Citroën C4 Cactus (2014–2021) apžvalga

Citroën C4 Cactus (2014–2021) apžvalga

Nuo pat pasirodymo 2014 metais, „Citroën C4 Cactus“ išsiskyrė neįprastu dizainu ir ryškiu charakteriu. Šis nedidelis SUV buvo kuriamas tiems, kurie nori būti pastebėti kelyje, tačiau vertina ir praktiškumą, bei ekonomišką važiavimą. Laikui bėgant, C4 Cactus tapo dar įdomesniu pasirinkimu naudotų automobilių rinkoje – kainos tapo patrauklesnės, o unikalumas išliko.

Išvaizda ir vidaus patogumas

„Citroën C4 Cactus“ dizainą sunku supainioti su kitais – apvalios formos, masyvios oro pagalvės ant durų ir išraiškingos linijos paverčia šį automobilį ryškiu ir net žaismingu pasirinkimu. Kabina pasižymi paprastumu, bet tuo pačiu išlaiko patogią ir draugišką atmosferą. Priekyje vietos užteks net aukštesniems keleiviams, o itin minkštos sėdynės sukuria pojūtį, tarsi sėdėtumėte patogioje namų kėdėje. Gale patogiau dviem žmonėms – automobilis gana siauras, tačiau kojos ir galvos vietos netrūksta, o bagažinė, nors ir ne mažiausia, galėtų turėti žemesnį pakrovimo kraštą, kad būtų patogiau kelti sunkesnius daiktus.

Varikliai ir valdymas

Pasirinkti galima tarp taupių benzininių ir dyzelinių variklių. Benzininiai varikliai – 1,2 litro trijų cilindrų, kurių galingumas siekia 81 AG, 109 AG arba 128 AG. Dyzelinių sąraše pradžioje buvo 1,6 litro variklis (99 AG), kuris atnaujinus modelį 2018 metais buvo pakeistas į dar taupesnį 1,5 litro (taip pat 99 AG). Benzininis 1,2 litro 109 AG variklis dažniausiai yra pats universaliausias.

Važiuoklė „Citroën C4 Cactus“ leido tikėtis puikaus komforto, tačiau realybėje, ypač važiuojant bloga danga, kelio nelygumai jaučiami gana stipriai. Minkšta pakaba lemia, kad kėbulas linksta stabdant ar greitėjant, o lengvas vairas ne visada suteikia užtikrintumo posūkiuose. Visgi, sukibimo užtenka, o automobilis nuspėjamai elgiasi net ir važiuojant aktyviau. Ilgesnėse kelionėse norėtųsi geresnės garso izoliacijos ir tikslesnės mechaninės pavarų dėžės.

Įrangos pasirinkimai

Iki atnaujinimo Cactus buvo siūlomas keturiuose „Touch“, „Feel“, „Flair“ ir „Flair Edition“ įrangos lygiuose. Bazinis „Touch“ jau turi 7 colių lietimui jautrų ekraną, skaitmeninę radiją, USB jungtį ir pastovaus greičio palaikymo sistemą. „Feel“ papildomai siūlo oro kondicionierių, „Bluetooth“ ir odinį vairą – šis variantas yra pats racionaliausias. Aukštesni „Flair“ ar „Flair Edition“ lygiai turi daugiau komforto įrangos, tokius priedus, kaip navigacija, galinio vaizdo kamera ar panoraminis stogas, tačiau brangesnės versijos ne visuomet pateisina savo kainą dėl išlikusių pigesnių salono apdailų.

Nuo 2018 metų modelis šiek tiek pasikeitė: pagerėjo išvaizda, atsirado daugiau saugumo įrangos, tokios kaip avarinio stabdymo funkcija, įspėjimas apie nukrypimą nuo eismo juostos ar greičio ribojimo atpažinimo sistema. Taip pat visos komplektacijos jau turi „Android Auto“, „Apple CarPlay“ ir išmanesnį lietimui jautrų ekraną.

Ekonomika ir eksploatacija

Automobilis išsiskiria kukliomis kuro sąnaudomis, ypač su dyzeliniais varikliais. 1,6 litro dyzelis, pagal gamintojo duomenis, vidutiniškai sunaudoja tik 3,6 l/100 km, išskirdamas vos 95 g/km CO₂. Naujasis 1,5 litro dyzelis, tikslinamas pagal realias sąnaudas, vidutiniškai naudoja apie 4,0 l/100 km. Turbininis benzininis PureTech 110 pasiekia maždaug 4,3 l/100 km ir 100 g/km CO₂, o atnaujinus – 4,6 l/100 km PureTech 110 ir 5,0 l/100 km – PureTech 130.

Lietuvoje automobilių eksploatacijai svarbus CO₂ emisijos mokestis. Jo dydis priklauso nuo išmetamo CO₂ kiekio, automobilio kuro rūšies bei pirmosios registracijos metų – kuo naujesnis, mažiau teršiantis automobilis, tuo mokestis mažesnis. Benzininiai bei dyzeliniai C4 Cactus modeliai su mažesne tarša pasižymi nedideliais eksploataciniais kaštais. Draudimo įmokų lygis paneigiamas vidutinis – žemesnės klasės modeliams žemesnis, galingesniems dyzeliniams – kiek didesnis. Trijų ir daugiau metų senumo automobiliams gamintojas rekomenduoja periodinę techninę priežiūrą už fiksuotą sumą – nedideli remonto kaštai išlieka vienu iš šio automobilio privalumų.

Kainos naudotoje rinkoje

Lietuvos naudotų automobilių rinkoje „Citroën C4 Cactus“ galima rasti už įvairias kainas. Ankstyvi, didesnę ridą sukaupę automobiliai kainuoja nuo 5 850 eurų, tačiau už 7 605 eurus galima surasti jau 2015 metų modelį su pilna techninės priežiūros istorija. Už 8 775–9 360 eurų įsigysite 2017 metų pavyzdžių bet kuriame įrangos lygyje ir su norimu varikliu. Jei ieškote atnaujinto ar mažai eksploatuoto automobilio iš 2018 metų, biudžetas turėtų siekti nuo 10 530 iki 11 700 eurų. 2019 metų 1.2 PureTech 110 Feel su itin maža rida kainuos apie 13 455 eurus, o vėliausi 2020–2021 metų modeliai prasideda nuo 15 210 eurų.

Geriausias pasirinkimas ir alternatyvos

Tarp variklių populiariausias ir universaliausias – 1,2 litro trijų cilindrų turbo benzinas (PureTech 110); silpnesnė 81 AG versija yra vangoka, o galingesnė 128 AG – mažiau ekonomiška. Jei itin svarbios sąnaudos – rinkitės dyzelį, tačiau 1,6 litro motors yra šiek tiek triukšmingas, o naujesnis 1,5 litro modelis brangesnis.

Iš įrangos rekomenduojame „Feel“ komplektaciją – tai aukso vidurys tarp kainos ir praktinių galimybių. Aukštesni komplektacijos lygiai turi daugiau papildomų privalumų, bet didesnės kainos ne visuomet atperka pigesnių plastmasių pojūtį viduje.

Kokie konkurentai verti dėmesio?

  • Nissan Juke garsėja išskirtiniu dizainu, bet pasižymi kietesne važiuokle, siauru bei ne itin patogiu salonu ir žemesniu patikimumu.
  • Kia Soul – erdvus automobilis, turintis gerą multimediją, patikimą ir išvaizdų vidų. Vienas didžiausių pliusų – ilga gamintojo garantija.
  • Renault Captur džiugina patogiu ir lengvai valdomu informaciniu ekranu, gera įranga bei draugiškomis kainomis. Tiesa, vidaus apdaila kiek paprasta, o vairavimo savybės nėra pačios sportiškiausios.

Apibendrinant, „Citroën C4 Cactus“ yra puikus pasirinkimas ieškantiems išskirtinumo, nedidelių išlaidų ir patogumo mieste. Kaina, ekonomiškumas ir netikėta išvaizda šį modelį padaro dėmesio vertu tarp naudotų automobilių Lietuvoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *