BMW X3 – tai populiarus visureigis tarp norinčių sportiškumo ir praktiškumo. Kai BMW pristatė mažesnį X3 modelį po sėkmingojo X5, gamintojui pavyko sujungti malonų valdymą ir erdvę viduje. Tačiau šiame automobilyje netrūksta kompromisų – nors vairuotojui patrauklus charakteris išlieka, komforto ir surinkimo kokybės srityje X3 nusileidžia stipriausiems konkurentams.
Praktiškumas ir komfortas
X3 išsiskiria erdviu salonu – nors jo kėbulas kiek mažesnis nei X5, viduje nesunku tilpti penkiems keleiviams, o bagažinė netgi didesnė nei didesniojo brolio. Tarp konkurentų, tokių kaip Volkswagen Tiguan ar Land Rover Freelander, X3 siūlo vieną didžiausių bagažinių klasėje, tačiau interjero medžiagų kokybė kai kuriems pirkėjams gali atrodyti per menka šiai kainų kategorijai. Tiesa, po 2006 m. atnaujinimo surinkimo kokybė pastebimai pagerėjo.
Nors vairuotojams patiks tikslus valdymas ir gerai subalansuota važiuoklė, komforto reikia ieškoti atsargiai, ypač pasirenkant „Sport“ ar „M Sport“ versijas su standesne pakaba ir didesniais ratais. Jei prioritetas – šeimos patogumas, geriausia rinktis paprastesnes arba SE komplektacijas.
Varikliai ir eksploatacija
X3 gali būti komplektuojamas tiek benzininiais, tiek dyzeliniais motorais: populiariausias variantas – 2,0 l darbinio tūrio dyzelinis variklis. Šio variklio trauka džiugina, eksploatacijos išlaidos taip pat racionalios: vidutinės kuro sąnaudos su mechanine dėže siekia apie 6,5 l/100 km, o su automatine – apie 8 l/100 km. Galingesni šešių cilindrų dyzeliai (3,0d ir 3,0sd) suteikia dar daugiau dinamikos ir komforto, tačiau jų vidutinės sąnaudos padidėja iki 8–9 l/100 km.
Benzininiai 2,5i ir 3,0i varikliai išsiskiria sklandžiu veikimu, tačiau miesto sąlygomis ekonomiškumo nerasite – vidutinis sunaudojimas gali viršyti 11 l/100 km.
Išlaidų skaičiuoklė
Lietuvoje BMW X3 taršos mokestis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, kuro tipo ir pirmos registracijos datos. Dyzeliniams varikliams, ypač senesniems modeliams, šis mokestis dažnai yra didesnis. Taip pat, svarbu atkreipti dėmesį į planinius aptarnavimus – alyvos keitimas 2,0 l dyzeliniam modeliui kainuoja nuo 185 eurų, o išsamesnis patikrinimas – nuo 300 eurų. Už benzininio 3,0i variklio pilną aptarnavimą teks sumokėti apie 400–500 eurų.
Ką pasirinkti rinkoje?
Ekonominės klasės pirkėjai dažniausiai renkasi 2,0d variklį – tai optimalus balansas tarp dinaminių savybių ir išlaidų. Vis dėlto verta paminėti, kad šių variklių patikimumas kartais kelia abejonių, tad dažnas patyręs pirkėjas renkasi 3,0d versiją – ji kainuoja šiek tiek daugiau, bet pasižymi tvirtesne konstrukcija ir dažnai geresne komplektacija.
Kalbant apie komplektacijas, SE versija aprūpinta optimaliai: apima klimato kontrolę, signalizaciją, elektrinius langus priekyje ir gale, parkavimo jutiklius, kruizo kontrolę. Papildomas komfortas – stoglangis, odos apdaila, didesni ratlankiai – dažniau randami M Sport versijose, tačiau kartu gali būti ir kietesnė sportinę važiuoklė.
Rinkos kainos
Naudoto BMW X3 kainos Lietuvoje labai priklauso nuo variklio, amžiaus ir ridos. Ankstyvieji 2004–2005 metų modeliai su 2,5i ar 2,0d varikliu ir didele rida kainuoja nuo 2900 eurų. Už geresnės būklės X3 su 2,0d dyzeliu ir iki 120 000 km rida prašoma apie 8200 eurų, o po atnaujinimo (nuo 2007 m.) kainos siekia 9400–14 000 eurų, priklausomai nuo komplektacijos ir būklės. Galingiausi 3,0sd (po facelift’o – xDrive35d) modeliai su maža rida gali kainuoti ir 12 000–14 000 eurų.
Pagrindiniai konkurentai
BMW X3 buvo vienas pirmųjų sportiškų visureigių savo segmente, tačiau konkurentų netrūksta. Volkswagen Tiguan pasižymi aukštesnės klasės interjeru, tačiau bagažinėje pralaimi X3 modeliui. Land Rover Freelander 2 siūlo aukštą komforto lygį ir geresnį surinkimo kokybę nei ankstesnės kartos, bet gali susidurti su tam tikrais patikimumo klausimais. Hyundai Santa Fe – racionalus pasirinkimas pageidaujantiems patikimumo už gerą kainą: septynios vietos, išliekamoji vertė ir ilga garantija tampa dideliais privalumais.
Apibendrinimas
BMW X3 – puikus pasirinkimas ieškantiems sportiško visureigio, kuris nebijo kasdienybės iššūkių. Įvertinkite savo prioritetus – jei norisi daugiau komforto, rinkitės versiją su paprastesne pakaba, jei aktuali galia ir aukštesnis patikimumas – pravartu pasvarstyti 3,0 litro dyzelį. Kainos, eksploatacijos ir mokesčių klausimais šis automobilis turi stiprių konkurentų, tad naudinga palyginti kelių skirtingų modelių privalumus prieš apsisprendžiant, kuris visureigis Jus lydės kasdieniuose maršrutuose.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.