BMW X3 – tai puikus pasirinkimas tiems, kam BMW X1 atrodo per mažas, o didysis BMW X5 – jau pernelyg didelis šeimos poreikiams. Šis vidutinio dydžio visureigis užtikrina balansą tarp kompaktiškų ir masyvių SUV, o trečioji jo karta tapo dar modernesnė, erdvesnė ir komfortiškesnė. Įsigyti naudotą BMW X3 Lietuvoje neretai galima už naujo kompaktiško BMW kainą, todėl šis modelis itin vilioja norinčius aukšto lygio kokybės už patrauklią sumą.
Apžvalga
Dėl itin tikslaus valdymo ir kokybiškų medžiagų BMW X3 yra vienas geriausių didesnių miesto visureigių šiandienos rinkoje. Kruopščiai išdirbtas važiuoklės balansas leidžia šiam automobiliui puikiai jaustis tiek mieste, tiek tolimose kelionėse. Interjeras pasižymi tiek praktiškumu, tiek moderniomis technologijomis – patogios sėdynės, gausi įranga jau bazinėje komplektacijoje, aukštos kokybės apdaila.
- Puikus valdymas, ypač su visų varančiųjų ratų sistema
- Moderni ir lengvai valdoma multimedija
- Galingi ir efektyvūs varikliai
- Pritraukli kaina rinkoje naudotų automobilių segmente
- Kietoka pakaba M Sport versijose
- Populiariausias 20d dyzelinis variklis – kiek grubesnis skambesys
Varikliai ir važiavimo savybės
Bazinių BMW X3 versijų variklių asortimentą sudaro du benzininiai ir trys dyzeliniai varikliai, visi jie komplektuojami su visų varančiųjų ratų sistema bei sklandžiai veikiančia aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže. Miesto poreikiams tinkamiausias yra 184 AG benzininis 20i, tačiau populiariausias – 187 AG 20d dyzelis. Pastarasis išsiskiria didesne trauka ir žemesnėmis kuro sąnaudomis.
Didesnio pajėgumo ieškantiems tinka 261 AG 30d dyzelinis variklis, sportiškas M40d su 321 AG arba ypač galingas 355 AG M40i benzinas. Nuo 2020 metų pasiūloje yra ir švelnus hibridas (mild-hybrid) 20d, iš tinklo įkraunamas 288 AG hibridas 30e bei elektra varomas BMW iX3, kuris pagal gamyklinius duomenis gali nuvažiuoti apie 460 km viena įkrova.
Komplektacijos
BMW X3 pirkėjai rinktis gali iš keturių komplektacijų. Bazinė SE jau turi LED žibintus, 46 cm ratlankius, odines ir šildomas priekines sėdynes, dviejų zonų klimato kontrolę, automatiškai įsijungiančius žibintus bei elektrinę bagažinės dangtį.
Sportiškesnė xLine siūlo didesnius 48 cm ratlankius ir sportines sėdynes, o M Sport išsiskiria agresyvesne išorės stilistika bei standesne pakaba. Galingiausieji varikliai (M40i, M40d) montuojami tik M serijos paketuose, kuriems priklauso dar didesni, net 51 cm ratlankiai ir galingesnės stabdžių sistemos.
Važiavimas ir komfortas
BMW X3 iškart pajuntamas kaip vienas geriausiai valdomų SUV savo klasėje. Automobilis pasižymi subtiliu komforto ir vairavimo malonumo balansu, užtikrinamu užpakalinei ašiai palankia visų varančiųjų ratų sistema ir itin žema triukšmo lygiu važiuojant tiek greitkelyje, tiek duobėtuose miesto ruožuose.
Nors vairo svoris ne visada toks vientisas kaip kai kurių konkurentų, modeliai su adaptyvia pakaba gali būti itin minkšti važiuojant nelygiais keliais, o pagal poreikį pakaba akimirksniu tampa standesnė posūkių serijoje. Su šiuo automobiliu ilgų kelionių nuovargis – retenybė.
Salonas ir praktiškumas
Salone – aukštos kokybės oda ir minkšti liečiami paviršiai, kuriuos papildo didele įranga pasižymintys paketai. Visi X3 turi klimato ir kruizo kontrolę, navigaciją, šildomas sėdynes bei elektrinę bagažinę. Vietos užtenka tiek vairuotojui, tiek keleiviams – sėdėsena lengvai reguliuojama, tiesa, juosmeninės atramos reguliavimo nėra bazinėje versijoje. Gale – daug erdvės ir patogu keliauti trim keleiviams, tačiau centrinis tunelis siaurina vidurinės sėdynės erdvę kojoms.
Nors BMW X3 neturi septynių sėdimų vietų, erdvus bagažinės skyrius ir praktiškos 40/20/40 dalimis nulenkiamos galinės sėdynės taikliai pritaikytos tiek keliautojams, tiek šeimoms, planuojančioms vežtis ilgesnius daiktus.
Kainos ir išlaikymo sąnaudos
Kiek kainuoja naudotas BMW X3?
Ankstyvųjų (apie 2017 metų) BMW X3 kaina prasideda nuo maždaug 19 900 eurų, o tokie automobiliai dažniausiai turi dyzelinį variklį ir didesnę ridą. Benzininiai modeliai prasideda nuo 26 900 eurų. M sportinės versijos (M40i arba M40d) kainuoja nuo 35 100 eurų, o už plug-in hibridą 30e teks pakloti bent 37 400 eurų.
Už 35 100–46 800 eurų galima tikėtis rasti 2021 ar 2022 m. X3, priklausomai nuo komplektacijos ir ridos. Už 2023 ar 2024 metų modelį suma prasideda nuo 46 800 eurų.
Eksploatacinės išlaidos
- Kuro sąnaudos: Ekonomiškiausias 20d dyzelis pagal WLTP standartą sunaudoja apie 5,2 l/100 km. Šešių cilindrų 30d dyzelis – apie 5,8 l/100 km, o sportiškas M40d – apie 6,0 l/100 km. Benzininiam 20i vidutinės sąnaudos siekia apie 6,5 l/100 km, itin galingas M40i – iki 6,8 l/100 km.
- Mokesčiai: Lietuvoje BMW X3 taršos mokestis priklauso nuo variklio tipo, CO₂ emisijos kiekio bei automobilio pirmosios registracijos metų. Naujesni dyzeliniai ir benzininiai modeliai paprastai moka vidutinį arba didesnį metinį mokestį, atsižvelgiant į išmetamųjų teršalų kiekį.
- Draudimas ir priežiūra: Draudimo išlaidos bus panašios kaip ir kitiems šios klasės modeliams, išskyrus sportines versijas, kurių draudimas gali būti ženkliai brangesnis. BMW techninė priežiūra paprastai kainuoja mažiau nei kai kurių kitų premium gamintojų, tačiau verta įsitikinti, ar automobilis turi galiojantį paslaugų paketą, kuris padengtų bent jau pirmuosius trejus eksploatacijos metus ar 57 900 km.
Patikimumas
BMW X3 patikimumas pagal savininkų apklausas – vidutinis. Dažniausiai pasitaiko multimedijos ir elektronikos sutrikimai, kai kuriems savininkams prireikia kelių vizitų į servisą dėl įvairių įspėjamųjų signalų. Visgi, remonto darbai dažniausiai atliekami greitai ir profesionaliai, tačiau už serviso ribų išaugusios išlaidos gali šiek tiek apkartinti nuosavybės patirtį. Bendrai patikimumas nėra išskirtinis segmente, bet ir nėra didelė silpnoji vieta.
Ką rinktis?
Geriausias variklis ir komplektacija
Renkantis iš siūlomų variklių, rekomenduojama 20d versija dėl optimalios traukos, ekonomiškumo ir sklandžios darbo kultūros. Kiti varikliai – brangesni ir retesni rinkoje. Jei automobilis bus naudojamas dažniausiai trumpoms distancijoms, verta pasvarstyti apie benzininį 20i, kad išvengtumėte suodžių filtro užsikimšimo ilgainiui.
Iš komplektacijų SE siūlo viską, ko realiai reikia kasdieniam naudojimui. xLine – tai daugiau išvaizdos sprendimai, o M Sport be adaptyvios pakabos gali pasirodyti per kietas mūsų keliuose.
Pagrindiniai konkurentai
Tarp svarbiausių alternatyvų BMW X3 verta paminėti Audi Q5 – tai automobilis, pasižymintis dar prabangesniu interjeru ir pažangiu Virtual Cockpit skaitmeniniu prietaisų skydeliu. Q5 taip pat pasižymi itin geru vairavimu, nors tiesioginio ryšio su keliu jausmas šiek tiek labiau pabrėžtas X3 modelyje.
Tiems, kuriems svarbus pravažumas, puikiai tinka Land Rover Discovery Sport – jis gali pasiūlyti septynias sėdimas vietas ir daugiau erdvės vidurinėje eilėje, tačiau interjero kokybė truputį kuklesnė. Šis modelis ypač vertas dėmesio mėgstantiems keliauti už asfalto ribų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.