BMW iX3 (nuo 2021 m.) apžvalga

BMW iX3 (nuo 2021 m.) apžvalga

BMW iX3 – tai elektrinis visureigis, kuris išsiskiria rafinuotu dizainu ir itin kokybiška važiavimo patirtimi. Nuo pirmo žvilgsnio iX3 išlaiko įprastam BMW X3 būdingą išvaizdą – klasikines proporcijas, atpažįstamą siluetą ir tik minimalias išorės detalių permainas, žyminčias elektromobilio statusą. Skirtingai nuo kai kurių konkurentų, kurie pabrėžia futuristinį įvaizdį, šis modelis yra užtikrintai santūrus, artimas tradiciniams BMW mylėtojams.

Važiavimo patirtis

Nors iX3 išlaiko X3 pagrindą, tai elektrinis automobilis su visas ratus varančia sistema, kurį greitai įvertinsite vos paspaudę akceleratorių. 210 kW galia užtikrina žaibišką reakciją, tylų veikimą ir gerai valdomą galią. Automobilis oficialiai įveikia iki 459 km su pilnai įkrauta baterija, o 0–100 km/h įsibėgėja per 6,8 sekundės – daugiau nei pakankamai sparčiai kasdieniams poreikiams. Sportiškose M Sport Pro versijose pagreitėjimą lydės ir elektroniniai garsai, dar labiau sustiprinantys įspūdį.

Didelį įspūdį palieka automobilio valdymas posūkiuose: inžinieriams pavyko suderinti elektromobilio svorį su stabilumu ir minimaliu kėbulo siūbavimu. Pakaba gali būti reguliuojama pagal pageidaujamą kietumą – ji gana standi, ypač lyginant su minkštesniu Audi E-Tron. Tai puikus kompromisas, suteikiantis daugiau komforto greitkeliuose ir užtikrintumo vingiuotose užmiesčio gatvėse. Keliaujant mieste iX3 tvarkingai sugeria duobes, tad net žmonės, kurie jautrūs judesio ligai, čia jausis komfortiškai.

Salono kokybė ir įranga

BMW iX3 interjeras – modernus, erdvus ir kartu jaukus. Nors čia ne tiek prabangos, kiek kai kuriuose konkurentuose, apdaila maloni liesti, o svarbiausiose vietose dominuoja minkšti medžiagų plotai. Tik kai kurios vietos, pavyzdžiui, aplink užvedimo mygtuką, pasižymi kiečiau plastiku.

Multimedijos sistema – pavyzdinė: 10,25 colio lietimui jautrus ekranas gali būti valdomas net keturiais būdais – su valdikliu, tiesiog palietimu, gestais ar balso komandomis. Navigacija, Bluetooth, DAB radija ir bevielis telefono krovimas – viskas yra standartiškai. Priklausomai nuo įrangos lygio, pirkėjai gauna dar ir aukštos klasės garsinę sistemą bei projekcinį ekraną ant priekinio stiklo.

Erdvė ir praktiškumas

Salono erdvė maloniai nustebins – tiek vairuotojas, tiek keleiviai priekyje ir gale turi daug vietos galvai bei kojoms. Net aukštesni keleiviai gale gali patogiai įsitaisyti. Galima atlošti galines išorines sėdynes – tai funkcija, kurios nerasite daugelyje tiesioginių konkurentų.

Bagažinės tūris beveik nesiskiria nuo paprasto X3, tik dalis vietos po grindimis atiduota baterijai. Tačiau pakanka erdvės ir įkrovimo kabeliams, o galiniai atlošai yra padalinti santykiu 40/20/40, tad automobilio pritaikomumas įvairiems poreikiams išlieka puikus.

Diversifikuotos įrangos versijos

Lietuvoje dažniausiai pasitaiko M Sport ir M Sport Pro komplektacijos. M Sport siūlo prabangių elementų paketą: 19 colių lengvojo lydinio ratlankiai, panoraminis stogas, elektrinis bagažinės dangtis, odinės šildomos priekinės sėdynės, 12,3 colių skaitmeninis prietaisų skydelis bei parkavimosi jutikliai. O M Sport Pro papildomai suteikia 20 colių ratlankius, projekcinį ekraną, automatinio pritemdymo žibintus, beraktę užvedimo sistemą bei pažangesnę garso aparatūrą ir ergonomišką vairuotojo vietą.

Eksploatacija ir priežiūros kaštai

BMW iX3 ištvermingas ir ekonomiškas kasdienėje eksploatacijoje. Vidutinės energijos sąnaudos siekia apie 18–19 kWh/100 km (atitiktų maždaug 5,5 l/100 km). Įkrovimas greitojoje stotelėje (150 kW) leidžia įkrauti 0–80 % baterijos per maždaug 34 minutes, o jei naudosite lėtesnį 50 kW įkroviklį, užtruksite kiek daugiau nei valandą. Pilnai įkrauta baterija realiomis sąlygomis leis nuvažiuoti 400–450 km.

Draudimo ir priežiūros kainos priklauso nuo pasirinktos komplektacijos bei vairuotojo istorijos. Periodinė techninė priežiūra – vidutinė elektromobiliams klasėje.

Lietuvoje šiam modeliui taikomas taršos mokestis priklauso nuo automobilio pirmos registracijos metų ir CO₂ emisijų bei kuro tipo. Kadangi iX3 yra visiškai elektrinis, papildomi taršos mokesčiai šiuo metu nėra taikomi.

Rinkos kainos ir vertės išlaikymas

Naudoto BMW iX3 kaina labai priklauso nuo modelio metų ir ridos. 2021 metų automobiliai kainuoja nuo 35 000 iki 37 500 eurų, dauguma jų – gerai išlaikyti Premier Edition Pro arba M Sport Pro variantai. Naujesni – 2023/2024 m. – modeliai kainuoja nuo 46 800 eurų ir daugiau, priklausomai nuo komplektacijos. Kaip įprasta elektromobiliams, iX3 vertė išlieka gana solidi, ypač palyginus su seniau rinkoje esančiais konkurentais.

Kurį modelį rinktis?

BMW iX3 siūlomas su viena 80 kWh baterija (74 kWh naudinga talpa) ir galiniais varančiais ratais. Realistiškiausi pasirinkimai – M Sport Pro komplektacija, nes dažniausiai tokie automobiliai būna naujesni ir nebūna ženkliai brangesni už paprastesnius versijas. Ieškant pigesnių alternatyvų, Premier Edition Pro gali būti racionalus sprendimas, tačiau jų pasiūla mažesnė.

Alternatyvos

Pagrindiniai šio modelio konkurentai – Audi E-tron, Mercedes EQC bei Jaguar I-Pace. Audi E-tron pasižymi itin komfortiška pakaba ir dažnai būna šiek tiek pigesnis, tačiau mažesnė maksimalios vienos įkrovos rida. Mercedes EQC siūlo prabangesnį saloną, bet kainų skirtumai nebūna žymūs, o erdvės galinėje eilėje – mažiau. Jaguar I-Pace stebina puikiomis valdymo savybėmis, tačiau patikimumo klausimai išlieka aktualūs. Visgi iX3 stiprybė – balansavimas tarp kainos, kokybės, įrangos ir komforto.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *