AutoTaktas.lt
  • Apžvalgos
  • Naujienos
  • Priežiūra
  • Paslaugos
  • Varikliai
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
AutoTaktas.lt
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
Pagrindinis Automobilių apžvalga

„Volvo XC90 (2002–2015) apžvalga“

Domantas Stankevičius Paskelbė Domantas Stankevičius
2025 2 lapkričio
Kategorija Automobilių apžvalga
0 0
0

Volvo XC90 visureigis jau seniai tapo savotišku šeimų favoritu, nes puikiai pritaikytas kasdieniams poreikiams – nuo mokyklos maršrutų iki ilgų atostogų kelionių. Komforto jausmas čia neatsiejamas nuo minkštos važiuoklės ir ypač patogių bei gerai prilaikančių sėdynių. Nors interjeras atrodo šiek tiek pasenęs, apdaila džiugina tvirtumu ir praktiškumu, o automobilis dažnai pasirenkamas tų, kurie ieško tinkamos mašinos didelei šeimai.

Bendra apžvalga

Debiutavęs 2002 metais, pirmasis Volvo SUV iš karto pelnė simpatijas kambiu interjeru ir septyniomis vietomis. Nors laikui bėgant galima pastebėti automobilio viduje atsiradusį amžiaus ženklą, funkcionalumo požiūriu XC90 vis dar nenusileidžia daugeliui konkurentų.

Vidus pritaikytas šeimai

  • Ergonomiškos, patogios sėdynės
  • Sklandžiai veikianti pakaba
  • Aukštas saugos lygis
  • Talpus bagažinės skyrius net su visomis vietomis

Išskirtinis XC90 bruožas – galimybė keliauti septyniems žmonėms. Penkios pagrindinės sėdynės tinka ir suaugusiems, reguliuojasi atskirai, tačiau trečioje eilėje daugiau vietos ras vaikai, mat suaugusiems čia gali trūkti tiek vietos kojoms, tiek galvai.

Net ir užimant visas vietas, bagažinė lieka pakankamai erdvi smulkesniems pirkiniams, o nenaudojamas galines sėdynes galima paprastai nulenkti ir sukaupti papildomai vietos lagaminams ar stambesniems daiktams. Vairuotojas čia sėdi aukštai – kaip ir dera tokiam visureigiui – tad matomumas į priekį puikus. Visgi aukštas variklio dangtis šiek tiek apsunkina priekinės dalies matomumą, todėl manevruoti siauresnėse stovėjimo aikštelėse gali būti sunkiau.

Xc90 dinamiškumu sandėrį visureigiams neprilygsta – prie vairo jis kiek pasvyra posūkiuose, o vairo mechanizmas kiek vangus, palyginti su kai kurių varžovų, tad sportiškumo ieškantys vairuotojai liks nuosaikiai nustebinti. Dyzeliniai varikliai garsesni, žemesniais sūkiais perduoda vibracijas į vairą.

Eksploatacijos išlaidos

Kiek kainuoja naudotas Volvo XC90 visureigis?

Dėl didelės populiarumo naudotų XC90 pasirinkimas Lietuvoje tikrai platus. Ankstyvų dyzelinių modelių, nuvažiavusių virš 160 000 km, kaina prasideda nuo maždaug 2 900 eurų. Už prabangesnes „Executive“ ar „R-Design“ versijas, gamintas iki 2014 m., tenka sumokėti ir iki 37 500 eurų. Vidutinės būklės 2013 m. 2.4 D5 SE komplektacijos automobilis su 58 000 km rida rinkoje kainuos iki 23 400 eurų perkant iš privataus asmens.

Kiek kainuoja išlaikyti Volvo XC90?

XC90 nėra pigus automobilis eksploatuoti. Dizainas sudėtingas, tad ir priežiūros kaštai nėra minimalūs. Servisų remonto kainos praktiškai tokios pačios kaip ir kitiems didesniems prabangių markių visureigiams, bet draudimas paprastai šiek tiek pigesnis.

Variklių ekonomiškumas svyruoja: benzininiai V8 motorai ima daugiau nei 14 l/100 km, o kiti benzininiai varikliai – apie 11–13 l/100 km. Dyzelinės versijos kasdienėje eksploatacijoje sunaudoja apie 8–9 l/100 km, todėl akivaizdu, jog šios yra ekonomiškesnės.

Lietuvoje privaloma mokėti taršos mokestį, kurio dydis priklauso nuo CO₂ emisijos, kuro rūšies ir pirmos automobilio registracijos metų. Dyzeliniai varikliai dėl didesnės taršos paprastai įpareigoja mokėti didesnį mokestį nei benzininiai analogai. Taigi perkant XC90 svarbu įvertinti ne tik kuro sąnaudas, bet ir šiuos nuolatinius, Lietuvai aktualius kaštus.

Kokia Volvo XC90 versija geriausia?

Optimaliausiu pasirinkimu išlieka 2.4 litro dyzeliniai modeliai, ypač D5 žymimi variantai – iki 2011 m. jie turėjo 182 AG, vėlesni pasiekė 197 AG ribą. Nors ankstyvieji modeliai buvo kiek silpnesni (163 AG), tačiau vis dar užtikrina pakankamai galios kasdieniams poreikiams. Dyzeliai ženkliai ekonomiškesni už benzininius analogus, tad norintiems sumažinti išlaidas šis sprendimas bene geriausias.

Jei svarstote benzininę versiją, mūsų rekomendacija – 2.5 litro, 210 AG turbininis variklis. Jis pasirodė 2004 m. rudenį ir pasižymi kiek mažesnėmis sąnaudomis nei galingesnis, 272 AG 2.9 litro T6. 2006 m. modelių liniją papildė 236 AG 3.2 litro bei 4.4 litro V8 motorai, tačiau dėl didelių sąnaudų jų rinktis dažniausiai neverta.

Nesvarbu, kokią versiją pasirinksite, visi XC90 pasižymi aukštu saugumo lygiu. Priekyje sumontuoti aktyvūs apsaugos nuo kaklo traumų galvos atlošai, priekinės ir šoninės oro pagalvės, o užuolaidinė oro pagalvė driekiasi per visą salono langų ilgį.

Pagrindinės, S komplektacijos versijos turi klimato kontrolę, garso sistemą su CD grotuvu, kruizo kontrolę ir lengvo lydinio ratlankius. SE modeliai išsiskiria odinėmis sėdynėmis, o R-Design, gamintas nuo 2008 m., pasiūlys sportiškesnį dizainą. Visgi, mūsų favoritė tarp naudotų XC90 išlieka D5 SE versija – ji siūlo optimalią kainos, komforto ir ekonomiškumo pusiausvyrą.

Kokie galimi alternatyvūs pasirinkimai?

Iš konkurentų dėmesio verta BMW X5, kuris pasirodė keletu metų anksčiau nei XC90. X5 smagiau valdyti, stebina tiksliu vairavimu ir manevringumu. Visgi, praktiškumo atžvilgiu iki 2006 m. modelio septynių vietų konfigūracija buvo retas pasirinkimas, o ir galinės kėdės – gan ankštos.

Land Rover Discovery 3 interjeras dar talpesnis – jame iš tiesų patogiai įsitaiso septyni suaugusieji. Šis modelis puikiai jaučiasi ir ant kelio, ir lygiai tiek pat stabilus bekelėje, tačiau potencialius pirkėjus gali atgrasyti galimi patikimumo niuansai.

Tiems, kam pakanka penkių vietų, verta išbandyti Lexus RX. Nors jo vairavimo pojūtis šiek tiek „atbukęs“, šis modelis gaminamas ir kaip benzinio-elektrinio hibrido versija, garsėja itin gausia įranga ir kone geriausia patikimumo reputacija tarp visų SUV klasės automobilių.

Ankstesnis įrašas

„Volvo XC90“ (nuo 2015 m.) apžvalga

Kitas įrašas

„Volvo C30 hečbeko (2007–2013) apžvalga“

Domantas Stankevičius

Domantas Stankevičius

Charizmatiškas automobilių apžvalgininkas, gebantis įsigilinti į kiekvieno modelio niuansus. Vertina vairavimo pojūtį, technologijas ir dizainą. Jo apžvalgos aiškios, informatyvios ir lengvai suprantamos tiek naujokams, tiek automobilių entuziastams. Mėgsta subtilų humorą ir objektyvias įžvalgas.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apžvalgos

Automobilių apžvalga

Volvo EX30 (nuo 2023 m.): apžvalga

2025 2 lapkričio
Automobilių apžvalga

„Volvo C70 (2006–2013) apžvalga“

2025 2 lapkričio
Automobilių apžvalga

„Volvo C70 Coupe (1997–2002) apžvalga“

2025 2 lapkričio
Automobilių apžvalga

„Volvo C30 hečbeko (2007–2013) apžvalga“

2025 2 lapkričio

Apie mus

Automobilių žurnalas internete su straipsniais apie naujienas, priežiūrą, nuomą, padangas, variklius ir daugiau. Sekite, kad būtumėte visada žingsnį priekyje automobilių pasaulyje.

Kategorijos

  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių charakteristikos
  • Automobilių naujienos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių padangos
  • Automobilių paslaugos
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių sportas
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių varikliai
  • Autoservisai
  • Informaciniai straipsniai
  • Motociklai
  • Vairavimo mokyklos

Skaičiuoklės

  • Kuro skaičiuoklė
  • Padangų dydžių skaičiuoklė
  • Taršos skaičiuoklė

Naudingos nuorodos

  • Reklama
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos 2021-2025

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros toliau

Pamiršote slaptažodį?

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti
Nėra rezultato
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Automobilių apžvalga
  • Automobilių naujienos
  • Informaciniai straipsniai
  • Automobilių priežiūra
  • Automobilių varikliai
  • Motociklai
  • Automobilių padangos
  • Automobilių nuoma
  • Automobilių supirkimas
  • Automobilių paslaugos

Visos teisės saugomos 2021-2025