BMW Z4 (2009–2017 m.) apžvalga

BMW Z4 (2009–2017 m.) apžvalga

Naudotas BMW Z4 roadsteris išsiskiria stilinga išvaizda ir komfortu, nors tarp sportinių automobilių jis nėra pats veržliausias. Žvelgiant į konkurentus, tokie automobiliai kaip „Porsche Boxster“ pasižymi aštresnėmis valdymo savybėmis, tačiau Z4 turi stiprių privalumų. Platus variklių pasirinkimas leidžia rasti tinkamiausią variantą tiek sportiškam vairavimui, tiek ramesniems pasivažinėjimams. Prabangus salonas užtikrina malonią kelionės patirtį net ir ilgesniems maršrutams.

Variklių pasirinkimas

BMW Z4 modelių gama apima įvairias galios ir charakterio modifikacijas. Pagrindinis keturių cilindrų 2,0 l variklis (18i) pasižymi 154 AG, o galingiausi šešių cilindrų varikliai išvysto net iki 335 AG (35is) – tai didžiausia galia, kokią buvo galima įsigyti šio modelio istorijoje, nes Z4M versijos tokios kartos nebuvo. 2011 m. atnaujintas gamintojas pasiūlė naujus 20i ir 28i turbo variklius, kurie galingumu ir efektyvumu gerokai lenkė savo pirmtakus.

Pagrindiniai pliusai

  • Automatinė metalinė atverčiama stogo konstrukcija leidžia mėgautis tiek kabrioleto, tiek kupė privalumais.
  • Rinktis galima iš itin plačios variklių pasiūlos – nuo ekonomiškų iki sportinių.
  • Salonas džiugina ergonomika, kokybiškomis medžiagomis ir aiškiu valdymu.

Pagrindiniai minusai

  • Važiuojant nuleistu stogu, bagažinės vietos smarkiai sumažėja.
  • M Sport pakaba gali pasirodyti pernelyg kieta kasdieniam naudojimui.
  • Valdymo pojūtis ir vairas šiek tiek nusileidžia kai kuriems sportiškiems konkurentams.

Kokie patogumai įrangoje?

Priklausomai nuo komplektacijos, kiekvienas Z4 turi 17 colių ratlankius, DAB radiją, „Bluetooth“ ryšio galimybę ir ksenoninius žibintus. M Sport versijos siūlo didesnius, 18 colių ratlankius, griežtesnę pakabą ir sportines sėdynes, o komforto paketuose galima rasti autopiloto, parkavimo jutiklių bei vėjo apsaugos sprendimus.

Kelyje

Bet kuri variklio versija pasižymi vokiškam gamintojui būdingu dinamiškumu. Nors vairavimo malonumas nėra pavyzdinis klasėje, naujesni Z4 žymiai pagerinti lyginant su ankstesnės kartos modeliais. Automobilio stabilumas ir pakabos darbas užtikrina saugų, tačiau šiek tiek kietoką važiavimą prastesniame kelyje. Salonas išsiskiria kokybiška apdaila, aiškiu priekinio skydo išdėstymu, o papildomai užsakius navigacijos sistemą – iDrive multimedija tampa ženkliai patogesnė naudoti.

Sandėliavimo galimybės

Specialus mechaninis stogas leidžia labiau apsaugoti automobilį, be to, uždarius stogą, salonas pasidaro tylesnis važiuojant greitkeliu. Visgi, stogo mechanizmas sumažina bagažinės tūrį.

Kainos ir priežiūros išlaidos

Kiek kainuoja naudotas BMW Z4?

Ankstyvieji šios kartos Z4 egzemplioriai prasideda maždaug nuo 8 190 eurų, bet tokios kainos dažniausiai reiškia didelius nuvažiuotus atstumus ar prastą būklę. Turint apie 9 945 eurus, galima rasti tvarkingesnį automobilį, dažnai su rida iki 160 000 km. Jei ieškote 2014 metų modelio, verta ruoštis 11 700 eurų biudžetui. 2017 metų automobiliai prasideda nuo maždaug 15 210 eurų, tačiau jie pasitaiko itin retai.

Galingiausi variantai

Siekiantiems maksimalaus našumo – BMW Z4 35is kainuoja nuo 17 550 eurų.

Eksploatacinės išlaidos ir priežiūra

  • Sąnaudos pagal gamyklos duomenis: 18i, 20i ir 28i benzininiai varikliai – apie 6,8 l/100 km (mišriu režimu).
  • 23i ir 30i modifikacijos degina daugiau – atitinkamai apie 8,2 l/100 km ir 8,3 l/100 km.
  • Galingiausi 35i ir 35is variantai suvartoja apie 9 l/100 km.

CO₂ emisija priklauso nuo pasirinkto variklio: ekonomiškiausi modeliai išmeta nuo 159 g/km, galingiausi – apie 210 g/km. Lietuvoje taršos mokestis už tokį automobilį priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, degalų tipo ir pirmos registracijos metų.

Draudimas šiai klasei dažniausiai kainuoja daugiau nei įprastoms transporto priemonėms, o autorizuoto serviso kainos yra aukštos. Tačiau Lietuvoje veikia daug BMW specialistų, kurie gali pasiūlyti alternatyvių sprendimų už prieinamą kainą.

Kurią Z4 versiją rinktis?

Variklio pasirinkimai

Iš prieš 2011 metus gamintų Z4 bene populiariausias pasirinkimas – 23i modifikacija su šešių cilindrų varikliu. Tai puikus balansas tarp garso, dinamiškumo ir eksploatacinių išlaidų. 2011 metais po atnaujinimo verta rinktis 28i – tai galingiausias keturių cilindrų pasirinkimas, leidžiantis pilnai išnaudoti sportinio automobilio potencialą.

Komplektacijos

Standartinės versijos su mažesniais ratlankiais ir komfortiškesne pakaba yra rekomenduojamos kasdieniams maršrutams. Jei norite M Sport varianto, rekomenduojama ieškoti modelio su adaptyvia M Sport pakaba, kuri leidžia pasirinkti norimą pakabos standumą pagal važiavimo situaciją.

Vertingos yra ir versijos su „BMW Professional Media Package“, nes jos turi navigaciją, parkavimo jutiklius bei pažangią multimedijos sistemą.

Šio modelio favoritai pagal patikimumą ir kainos bei kokybės santykį: 23i (2009-2011 m.) ir 28i (nuo 2011 m.).

Kokios alternatyvos?

Ieškantiems alternatyvų, galima atkreipti dėmesį į „Audi TT Roadster“ – antrosios kartos modelis žymiai pagerintas valdymo prasme, ypač versijos su dvigubos sankabos automatine pavara. Taip pat gerokai didesnė bagažinė nei BMW Z4.

„Porsche 718 Boxster“ – jei pagrindinis prioritetas vairavimo patirtis, tai itin patrauklus pasirinkimas, nes šio modelio viduryje esantis variklis leidžia pasiekti neprilygstamą balansą ir du bagažinės skyrius. Vis dėlto, tokio amžiaus ir ridos Porsche dažniausiai kainuos žymiai daugiau nei Z4.

„Mercedes SLK“ – nuo pat 1997 m. siūlęs metalinį atverčiamą stogą, tačiau važiuoklės jautrumu bei sportiškumu vis dar nusileidžia Z4.

Renkantis sportinį naudotą automobilį verta pasverti ne tik galios, bet ir komforto, eksploatacijos bei priežiūros išlaidas. BMW Z4 puikiai dera stilius, praktiniai privalumai ir pakankamas sportiškumas, tad tai viena logiškiausių atviro tipo automobilių pasirinkimų Lietuvoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *