2022-ųjų, iškart patraukė dėmesį futuristine išvaizda bei originaliomis galinėmis durimis su atvirkščiai atveriamais vyriais. Net šiandien i3 atrodo šiuolaikiškai, o elektrinės technologijos, naudojamos šioje BMW versijoje, tebėra pažangios savo klasėje.

Dizainas ir interjeras

BMW i3 išsiskiria ne tik drąsiu dizainu, bet ir geros kokybės salonu. Vidaus apdailoje gausu naujovių: modernios medžiagos, aiškios linijos ir šviesus, erdvus interjeras kuria kokybės įspūdį. Vairuotojo zonoje įmontuotas aukštos raiškos ekranas, o ne tradiciniai prietaisų skydeliai. Tiesa, įlipti į galą nėra labai patogu – norint atidaryti galines duris, visada reikia pirmiausia atverti priekines, o aukštas grindų lygis riboja prieigą prie galinių sėdynių.

Pagal naujausias technologijas

BMW i3 pasižymi pažangia konstrukcija – korpusui gaminti naudojamas ypač lengvas anglies pluoštas ir aliuminis. Tai leidžia sumažinti bendrą svorį, kompensuojant baterijos masę po grindimis. Šį modelį galima rasti su įvairios talpos baterijomis: ankstyvosios i3 versijos komplektuotos su 60Ah (22,6 kWh) akumuliatoriumi, kuris iki pilno išsikrovimo įveikdavo iki 129 km, 2017 m. atsirado 94Ah (33 kWh) variantas su padidintu nuvažiuojamu atstumu, o nuo 2019 m. – net 120Ah (42,2 kWh) baterijos modelis, leidęs įveikti didesnius atstumus be įkrovimo.

Papildomos versijos ir įranga

Nuo pat pradžių buvo siūloma ir i3 versija su papildomu benzininio generatoriaus moduliu („range extender“), kuris užtikrindavo papildomus kilometrus, kai pasibaigdavo akumuliatoriaus energija.

  • Pagrindinėje komplektacijoje rasite pagrindinius patogumus: navigaciją, šildomas priekines sėdynes, galinio vaizdo jutiklius, automatinį klimatą, USB sąsają, Bluetooth ryšį, automatiškai įsijungiančius žibintus bei lietaus jutiklius.
  • Tobulesnis „i3s“ variantas išskiria sportiškesniais 20 colių ratlankiais, specialiu priekiniu bamperiu, tamsiais kėbulo akcentais ir sportinę pakabą.

Važiavimas ir valdymas

BMW i3 pasižymi žvaliu valdymu – naujesnėse modifikacijose net 168 AG galingumas leidžia iki 100 km/h įsibėgėti vos per 7,3 sekundės. Sportiškesnis „i3s“ variantas šią ribą pasiekia net per 6,9 sekundės. Tai suteikia gyvybingo charakterio, ypač mieste. Tačiau reikia žinoti, kad važiuoklė kiek kietoka, ypač su didesniais ratais, todėl komfortas prastesnis nei nemažos dalies naujesnių konkurentų. Pastebimai pagerintas komfortas buvo pritaikytas modeliuose nuo 2018 metų – tuomet atnaujinta pakaba sumažino kelio nelygumų pojūtį.

Sąnaudos ir įkrovimas

Nors senstant elektromobiliams jų baterijų talpa šiek tiek mažėja, i3 pirkėjui apie tai verta žinoti. Remiantis bandymų rezultatais, dešimties metų senumo modelio baterija dar geba veikti 85% pirminio pajėgumo – praktiškai nuvažiuojamas atstumas sumažėjo tik apie 16 km. Oficialiais duomenimis, 2019 ir vėliau gaminti i3/ i3s geba nuvažiuoti atitinkamai apie 291 km arba 282 km, tačiau realybėje geriau tikėtis apie 257 km kasdieniuose maršrutuose.

Pilnas įkrovimas iš įprasto lizdo užtrunka apie 8 valandas, tačiau naudojant spartaus įkrovimo stotelę (Type 2 sieninį įkroviklį), šį laiką galima sumažinti iki mažiau nei 3 valandų. Greito 50 kW įkrovimo funkcija standartinė – 80% talpos pasiekiama per maždaug 42 minutes.

Vidutinės i3 elektros sąnaudos – apie 6,7 l/100 km (pandaugus iš MPG, kai skaičiuojama 4 mylios per kWh, 1 mylia = 1,60934 km, 1 kWh ~ 6,4 km). Įkrauti i3 (priklausomai nuo elektros kainos) gali kainuoti apie 29 EUR (34 cento už kWh, įkraunant pilną bateriją).

Kiek kainuoja naudotas BMW i3?

Už pačią žemiausią kainą, maždaug 8 190 eurų, galima įsigyti ankstyvų metų modelį su vidutine rida ir pilna aptarnavimo istorija. Jei biudžetas leidžia, už 10 530–12 870 eurų jau rasite 2016–2017 m. modelius, tuo tarpu sumokėję 14 040–16 380 eurų ieškokite 2018 m. automobilių su nedidele rida iš oficialių atstovų. 2019 m. ir naujesni i3 su didesnėmis baterijomis kainuoja 17 550–21 060 eurų, o paskutiniai 2022 m. egzemplioriai – apie 23 400 eurų.

Eksploatacija ir patikimumas

Prieš 2017 m. registruoti i3 nemokamai išvengs kelių mokesčio, vėlesniems taikomas sumažintas fiksuotas tarifas. Gamintojas siūlo fiksuotos kainos techninio aptarnavimo planus, kuriuos galima įsigyti įvairiais būdais – įskaitant tiesioginį debetą. Baterijai suteikiama aštuonerių metų arba 160 934 km garantija.

Dauguma savininkų džiaugiasi eksploatacija, tačiau pasitaiko akumuliatoriaus įkrovimo problemų (jungčių bei kabelių gedimai), o versijose su benzininiu generatoriumi gali pasitaikyti motorinių nesklandumų. Praktikoje pasitaiko skirtingų atsiliepimų apie oficialius BMW atstovus: kai kas vertina aptarnavimą, kiti susiduria su didelėmis kainomis ir detalių trūkumu.

Kurią BMW i3 versiją rinktis?

Geriausias pasirinkimas – modeliai nuo 2019 metų, kurie pasižymi didesniu nuvažiuojamu atstumu ir pagerintu komfortu keliuose. Jei vis kylanti abejonė dėl nuotolio, o i3 bus šeimos pagrindinis automobilis, verta pasvarstyti apie modifikaciją su generatoriumi: benzininis varikliukas ir 9 litrų degalų bakas leidžia pratęsti kelionę dar apie 129 km be įkrovimo.

Alternatyvos

Nissan Leaf (2011–2018) nėra toks įspūdingas dizainu kaip BMW i3, tačiau pasižymi paprastu valdymu, komfortišku salonu ir ekonomiškumu; minusai – nedidelis nuvažiuojamas atstumas, ilgos įkrovimo trukmės bei greitas nuotolio mažėjimas žiemos metu. Volkswagen e-Golf (2014–2020) – konservatyvesnis, bet patogus ir siūlantis konkurencingą nuvažiuojamą atstumą, ergonomišką saloną ir geras važiuoklės savybes. Kia e-Niro (2017–2022) išsiskiria net 402 km realiu nuotoliu, erdviu salonu ir praktiškumu, tačiau jų pasiūla antrinėje rinkoje kol kas ribota.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *