Daugiau nei 70 metų Mercedes SL išsiskyrė kaip viena iš nedaugelio automobilių ikonų visame pasaulyje: visada elegantiškas, patogus, prabangus ir šiek tiek sportiškas, jis puikiai atrodo pasaulio bulvaruose. Dabar pristatoma septintoji SL karta, viduje vadinama R232. Pirmą kartą šio kabrioleto nevystė pats Mercedes, o jų sportinė dukterinė įmonė – AMG. Tai SL suteikė daug daugiau dinamizmo.
Mercedes sl: ilgas kapotas, trumpas galas
Priekyje dominuoja AMG specifinis radiatoriaus grotelės su 14 lamelėmis. Papildomai išsiskiria ilgas variklio dangtis su dviem iškyšomis, trumpi šonai ir suspaustas galas. Vos įsėdus į automobilį, pastebimi tvirti, beveik kieti sėdynės su geru šoniniu palaikymu bei didelėmis informacinėmis panelėmis. Vairas atrodo kaip iš motorsporto su daugybe mygtukų. Apatinėje dalyje yra du reguliatoriai; vienas kairysis skirtas reguliuoti išmetimo vožtuvą ir važiuoklę, dešinysis – šešių važiavimo režimų nustatymui. Iš pradžių tai gali atrodyti labai neįprasta.
Paspaudus centrinį ekraną, audinio stogas atsidaro per 15 sekundžių, net ir važiuojant iki 60 km/h greičiu. Saulė šviečia į automobilį, o šildytuvas šildo kaklą. Galima įjungti sėdynių šildytuvą (mygtukas yra duryse, ne centrinėje šildymo panelėje), padidinti šildymą ir mėgautis atvira kelione net vėsesnėmis temperatūromis.
Mercedes sl su puikiomis važiavimo savybėmis
Mercedes supranta, kad ryški saulė ir didelės ekrano panelės kabrioletuose nelabai dera, todėl 12,3 colių integruotas ekranas už vairaračio apsaugotas nuo saulės skydeliu, o 11,9 colių centrinio ekrano kampą galima keisti net važiuojant – su sąlyga, kad vairuotojas nestimuliuoja per daug intensyviai.
Nors ir retai kada tempai bus lėti. Šiuo modeliu Mercedes-AMG patobulino SL visose srityse ir padidino jo galią. Jo varikliai yra itin galingi, ir gali pasirodyti, kad galbūt jie galėjo būti šiek tiek mažiau galingi.
Naujausias papildymas variklių asortimente yra Plug-in-hibridas SL 63 S E Performance. Čia 4,0 litrų V8 biturbomotoras ir AMG Electric Drive Unit sukuria 816 AG sistemos galią ir maksimalų sistemos sukimo momentą iki 1420 Nm. Ar SL tikrai turi pasiekti 100 km/h greitį per 2,9 sekundes? Ir kur, be lenktynių trasų, galima pagrįstai išnaudoti 317 km/h galutinį greitį?
Der sl klebt förmlich auf der straße
Jaučiamas įspūdis, jog Mercedes siekia sukurti geresnį nei Porsche 911 Turbo. Galios ir važiavimo elgesys yra kur kas ekstremalesni palyginti su ankstesniu modeliu. Net komforto režimu SL amortizuojasi tiesiai ir kietai, o sportiniuose režimuose kelio laikymasis primena gekono ant sienos.
Išlaikant V8 variklio veikimą optimaliame diapazone ir išlaikant automobilio pagreitį, posūkiai gali būti įveikiami kaip sportiniu automobiliu. Net menkiausia vibracija nei karoserijoje, nei vairo sistemoje netrukdo greitai važiuoti. Mažiausias pedalų paspaudimas sukelia garsų variklio murkimą, o paskui – turbokompresoriaus šnypštimą. Sportišką širdį tai džiugins, bet gali ir pasirodyti ne per labiausiai įspūdingai.
Fahrwerk: die hinterachse lenkt mit
Esant tokiam dinamiškumui, važiuoklė yra esminis komponentas. Ji turi kietesnę spyruoklių ir amortizatorių sąrąžą su lengvesnėmis aliumininėmis spyruoklėmis, o kas gudriausia, SL važiuoklė turi aktyvų wankstabilizavimo sistemą, kuri leidžia reguliuoti kiekvieną amortizatorių atskirai per hidraulinius elementus. Tai padeda sumažinti kūno svyravimus posūkiuose.
Rezultatas: Komforto režime SL dar šiek tiek pasilenkia posūkiuose, o sportiniuose režimuose jis išlaiko griežtumą kaip tikras lenktyninis automobilis. Su aktyviu užpakalinio tilto valdimu, kuris keičia ašies padėtį iki 2,5 laipsnio, SL posūkiuose tampa dar labiau judrus.
Kleiner kofferraum und zwei notsitze hinten
Vis dėlto SL turi daugiau praktiškumo nei ankstesnės kartos modelis: du nugaros sėdynės siūlo Isofix tvirtinimo sistemą. Jomis gali naudotis žmonės aukščio iki 1,50 metro arba sėdynės gali būti naudojamos bagažui patalpinti. Jungtinėse Amerikos Valstijose, pagrindinėje rinkoje, kur SL dažnai naudojamas atviru stogu, užpakalinės sėdynės yra naudojamos kaip tinkama saugyklos vieta. Bagažinė turi 213 litrų talpą – kas nėra labai daug.
Dem sl fehlt die grandezza
Audinys stogas sveria 21 kg mažiau nei plieninė ankstesnio modelio versija ir telpa Z formos į bagažinę, taip sumažinant automobilio centrinį svorį. Kėbulas tapo 18% daugiau atsparus torsiškai, o 50% daugiau skersai, palyginus su AMG GT Roadster – tikra superautomobilių palyginimu. Ką tikrai reikia paklausti: ar tai buvo būtina? Kodėl visi automobiliai turi tapti vis daugiau sportiški? Mercedes-AMG sukuria šiek tiek atviresnį ir tikrai sportišką automobilį, tačiau nesilaikantį SL ilgamečio, tradicinio kelio, kuris mėgavosi kaip elegantišku, prabangų automobiliu Nicos Corniche gatvėmis.
Kai kurie klientai tikrai pasiges senojo SL dvasios. Jis gali egzistuoti modernizuotoje Mercedes-Maybach SL 680 versijoje su V8 varikliu, kuri debiutuos 2025 metais pavasarį su įvairiomis komforto priedais.
Mercedes sl: techninės charakteristikos, kaina
Techninė informacija (gamyklinė) | Mercedes-Benz AMG SL 43 SPEEDSHIFT MCT 9G (nuo 06/24) | Mercedes-Benz AMG SL 55 Premium 4MATIC+ SPEEDSHIFT MCT 9G (nuo 06/24) | Mercedes-Benz AMG SL 63 Premium 4MATIC+ SPEEDSHIFT MCT 9G (nuo 06/24) | Mercedes-Benz AMG SL 63 S E PERFORMANCE Premium 4MATIC+ SPEEDSHIFT MCT 9G (nuo 04/24) |
---|---|---|---|---|
Variklio tipas | Benzinas (švelnus hibridas) | Benzinas | Benzinas | PlugIn hibridas |
Darbinis tūris (variklio) | 1991 ccm | 3982 ccm | 3982 ccm | 3982 ccm |
Galia maksimaliai kW (sistemos galia) | 280 | 350 | 430 | 600 |
Galia maksimaliai AG (sistemos galia) | 381 | 476 | 585 | 816 |
Sukimo momentas (sistemos galia) | 480 Nm | 700 Nm | 800 Nm | 1420 Nm |
Didžiausias galingumas esant aps/min. | 6750 U/min | 5500 U/min | 5500 U/min | 5750 U/min |
Jėgos perdavimo tipas | Galinis ratų varomas | Visų ratų varomas | Visų ratų varomas | Visų ratų varomas |
Įsibėgėjimas 0-100 km/h | 4.9 s | 3.9 s | 3.6 s | 2.9 s |
Didžiausias greitis | 275 km/h | 295 km/h | 315 km/h | 317 km/h |
Elektrinio važiavimo nuotolis (elektrinis) | – | – | – | 12 km |
CO2 vertė bendra (WLTP) | 206 g/km | 294 g/km | 298 g/km | 180 g/km |
Sąnaudų vertė (WLTP) | 9.0 l/100 km | 12.9 l/100 km | 13.1 l/100 km | 7.9 l/100 km |
Energijos suvartojimas bendrai (WLTP) | – | – | – | 12.1 kWh/100 km |
Baterijos talpa (bruto) kWh | – | – | – | 6.1 |
Pakrovimo galingumas (kW) | – | – | – | AC:1.8-3.7 |
Bagažinės talpa normali | 213 l | 213 l | 213 l | 110 l |
Tuščias svoris (EU) | 1810 kg | 1950 kg | 1970 kg | 2195 kg |
Krova | 375 kg | 370 kg | 350 kg | 325 kg |
Garantija (automobilis) | 2 metai | 2 metai | 2 metai | 2 metai |
Ilgis x Plotis x Aukštis | 4700 mm x 1915 mm x 1359 mm | 4705 mm x 1915 mm x 1354 mm | 4705 mm x 1915 mm x 1354 mm | 4705 mm x 1915 mm x 1354 mm |
Pagrindinė kaina | 131,489 euro | 168,224 euro | 196,142 euro | 225,624 euro |

Automobilių entuziastas ir technikos žinovas, rašantis apie įvairias transporto sritis: nuo naujausių automobilių apžvalgų ir charakteristikų iki motociklų bei vairavimo mokyklų rekomendacijų. Jo tekstuose gausu praktinių patarimų, techninių įžvalgų bei naujienų iš automobilių pramonės. Ypač domisi variklių technologijomis, autoservisų paslaugomis ir automobilių priežiūra, siekdamas padėti skaitytojams priimti geriausius sprendimus.