BMW X6 – tai automobilis, kuris visuomet išsiskiria savo dizainu ir kelia skirtingas nuomones. Vos pasirodęs 2008-aisiais, šis modelis iš karto atkreipė dėmesį dėl masyvių kėbulo formų ir sportiškų akcentų. Dėl savo unikalios išvaizdos jis tapo vienu iš pirmųjų vadinamųjų „kupė SUV“ klasės atstovų, o jo populiarumas paskatino ir kitus gamintojus imtis panašių sprendimų.
Bendras vaizdas
Antra BMW X6 karta pasirodė 2014 metų pabaigoje ir buvo gaminama iki 2019-ųjų. Šis modelis išlaikė išskirtinį, sportišką dizainą, o salone siūlė tiek prabangą, tiek praktiškumą – sėkmingai derindamas abiejų pasaulių privalumus. Dėl to X6 patraukia tuos, kurie nori ne tik erdvaus, bet ir išsiskiriančio SUV.
Nors rinkoje galima rasti ir kitų prabangių SUV, BMW X6 siūlo puikų važiavimo džiaugsmą, erdvų saloną ir pažangią multimedijos sistemą.
Pagrindiniai privalumai ir trūkumai
- Galingi ir taupūs varikliai
- Erdvus, kokybiškai įrengtas salonas
- Moderni bei intuityvi valdymo sistema
- Standi pakaba
- Triukšmingesni dyzeliniai varikliai
- Didelės išlaikymo sąnaudos
Varikliai ir komplektacijos
Populiariausias variantas – 3.0 l šešių cilindrų dyzelinis variklis, kuris buvo siūlomas trijose modifikacijose: 30d (258 AG), 40d (313 AG) ir M50d (381 AG). Benzininių jėgainių mėgėjams siūlytas 4.4 l V8 variklis, kuris išvysto 443 AG (modelis 50i) ir dar galingesnė X6 M versija su 567 AG.
Iš komplektacijų dažniausiai sutinkama M Sport versija: didesni, 20 colių skersmens ratai, sportiškesni akcentai, didesnis 10,2 colių multimedijos ekranas bei standartinė adaptyvi pakaba. Kiek paprastesnė SE versija siūlo mažesnius, 19 colių ratus, odinį saloną, šildomas priekines sėdynes, navigaciją ir dviejų zonų klimatą.
Važiavimas ir komfortas
Bene labiausiai stebina, kaip smagiai valdomas yra šis didelio svorio automobilis. Net ir bazinės versijos pasižymi geru vairo jautrumu bei greita pavarų dėžės reakcija. Dar daugiau sportiškumo suteikia adaptyvūs amortizatoriai M Sport modeliuose, kurie leidžia pasirinkti komforto ar standesnį važiavimo režimą.
Vis dėlto, net ir minkščiausiais pakabos nustatymais, X6 važiavimas lieka kietokas – nelygumai jaučiami labiau nei kitų prabangių SUV. Be to, juntamas nemažas automobilio svoris, ypač posūkiuose.
Salono erdvė ir kokybė
X6 viduje dominuoja aukštos kokybės medžiagos ir vokiška precizija. Multimedijos sistema valdoma iDrive valdikliu, kuris yra intuityvus ir patikimas. Tačiau dėl kupė formos galiniai keleiviai turės mažiau vietos galvai, o trise gale keliauti bus ankšta. Norintiems didesnio bagažo skyriaus ir daugiau vietos sėdintiems gale, verta pasidairyti į X5 modelį.
Išlaikymo kaštai ir taršos mokestis
Lietuvoje už BMW X6 taikomas taršos mokestis, kuris priklauso nuo automobilio CO₂ emisijų, degalų rūšies ir pirmos registracijos metų. Dyzeliniai varikliai 30d (157 g/km CO₂) ir 40d (163 g/km CO₂) yra ekonomiškesni ir skirtas mokestis bus mažesnis nei galingesnei M50d modifikacijai (174 g/km CO₂). Benzininiai modeliai teršia daugiau – nuo 225 g/km (50i) iki 258 g/km CO₂ (X6 M).
Realus degalų sąnaudas geriausiai atspindi 30d modelis – oficialiai 6 l/100 km mišriu ciklu, tačiau praktiškai jos bus apie 7–8 l/100 km. Galingesni dyzeliai – 6,2–6,7 l/100 km, o V8 modeliai – apie 10–11 l/100 km ar net daugiau intensyviai važiuojant.
Kasko draudimas ir priežiūros kaštai – didesni nei vidutiniai: draudimo grupė prasideda nuo 42, o serviso darbai BMW atstovybėse kainuoja daugiau, nors galima pasirinkti ir aptarnavimo planus.
Kainos lietuviškoje rinkoje
Lietuvoje antros kartos BMW X6, priklausomai nuo būklės, komplektacijos ir metų, kainuoja nuo 28 000 iki 47 000 eurų. Pigiausi automobiliai dažniausiai yra 2014 metų laidos su didesne rida. Už 33 000–41 000 eurų galima rasti 2018–2019 m. gamybos modelius su mažesne rida ir pilnu aptarnavimu.
Variklių pasirinkimas: ką rinktis?
Jei ieškote geriausio kainos, ekonomiškumo ir dinamikos balanso – rinkitės 30d dyzelinį modelį. 40d suteiks daugiau galios, bet kainuos brangiau tiek įsigyjant, tiek eksploatuojant. M50d pasiūlys sportiško automobilio dinamines savybes, bet ir tarša, ir išlaidos stipriai išaugs. Komforto mėgėjams verta rinktis modelius su paprastesne pakaba ar mažiausiais ratais, tačiau jų pasiūla kukli – dauguma rinkoje esančių X6 bus M Sport versijos.
Alternatyvos
Tarp kitų didžiųjų SUV su kupė tipo kėbulu išsiskiria Mercedes-Benz GLE Coupe. Jis siūlo patogų važiavimą, stiprų dyzelinį variklį, tačiau interjero kokybė bei praktiškumas šiek tiek nusileidžia, o kaina taip pat išlieka aukšta net naudotų modelių rinkoje.
Vertėtų atkreipti dėmesį ir į Range Rover Velar – tai elegantiškas, patogus ir prabangus SUV, tačiau kai kurių konkurentų praktiškumas bei surinkimo kokybė gali būti pranašesni.
Apibendrinant, naudotas BMW X6 – puikus pasirinkimas tiems, kurie ieško išskirtinio dizaino, džiugios vairavimo patirties ir nesibaimina didesnių eksploatacinių kaštų.

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.