BMW M4 kupė – tai sportiškas ir emocijas keliantis automobilis, kurio našumas ir vairavimo pojūtis sukurti entuziastams. Šio modelio pavadinimas gali kelti abejonių, mat anksčiau visi 3 serijos sportiniai modeliai buvo žinomi kaip M3. Nuo 2014 metų kupė tapo 4 serijos dalimi, tad aukštos dinamikos dviduris modelis pavadintas M4. Ketverių durų sportiškasis variantas šiandien ir toliau žinomas kaip M3.
Galingas charakteris
BMW M4 pasižymi automobilio entuziastams mielais parametrais – čia sumontuotas 3.0 litrų darbinio tūrio šešių cilindrų variklis su dviem turbokompresoriais, pasiūlantis net 425 AG (313 kW). Pirkėjai galėjo rinktis tarp šešių pavarų mechaninės ar septynių pavarų automatinės dvigubos sankabos transmisijos. Automatinė M4 versija nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 4,1 sekundės.
Technologijų mėgėjams čia netrūks įspūdžių: adaptuojama važiuoklė, iš aliuminio pagaminta pakaba ir elektroniniu būdu valdoma riboto praslydimo diferencialas užtikrina sportinį ir tikslų valdymą.
Įranga ir komfortas
Visos M4 versijos standartinėje įrangoje turi dviejų zonų klimato kontrolę, elektrines šildomas sėdynes su atmintimi, skaitmeninį radiją, GPS navigaciją, Bluetooth bei USB jungtis. Viskas, ko reikia, ir net šiek tiek daugiau – šiame modelyje komplektuojama kaip standartas.
Tie, kurie ieško dar sportiškesnių emocijų, vertina Competition Pack paketą – su didesniais 20 colių lietais ratlankiais, sportinėmis spyruoklėmis, patobulinta važiuokle ir galingesne garso sistema.
Vairavimo įspūdžiai ir praktiškumas
M4 pasižymi optimaliai paskirstytu svoriu (50:50), galinių ratų pavara ir be kompromisų vykdomu valdymu. Nors variklis galingas ir skamba įspūdingai (išorėje – itin sportiškai, viduje – kiek aštresniu tonu), automobilis siūlo itin daug sukibimo ir manevringumo, o vairo mechanizmas – preciziškai tikslus ir informatyvus.
Pakaba standi, todėl kelionės mieste ar mūsų šalies keliais gali pasirodyti kiek šiurkštokos – tai tipinė aukštos galios sportinių modelių ypatybė, tačiau vertinant bendrai ji suteikia puikų stabilumą posūkiuose ir minimalų kėbulo svyravimą. Ilgesni atstumai, ypač greitkelyje, gali varginti dėl padidinto triukšmo salone.
Vairuotojo vieta – žemai, todėl vairavimo pojūtis primena tikrą sportinį automobilį. Priekinės sėdynės labai komfortiškos, apglėbiančios, siūlo daug derinimo galimybių. Galima pagirti apdailos kokybę, visur naudotos aukštos klasės medžiagos, modernūs valdikliai.
Erdvė priekyje – itin patogi, o plačios durys bei didelis priekinės sėdynės paslinkimas palengvina patekimą į galą. Galinėje dalyje įrengtos dvi sėdimos vietos su atskiru porankiu. Kelionėms tinka ir aukštesniems keleiviams, nors dėl žemėjančios stogo linijos galva gali remtis į lubas.
Visas informacinės sistemos valdymas vyksta per intuityvų iDrive valdiklį ir 8,8 colio ekraną, kuris sumontuotas aukštai centrinėje konsolėje. Papildomai įdiegta BMW Professional Media sistema suteikia daugiau skaitmeninių paslaugų bei modernią navigaciją.
Eksploatacinės išlaidos
BMW M4 išlaikymas yra brangesnis nei standartinių automobilių. Vidutinės degalų sąnaudos siekia apie 8,3 l/100 km (pagal tuometinius NEDC testus), o CO₂ emisija – 194 g/km, tad Lietuvoje jam taikomas aukštesnis taršos mokestis, kurio dydis priklauso nuo kuro tipo, CO₂ emisijos ir pirmosios automobilio registracijos metų.
Automobilio draudimas priskiriamas aukščiausioms grupėms, todėl metiniai draudimo įkainiai gana dideli. Taip pat reikšmingos ir serviso išlaidos, ypač renkantis autorizuotus BMW servisus. Renkantis naudotą M4 visada verta pasidomėti automobilio priežiūros istorija ir atliktų aptarnavimų kokybe.
Naudoto modelio paieška: ką pasirinkti?
Lietuvoje 2014–2015 metų M4 su įprasta rida ir tvarkinga aptarnavimo istorija paprastai kainuoja apie 32 760–35 100 eurų. Gerai prižiūrėtas 2016–2017 metų egzempliorius kainuos nuo 35 100 iki 46 800 eurų, o užnaująsias, 2018–2019 metų versijas teks mokėti 40 950–46 800 eurų. Jei norite 2020 metų modelio, kaina prasidės nuo 46 800 eurų.
Pagrindiniai konkurentai
M4 dažnai lyginamas su Porsche 911 – šis sportinis automobilis taip pat pasižymi gera praktika, turi keturias vietas, erdvų bagažinę ir itin smagų, dinamišką charakterį. Porsche 911 garsėja savo valdymu ir greičiu, tapo legenda tarp sportinių automobilių.
Kita stipri alternatyva – Mercedes-Benz C63 AMG S kupė. Šis modelis siūlo panašų greitį (įsibėgėja nuo 0 iki 100 km/h per 4,1 sek.), septynių ar devynių pavarų automatines transmisijas ir dar galingesnį, kupė tipo kėbulą. Dinamiškumo, komforto ir išskirtinumo ieškantiems vairuotojams tai – labai rimtas pasirinkimas.
Išvada
BMW M4 kupė yra skirtas ieškantiems išraiškingų vairavimo įspūdžių, patikimos kokybės ir kasdienai tinkamo sportiško automobilio. Tai išskirtinio charakterio modelis, siūlantis aukštą komforto, technologijų ir dinamikos lygį, tačiau turintis sportiniam automobiliui būdingą kainą ir išlaikymo kaštus.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.