BMW X4 – tai visureigis kupė, kuris išsiskiria ne tik išraiškingu dizainu, bet ir sportišku vairavimu. Jis sukurtas tiems, kurie ieško išskirtinės išvaizdos ir dinamikos, bet nenori aukoti kasdienio praktiškumo – nors tam tikrų kompromisų čia visgi neišvengiama.
Važiavimo savybės ir valdymas
BMW X4 pasižymi standesne pakaba ir platesne ratų baze nei įprastas X3 modelis. Tokie inžineriniai sprendimai suteikia automobiliui aštresnį ir tiksliau valdomą charakterį – ypač drąsiau važiuojant vingiuotais keliais. Kėbulo svyravimai minimalūs, tad net ir aktyviau vairuojant jaučiamas stabilumas. Vis dėlto dėl tvirtesnės pakabos kai kuriais keliais važiavimas gali būti šiurkštesnis – nelygumai labiau perduodami į saloną.
Variklių gama
Daugelis naudotų BMW X4 rinkoje siūlomi su dyzeliniais varikliais. 2 litrų 20d turbodyzelis su 187 AG pasižymi sklandžiu darbu ir sumažintomis vibracijomis, tuo tarpu galingesnis 3 litrų 30d su 261 AG suteikia dar daugiau galios stipresnėms akceleracijoms. Norintiems dar daugiau dinamikos, yra M Performance versijos: M40d (322 AG) dyzelis ir benzininis M40i (345 AG).
Salonas ir komfortas
X4 vidaus erdvėje labiau orientuotas į vairuotoją ir priekyje sėdinčiuosius, kurie įvertins patogius laikymo skyrius ir patogią padėtį prie vairo. Svarbi ypatybė – iDrive multimedijos sistema, kuri garsėja aiškia valdymo logika, greitu veikimu bei patogiu valdymo ratuku ir dedikuotais greitaisiais mygtukais.
Standartinės komplektacijos lygis labai neblogas: sportinė versija aprūpinta 18 colių lengvojo lydinio ratlankiais, odiniais sėdynių apmušalais, LED žibintais, navigacijos sistema, galinio vaizdo kamera ir parkavimo jutikliais. Aukštesnės M Sport modifikacijos išsiskiria 19 colių ratlankiais, didesniu 10,25 colio ekranu, skaitmeniniu prietaisų skydeliu. M Sport X prideda panoraminį stogą ir išraiškingus pilkus kėbulo akcentus.
Dėl žemesnės stogo linijos galinėse sėdynėse aukštesniems keleiviams gali pritrūkti vietos galvai, o masyvus vidurinis tunelis apsunkina keliavimą trims, tačiau priekyje vietos užtenka ir erdvės trūkumas nejaučiamas.
Kuro sąnaudos ir eksploatacija
Pagrindinis naudotų BMW X4 modelių koziris – taupūs dyzeliniai varikliai. 20d dyzelis sunaudoja apie 6,3 L/100 km, o galingesnis 30d – vidutiniškai 6,9 L/100 km pagal WLTP duomenis. Net M40d versija neviršija 7,1 L/100 km. Benzininis M40i yra gerokai galingesnis, bet ir ryja daugiau – apie 8,7 L/100 km.
Eksploataciniai kaštai
Išlaidos BMW X4 labai priklauso nuo variklio modifikacijos ir papildomos įrangos. Lietuvoje šiems automobiliams taikomas taršos mokestis, jis apskaičiuojamas pagal CO₂ taršą, kuro tipo ir pirmos registracijos datą. Eksploatacinės išlaidos: draudimas, techninė priežiūra, padangų keitimas ar remontas – dažnu atveju bus šiek tiek didesnės dėl išskirtinio dizaino ir sportiškų savybių. BMW siūlo fiksuoto mėnesinio įkainio techninės priežiūros planus, tad verta pasitikrinti, ar konkretus automobilis jau priklauso tokiai programai.
Kainos Lietuvoje
Naudoto BMW X4 kaina priklauso nuo modelio metų ir komplektacijos. 2018 metų modeliai prasideda nuo maždaug 35 000 eurų. Už 2019 ar 2020 metų modelį dažnai prašoma 38 600 eurų, o mažai naudotas 2021 metų automobilis gali kainuoti ir apie 49 000 eurų.
Kuria versiją rinktis?
Nors įprasta Sport komplektacija siūlo visą reikalingą įrangą, didžioji dalis rinkoje parduodamų X4 – M Sport modifikacijos. Tokiuose automobiliuose gausite ir didesnį ekraną, ir skaitmeninį prietaisų skydelį. M Sport X papildomai siūlo panoraminį stogą ir dizaino elementus, tačiau dažniausiai tokia versija reikalinga tik tikriems stiliaus entuziastams.
Optimalus pasirinkimas daugeliui – 20d M Sport versija, kuri pasižymi gerais ekonomiškumo ir galios rodikliais.
Kokius alternatyvius modelius verta apsvarstyti?
Ieškant stilingo ir sportiškai atrodančio visureigio, galima pasidomėti Mercedes GLC Coupé – jis taip pat turi žemėjantį galą, tačiau valdymas ne toks sportiškas, o dyzeliniai varikliai – mažiau rafinuoti.
Kitas minėtinas variantas – Porsche Macan. Jis neturi kupė tipo kėbulo, tačiau išsiskiria puikiu balansu tarp komforto ir sportiškumo, tačiau už šį automobilį dažniausiai teks pakloti daugiau, be to, jis nėra siūlomas su keturių cilindrų dyzeliniu varikliu, o naudotų modelių kainos išlieka aukštos.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.