Ford Escort hečbekas (1990–2001) apžvalga

Ford Escort hečbekas (1990–2001) apžvalga

Ford Escort hečbekas jau paliko ryškų pėdsaką Lietuvos keliuose – ši klasikinė kompaktiškų automobilių klasės atstovė ilgėja į antrąjį dešimtmetį ir išlieka populiari ieškant nebrangaus, paprasto eksploatuoti naudoto automobilio.

Bendra apžvalga

Nors šio modelio konstrukcija ir varikliai buvo sukurti dar 1980-aisiais, Escort vis dar sugeba nustebinti paprastumu ir praktiškumu. Gamintojas, laikui bėgant, atnaujino variklius bei sustiprino kėbulą, todėl net ir dešimto dešimtmečio pabaigoje jis buvo konkurencingas pasirinkimas.

Viduje priekinėje dalyje vietos nestinga, o valdymo prietaisai – patogūs, su dideliais mygtukais ir logišku išdėstymu. Bagažinė yra talpi ir taisyklingos formos, tad kasdieniams poreikiams nesukels rūpesčių. Vairuotojo pozicija ergonomiška, tad ilgose kelionėse nuovargis negrėsia.

Važiavimo komfortas ir minusai

Galinių sėdynių keleivių kojoms vietos ne per daugiausia – tai kompromisas, būdingas daugeliui šios klasės automobilių. Važiuojant mieste ryškiai jaučiasi pakabos kietumas – nelygumai perduodami salonui, o vairo mechanizmas nepasižymi tikslumu ar informatyvumu, todėl vairavimo malonumo mėgėjai liks nusivylę.

Ekonomiškumo ir išlaikymo kaštai

Daugelis Escort modelių yra gana nebrangūs tiek įsigyti, tiek eksploatuoti – draudimas paprastai nedaug kainuoja. Priežiūra taip pat nesudėtinga: servisų rasite daug, o paprastesnius darbus gali atlikti beveik kiekvienas mechanikas. Vis dėlto verta stebėti, kad būtų naudojamos kokybiškos detalės ir tepalai, kitaip gali tekti greitai vėl remontuoti.

Reikia atkreipti dėmesį, kad šio modelio degalų sąnaudos – tik vidutinės. 1,6 litro benzininis variklis sunaudoja apie 8,1 l/100 km, 1,8 litro benzininis – apie 7,4 l/100 km, o dyzelinis variantas teoriškai turėtų tilpti į 6,6 l/100 km. Tačiau dėl amžiaus, prastesnio patikimumo ir galimų korozijos židinių verta numatyti papildomų lėšų netikėtiems remontams.

Didžioji dalis atsarginių dalių – prieinamos, tačiau kai kurios remontų operacijos, palyginti su naujesniais automobiliais, užtruks ilgiau arba reikalaus dažnesnio įsikišimo. Taip pat būtina atsižvelgti į Lietuvoje galiojantį automobilių taršos mokestį, kuris priklauso nuo variklio emisijos, kuro tipo bei pirmos registracijos metų – senesni ir labiau taršūs modeliai bus brangesni išlaikyti.

Kokį Escort rinktis?

Geriausia ieškoti paskutiniųjų metų modelių, ypač populiarios Finesse komplektacijos su 1,6 litro benzininiu varikliu. Šios komplektacijos automobiliai pasižymi metalizuotais dažais, lengvojo lydinio ratlankiais, kondicionieriumi ir CD grotuvu. Jei norisi pigesnio varianto, galima pažiūrėti ir Flight modelio, tačiau tokiame nerasite nei kondicionieriaus, nei lieto ratlankio – praktiškumas, bet mažiau komforto.

1,6 litro benzininis variklis – patikimas, pakankamai taupus ir nebrangiai aptarnaujamas. 1,8 litro variantas, į rinką atėjęs 1998-aisiais, šiek tiek ekonomiškesnis, bet didelių skirtumų nepastebėsite. 1,8 litro turbodyzelinis motoras yra triukšmingas, vangus ir mėgsta „pasiimti“ daugiau kuro – jam reikės ir dažnesnių serviso vizitų, tad juo susižavėti neverta. Bet kurį modelį bepasirinksite, verta pasidairyti į naudotų automobilių skelbimus ir siekti rasti vieno šeimininko, mažai kilometrų nuvažiavusį egzempliorių.

Alternatyvos

Renkantis naudotą Ford Escort hečbeką, verta apsižvalgyti ir į kitus populiarius kompaktinės klasės modelius. Panašu komforto ir išlaikymo kaštų gali pasiūlyti Renault Megane, Opel Astra ar Volkswagen Golf. Juose neretai rasite modernesnius sprendimus, geresnį patikimumą ar ekonomiškesnius variklius. Apsvarstyti verta, jei norisi didesnio saugumo ar šiek tiek šiuolaikiškesnio įvaizdžio.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *